Sportster sammuu

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Zacca

Sportster sammuu

Viesti Kirjoittaja Zacca »

-88 evo Mikunin kaasarilla, käynnistyy ja käy paikallaan hyvin vaikka miten antais kierroksia. Alkoi kuukauden seisokin jälkeen kiihdyttäessä sammumaan (pari nykäisyä ja sammui), nyt sammuu melkein heti ykkösellä liikkeelle lähdettäessä (hiljaa lähes tyhjäkäynnillä voi just ajaa) ja käynnistyy heti uudelleen.

Pensat vaihdettu, kaasari avattu (puhdas ja mielestäni toimi), pensan tulossa tankista tyhjentäessä ei ongelmia, kaikki sähköjohdot näyttäisi olevan kiinni eikä löydy runkoon hankautumia. Myöskään virtalukossa ei näyttäisi olevan ongelmaa.

Omat ajatukset loppuu, löytyykö viisaampia tai ehdotuksia?
- Zacca -
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Syitä voi olla miljoona. Kuulostaisi kuitenkin enemmän sähköpuolen vialta. Oletko kokeillut toisilla tulpilla?
Zacca

Tulppia en vielä vaihtanut, täytyy huomenna kokeilla vielä sitä vaikka tulpat ja johdot vaihdettu n. 1000 km sitten. Sitä mietin että voiko vika olla elektroniikkaboxissa joka säätää sytytyksen ennakkoa, ei mielestäni kuitenkaan todennäköinen?
- Zacca -
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kyllä se boksi on yleensä laaki ja vainaa. Sytytyslaitteistosta ei tule tulppien lisäksi oikein muuta mieleen kuin VOES-katkaisija joka voisi oireilla mutta ei sekään tuolla tavalla.
Zacca

Jatkoa;
Tulpat vaihdoin ja ongelma vain pahenee, nyt kun pitää paikallaan lämpöisenä tasaisen kovaa kaasua niin sammuu n. 10-15 sekunnin kuluttua. En itse oikein keksi muuta kuin pensan saanti loppuu jostain syystä, tankissakaan ei alipainetta, ainakin kuullostaa samalta kuin joskus pensan loppuessa.

Eli tarkennettuna kun oletettavasti pensan kulutus on kohtuullista niin käynti hetken kuluttua käynti loppuu kuin seinään mutta kaasarista tai imupuolelta en mitään vikaa/poikkeamaa aikaisempaan ole keksinyt.

YV:llä-kiitos vain- saamani tiedon mukaisesti hain vikaa myös sytkän jousista mutta edelleen tuloksetta.
- Zacca -
Kokkonen

Viesti Kirjoittaja Kokkonen »

Zacca kirjoitti:Sitä mietin että voiko vika olla elektroniikkaboxissa joka säätää sytytyksen ennakkoa, ei mielestäni kuitenkaan todennäköinen?
Mulla oli -88 1200 Sportissa ongelmia sytytyksen anturin kanssa (koneen oikealla puolella), mutta vika esiintyi niin, että kun kone lämpeni, se sammui. Jäähdyttyään kävi taas hyvin. Sillä saattoi päästä viileässä kelissä kymmeniäkin kilometrejä. Väliin vähän ammuskeli.
Myös Shovelin (-80) anturissa oli vastaava vika, mutta tuli esille vasta kun kone oli todella kuuma.
Itse bokseissa ei minulla ole ongelmia ollut....

Valitettavasti kuvaamasi vika ei oikein istu noihinkaan minun kokemiini ongelmiin antureista. :(
Zacca

Ei tunnu moottorin lämpeäminen tai vastaava vaikuttavan asiaan millään tavalla, ainut tilanne tulee käsitykseni mukaan kun pensan kulutus kasvaa mutta pääventtiilin kautta pensaa tulee eikä imupuolella ole aukkoja. En oikein ymmärrä mikä muu voisi pensan saannin estää.
- Zacca -
Mika

Viesti Kirjoittaja Mika »

Voisko jossain bensansuodattimessa olla tukosta, mikä ilmenee vasta kun tulee tarpeeksi alipainetta? Kaasari oli siis puhdistettu kunnolla ottamalla se irti ja irrottamalla kaikki osat ja kohokammion bensapinta säädetty?
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Onko tankissa varmasti tarpeeksi bensaa?
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
bigtwin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bigtwin »

Paukkuuko kun lähtee liikkeelle?Shovelissa joskus samanoloisia vaivoja
ja silloin oli vika puolassa.
kepuli

Viesti Kirjoittaja kepuli »

tarkasta myös bensa letkun kunto.joskus voi sisäpuolelle tulla "läppä" joka sitten sulkee/ahistaa bensan kulkua.
Hartikkamies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartikkamies »

Moro. Aukeeko neilaventtiili kunnolla kun koho putoo alas. Mulla jumitti läppä keihinissä neula, vaikka oli juuri vaihdettu uudet romut sisään. siinä neulassa oli ihan pieni, kumi lärpätin joka meni kaksinkerroin ja jumitti.
" Itseäni olen kiittänyt ja kiitosta on riittänyt "
JaZZo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaZZo »

kävi mielessä eräs omassa jorsterissa aikoinaan kummitellut bensansaantiongelmus. ota kippo, johon lasket hanasta bensaa ja kato kuin se bensa sieltä tulee läpi hanan molemmissa asennoissa. ettei olis se bensahanan sihti melkeinpä latvaamyöten tukossa?
Punk'n'Roll
Henkka J

Viesti Kirjoittaja Henkka J »

Mulla oli Sportissa (-95) samoja ongelmia ja alkoi tulla harmaita hiuksia kun ei vikaa löytynyt vaikka mitä tehtiin.

Loppujen lopuksi siellä oli tosiaan sytkän anturi (koneen oikealla puolella pyöreän luukun alla) ruvennut reagoimaan lämpöön. Paikallaan ei reagoinut mitenkään mutta kun lähti ajamaan ja antoi masiinalle menovettä niin johan hyytyi. Joskus saatoit pystyä ajamaan puoli tuntia kunnes hyykähdys kävi ja jäähdyttyään lähti taas käyntiin ja oli kuin ei mitään, joskus viiden minuutin ajo riitti.

Etsittiin vikaa joka helvetin paikasta, putsailtiin kaasaria, poistettiin bensahanasta alipainehärpätin, vaihdeltiin tulppia edes takas, kokeiltiin toista sytkäboksia ja paskan marjat, kaikki yhtä tyhjän kanssa. Lopulta annoin periksi ja vein pärrän V-Twin Cityn niin pojathan löysi vian alta aikayksikön. Olin niin tyytyväinen että annoin vaihtaa sinne Dyna 2000i:n tilalle niin siihen loppui ongelmat tämän pyörän kanssa.

Henkka
"Kesäkuu ja pyörä ei vieläkään ihan valmis..."
1995 XLH883/1206 Fat Boy Wannabe "XLHF Fatster"
ex- 1995 FXDWG 1340
ex- 1995 FLSTF 1340 avobeltillä

"Live to build - build to ride"
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

Kannessa hiusmurtuma tai muu reikä, eli mittaa puristukset ennen kaljakauppaan lähtöä, ja sit uusiks himassa.

Jumpe
Vastaa Viestiin