Tom Tom my ass (maahantuoja hoiti homman)

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

w4p2
Viesti:

Tom Tom my ass (maahantuoja hoiti homman)

Viesti Kirjoittaja w4p2 »

Nyt paloi hihat mokomaan vekottimeen. :x

Olen talla palstalla navigaattoreita kehunut, ja kehun edelleenkin. On toimiessaan ihan ehdoton laite. Tomariakin olen puolustellut, lahinna koska Turun SGN on hoitanut jalleenmyyjan niskoille kaatuvat takuuvelvoitteet kiitettavasti, vaikkei yhteistoiminta sen kummemmin maahantuojan kuin valmistajankaan kanssa ole ainakaan sivustaseuraajan mielesta ollut kovinkaan helppoa.

No, nyt on Tomari revitty irti pyorasta, ja SGN luvannut joko kokonaan uuden laitteen tai kaupan purkamisen. Jalleen hatunnostoni heille... kauhistuttaa ajatus etta olisin ostanut vehkeen ulkomailta ja olisin joutunut itse takuuasiat Hollantiin hoitamaan, silla puolestatoista vuodessa on tapahtunut seuraavaa:

2kk........ verkkolaturi paskaksi, uusi takuuna
4kk........ akku paskaksi, uusi takuuna, laite pois kaytosta 2 kk
12kk...... naytto syttyy ja sammuu omia aikojaan 10 -100km valein.
Kaynnistyy joko resetoimalla tai poppakonsteilla. Jatti pulaan
Euroopan reissulla, huollossa 2kk.
14kk...... Huollon jalkeen edelleen sama vika. Ei toiminut lainkaan
kesan toisella pitemmalla reissulla. Eli koko kesan joko
paskana tai korjattavana.

Jotta semmoinen tapaus. Duunireissu alkoi ennen kuin ehdin paattaa josko uusi laite (tomari), tai rahat takaisin. No syyskuun lopulla ollaan taas maisemissa ja jonkun navigaattorin pyoraan asennutan. Toivottavasti ehtii sen verran viela ajamaan etta saa varmistettua laitteen toiminnan.

Mutta Tomarista... kiitos riitti, ellei sitten pakko ole. Alkaa ostako vehjetta ellette viljele perunoita.

sanoo: w4p2 :evil: :evil: :evil:
Viimeksi muokannut w4p2, 09:09 03.10.2007.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Torme

Viesti Kirjoittaja Torme »

ihmettelen suunattomasti tota tompan rikkoutumisia. jos kestävät enskoissa kuin ei hd:ssa?
Oliskohan kiinitystavassa jotain sanomista?
onko kuvaa tosta kiinittämisestä?
itsellä ei ole tompaa pyörässä ollu kiini.
PedroV

Tom Tom toimii sitenkin...

Viesti Kirjoittaja PedroV »

Olen ajellut koko kesän Rider II pyörässä... Kerran ei käynnistynyt kunnolla ja jouduin resetoimaan värkin... Resetissä pysyi kaikki asetuksetkin tallessa ja sen jälkeen on taas pelittänyt ok. 8000Km on mittarissa ja olen värkkiin kovasti tyytyväinen... Että semmosta.
T. Pedro
Vallu
Viesti:

Kokemuksia mullakin

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Mun Tomppani on ollut nyt kaksi kesää ajossa. Kerran kävi Hollannissa huollossa viime keväänä. (Keikka kesti noin 1,5 viikkoa) ja nyt loppukesästä hajosi se kiinnitysteline. (Oli jo tiedossa, että niin käy) Uusi teline tulee Hollannista huomenna. Sitä tosin joutui odottamaan 2 kk kun tehdas ei niitä pystynyt toimittamaan. Lohdutuksena odottamisesta sain kaupan päälle Baltia kartan ilmaiseksi.
Se miten huoltohommelit pelittää Hollantiin ja takaisin löytyy jostain vanhemmasta Topicista missä asiasta kertoilin.
Mitä Tompan käytettävyyteen tulee niin se pesee mennen tullen Garminit yms. vehkeet. Ja nyt kun kakkosversio on markkinoilla niin ilmeisesti pahimmat lastentaudit on korjattu. (kts. edellinen viesti)
Elvis

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Toi mun Shellin ilmainen huoltoasemaluettelo, jossa on myös Suomen maantiekartta, pelittää oikein hyvin jo viidettä vuotta.
FXSTS 1992
Vallu
Viesti:

Joopa joo

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Niinpä, ystäväni Elvis, mutta mahtaako se Shellin kartta auttaa yhtään esim. Frankfurtin nelikerroksissa motarihässäköissä? Tomppa sen tekee!
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

Jaa-a. Itellä on joskus vaikeuksia parkkipaikalla peruuttamisessakin. Pahelin soi, kärpänen häiriköi, You name it...

Jumpe

Ps. en meikkaa
Elvis

Re: Joopa joo

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Vallu kirjoitti:Niinpä, ystäväni Elvis, mutta mahtaako se Shellin kartta auttaa yhtään esim. Frankfurtin nelikerroksissa motarihässäköissä? Tomppa sen tekee!
Jaa, ma ei tietaa. Pitää joskus kokeilla. Mahtaakohan näihin olla jotain Euroopan laajennuksia tarjolla? :mrgreen:
FXSTS 1992
KK

Viesti Kirjoittaja KK »

Täytyy puolustella Tomppaa, koska mulla ainakin toiminut hiton hyvin autossa! Kerran olen itse lähettänyt Hollantiin huoltoon, eikä kestänyt kauaa ja oli sairaan helppoa, kun ei tarvinnut persettään penkistä nostaa ja sain vielä vuoden lisä takuun korjauksen jatkoksi. Olen kavereiden navigaattoreita käyttänyt ja pakko todeta, että ei ne tota piekse.

