Olen talla palstalla navigaattoreita kehunut, ja kehun edelleenkin. On toimiessaan ihan ehdoton laite. Tomariakin olen puolustellut, lahinna koska Turun SGN on hoitanut jalleenmyyjan niskoille kaatuvat takuuvelvoitteet kiitettavasti, vaikkei yhteistoiminta sen kummemmin maahantuojan kuin valmistajankaan kanssa ole ainakaan sivustaseuraajan mielesta ollut kovinkaan helppoa.
No, nyt on Tomari revitty irti pyorasta, ja SGN luvannut joko kokonaan uuden laitteen tai kaupan purkamisen. Jalleen hatunnostoni heille... kauhistuttaa ajatus etta olisin ostanut vehkeen ulkomailta ja olisin joutunut itse takuuasiat Hollantiin hoitamaan, silla puolestatoista vuodessa on tapahtunut seuraavaa:
2kk........ verkkolaturi paskaksi, uusi takuuna
4kk........ akku paskaksi, uusi takuuna, laite pois kaytosta 2 kk
12kk...... naytto syttyy ja sammuu omia aikojaan 10 -100km valein.
Kaynnistyy joko resetoimalla tai poppakonsteilla. Jatti pulaan
Euroopan reissulla, huollossa 2kk.
14kk...... Huollon jalkeen edelleen sama vika. Ei toiminut lainkaan
kesan toisella pitemmalla reissulla. Eli koko kesan joko
paskana tai korjattavana.
Jotta semmoinen tapaus. Duunireissu alkoi ennen kuin ehdin paattaa josko uusi laite (tomari), tai rahat takaisin. No syyskuun lopulla ollaan taas maisemissa ja jonkun navigaattorin pyoraan asennutan. Toivottavasti ehtii sen verran viela ajamaan etta saa varmistettua laitteen toiminnan.
Mutta Tomarista... kiitos riitti, ellei sitten pakko ole. Alkaa ostako vehjetta ellette viljele perunoita.
sanoo: w4p2