Voihan se asia näin ollakin, toivotaan, ettei takana ole mitään muuta. Sillä kerätyllä tiedoilla voi myös joku todistella vaikkapa vuosikatsastuksen tarpeellisuutta.mcmies kirjoitti:
Nykyisissä menetelmissä on kuitenkin pari ongelmaa, joihin virkavaltakin tahtoo ratkaisun. Ensinnäkin hyväksyntä perustuu ohiajotestiin, jota ei ole mahdollista tehdä kuin joillakin katsastuskonttoreilla. Siksi haetaan toisenlaista mittaustapaa raja-arvoineen, jota voisi sitten tien päälläkin soveltaa. Riemastuttavaa.
Toiseksi virkavaltakin lienee oivaltanut, että nykyiset raja-arvot ovat niin tiukkoja, etteivät harrastajat edes yritä noudattaa niitä. Jonkinlaista toleranssiakin voisi siis kuvitella olevan tulossa. Suhtaudun itse asiaan pessimistisesti,
Skeptinen minäkin olen näissä asioissa, kokemustakin on....
Täytyy kyllä myöntää, että MC-Miehen perustelut kuulostavat loogisilta ja mittaustietoa tarvittaneen etenkin paikaltaan tapahtuvaan mittaukseen, jos sellaista tietoa ei ole vanhemmista masiinoista saatavana. Uudempia kuitenkin koskenee se mitä tyyppikilvessä on sanottu?
Toleransseihin en juuri usko. Tottahan sinne jotain pientä tulee, niinkuin nopeusvalvonnassakin, mutta kuten jo tiedämme +3dB on kaksinkertainen arvo (nopeusvalvonnassa ei mene läpi
Mitatut arvot näyttävät korkeita, mutta kun en tiedä mitä uusi tehdasvarustuksessa oleva mopo vastaavassa testissä antaa ulos, on vaikea sanoa sanoa, paljonko ne sellaisesta eroavat. Mutta asiaa tietämätön voisi kauhistella....
Kieltämättä tämä on liian aikaista spekulaatiota, ja kovin pessimistisväritteistä (mutta rapula alkaa jo hellittää
Itse testaukseen liittyen, näin se kuitenkin oli tehtävä. Kannattaa nyt kuitenkin seurata miten homma etenee....
(tuo alaviite ei nyt oikein osu.....)