"mä kuuntelen Tomppaa..." :D
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

Yritin sitä kaupunkisekoilua kritisoida. Kun näitä stongaominaisuuksia ny on, tekee homman arveluttavaksi. Hävittäjälentäjisten visiirinäytöt toki ok, mut ei ookkaan sama asia. vielä.

Jumpe
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

JON kirjoitti:Yritin sitä kaupunkisekoilua kritisoida. Kun näitä stongaominaisuuksia ny on, tekee homman arveluttavaksi. Hävittäjälentäjisten visiirinäytöt toki ok, mut ei ookkaan sama asia. vielä.

Jumpe
Eikös ameriikan Sarvis-pulkassa (Corvette) löydy tuo HUD-näyttö (toisissa malleissa?)

Tuon Tomppalooran kanssa tulee mukana myös sellainen ominaisuus, ettei kohta edes osaa lukea sitä mekaanista karttaa... 8) [/b]
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
w4p2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja w4p2 »

Hyva etta positiivisia kokemuksia on. Antaa lohtua jos joutuu uudelleen Tomarin ottamaan. Pelittaessaan on peli vailla vertaa... kunhan pelittaisi.

sanoi: w4p2
JKKo

Re: Kokemuksia mullakin

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Vallu kirjoitti:Mitä Tompan käytettävyyteen tulee niin se pesee mennen tullen Garminit yms. vehkeet. Ja nyt kun kakkosversio on markkinoilla niin ilmeisesti pahimmat lastentaudit on korjattu. (kts. edellinen viesti)
Ainoastaan Garminin moottoripyöränavigaattoria käyttäneenä alkoi oikeasti kiinnostaa, mitä siinä Tom of Servicessä on niin hyvää, että sitä jaksaa odottaa jopa korjaamolta. Garmin Zümo550, jonka keväällä hankin, sisältää mun mielestä kaiken, mitä mä osaan kaivata. Ja enemmänkin, sillä ei ole tullut tarpeen esimerkiksi viritellä hands freetä (puhelin-Garmin käyttöliittymänä-kuuloke) Bluetooth yhteydellä. En ole sen kummemmin ladannut yhtään MP3:sta siihen, vaikka sillä ohjeen mukaan voisi tehdä (Sportsteriini...) musakoneen. Se, että se navigoi hyvin (vaikka kaupungissa (SIRF III-piiri, eikä ole pallo hukassa jonkin lyhyen tunnelin jälkeen (hyvä softa)), pitää lukua mun bensatilanteesta ja on valppaana opastamassa lähimmille tankkauspisteille (pikanäppäin kartan reunassa) ja antaa mahdollisuuden ladata kiinnostuksen kohteitani (jos vaikka S-marketit olisivat kiinnostuksen kohteita, tai joku muu), on riittänyt kohtuu hyvin. Käyttäjä saa tuunata ominaisuuksia kohtuullisen laajalti - tosin tehdasasetukset olivat melko lailla parhaita, ei tarvinnut säätää.

Garmin muuttaa käyttöliittymänsä mp-käyttöön (rukkasen kokoiset painikkeet touch screenillä) tunnistaessaan ympäristön telineen avulla (ei sentään metelistä). Autotelineessä olleessaan on kuin mikä tahansa high end -luokan autonavigaattori. Ja voi pitkäkestoisilla akuilla tulla mukaan kaupunkikävelyllekin.

Joo. Eikä tässä ole ollut ainuttakaan vikaa. Ei ole jumittunut tämä ykkösversion Garmin mp-navigaattori. Eikä tuo teline ohjaustangosta anna Garminin lennellä tien poskeen ilman että käyttäjä erikseen sitä haluaa...

:lol:
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

smuige kirjoitti:Eikös ameriikan Sarvis-pulkassa (Corvette) löydy tuo HUD-näyttö (toisissa malleissa?)
Jostain syystä rupesi hihityttämään :lol: Joissain kiinamallin Cadillaceissa (siis ei oikea eli valurauta työntötanko V8 ) kyllä on.

Mutta eihän HUD mikään ratkaisu ole, eikös sitä pitäs vähän pidemmälle katsella kuin siihen klasiin :wink:
hdjokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Mulla on toi Tompan ykkösversio. Sehän lakkasi toimimasta jo ensireissulla Ylläkselle. Antoivat ostoliikkessä uuden tilalle. Tähän uuteen olen tehnyt Tompan päivityksen, joka muutti laitteen toimintaa niin, että se moottorin sammuessa jää päälle. Tänä kesänä olen joutunut resetoimaan värkin kerran, mutta muuten on toiminut hyvin. Itse en käytä kuuloketta, koska huomasin, että kun nainen komentaa, niin melkein ajoin kiellettyä ajosuuntaa vasten. :)

Kun en tykkää hiekkateillä ajella, niin olisi kiva, jos siinä olisi reittisuunnitelma sorateitä välttäen, mutta nelinumeroisia teitä pitkin.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Vastaa Viestiin