Sportti sammuu ajossa

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Crisi

Sportti sammuu ajossa

Viesti Kirjoittaja Crisi »

Jippii :(

5.000km ehdin ajaa viime kesän oireiden jälkeen...Viime viikolla pesin fillarin ja sen jälkeen on laite sammunut ajossa viitisen kertaa. Lähtee käyntiin ja toimii kun kello esim 50 km ja sitten esim kuten tänään hitaassa ajossa kaasua löysätessä yskäsee ja kone sammuu. Välillä lähtee käyntiin jo vauhdissa kun painaa starttia...välillä joutuu ajaa tienposkeen ja startin pyörittyä hetken aikaa hörähtää taas käyntiin. Selvästikin kipinää katoaa...samalla tavalla kun napsaisisi tappokatkaisimesta. Tulpat jo vaihdoin, ei auttanut. Ongelma selvästikin tulee esille kun ajaa hiljaa=kone lämpenee enemmän. Tämä arvaus...mutta on sammunut stadissa ruuhkassa kaksi kertaa...tänään kaksi kertaa hitaassa ajossa huonokuntoisella kiemuraisella tiellä kun sitä ennen ajoin 50 km noin satasta koko ajan. Viime talvena vaihdoin kaikki piuhat joten mitää kulumia mitkä lyö maihin ei ole...Toimii siis hyvin ja yhtäkkiä sammu...kipinä häviää. Tänää lähti sammumisen jälkeen käyntiin niin että kävi ensin vaan toisella pytyllä? Talvella vahdoin muuten myös puolan ja sytkäpiuhat. Auttakee...ei taida toivomalla hävitä tämä(kään) ongelma.

crisi
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kokeile nyt kuitenkin toista puolaa. Ei olisi ensimmäinen joka hajoaa kesän ajon jälkeen...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Saman typpistä oiretta teki mulle joskus,vika löytyi autom.sulakkeesta
Vieras

Mulla oli samoja oireita ja vika löyty löysästä puolanjohdon liitoksesta, olipa vielä päässyt vettäkin liitokseen, vaikka liittimissä on ne alkuperäiset kumihatut päällä. Pihdeillä hieman liitintä kasaan (tiukemmaksi) ja liittimien putsaus auttoi.

- Kimi
HD-LADY

Viesti Kirjoittaja HD-LADY »

Joo o, tähän pulmaan on jo kaikki muu koetettu muttei sytkän vaihtoo!!!
883 -86 sportti sammuillu koko kesän milloin huvittaa mutta lähtee hyvin käyntiin... ei niin kauheen kivaa ko motarilla yhtä äkkiä sammuu :oops:
No sytkä vaihdetaan ennen ko kausi loppuu niin tietää oliko vika sittenkin siinä (on nimittäin erilaisia näkemyksiä sytkän vioista...)
Mekaanikon huomautus: kyseessä sytkäboksin vaihto joku mustalaatikko :oops: :oops:
Viimeksi muokannut HD-LADY, 17:49 05.09.2005.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ja enkä minä hurjan luontoni tähre
päätäni alaha paina.
Iloonen ja irti maasta
meinaan olla aina."
jk

Viesti Kirjoittaja jk »

Onko bensan saanti myös katsottu? Itellä oli Samanlaiset oireet kun tankin pohjalle oli kertynyt likaa ja hanan suodatin meni ajoittain tukkoon. Pääsi aina muutaman kilometrin tai muutama kymmenen kun meno lakkas hetkeksi.

Voi tuo kyllä olla sähköissäkin.
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Sulakkeiden ja akun kiinnitys kannattaa tarkistaa. Mulla ex-evosporassa aiheutti nopea kiihdytys sammumisen, kun pääsulake heilahti ja otti maihin.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Vieras

Oletko testannut että bensatankinkorkki hengitää. Mulla oli edellinen omistaja vaihtanut korkkiin oman tiivisteen jolloin kone sammaui kun ei saanut imettyä tankkiin maailmaa.
primorsk

Viesti Kirjoittaja primorsk »

Oiskohan pestessä päässyt kaasariin vettä ja vesihelmi pyörii siinä pääsuuttimen alla?Tää oli ainakin ongelmana s&s B mallissa.
Crisi

Moikka.

Kiitos vastauksista. Tarkennan vielä ongelmaa...Laite käynnistyy mainiosti ja toimii ihan hyvin välillä. Kun on ajanut jonkin aikaa 10-50km...ja esim alamäessä päästää kaasun pois päältä yskäsee laite ja sammuu. Kun starttia painaa käynnistyy välillä heti, välillä kun on liuttanut tienposkeen. Eli kun kierroksia ja vauhtia on pääällä pysyy kone hyvin käynnissä. Mulla meni koko viime kesä vastaavanlaisessa ...tuksessa ja silloin ongelmia tuotti hankautuneet piuhat jotka veti sopivasti stongaa kääntäessä maihin. Siitä johtuen poltti myös vesikelilla koko ajan sulakkeita. Talvella vaihdettiin koko piuhasetti (johdot, sulakkeet jne...) sekä lisäksi puola, sytkäjohdot ja tulpat. On tosiaan toiminut koko kesän n 6.000 mainiosti kuin kello. Tämä sikailu alkoi pari viikkoa sitten kun pesin pyörän, ei tosin heti sen jälkeen vaan samana ip kun ajoina ruuhkassa ja ylämäkeen tullessa hölläsin valoissa kaasua 50 km vauhdista=sammui. Siitä sitten starttia painamalla hörähti uudelleen käyntiin ja toimi. Himaan lähdettäessä Länsiväylällä sammui taas samalla tavalla kun hölläsin kaasua ruuhkassa...ja taas lähti käyntiin. La kun olin ajamassa teki saman 50 km ajoin jälkeen, siihen asti toimi kun kello. Sammui pari kertaa peräjälkeen ja vikalla kerralla lähti toinen pytty edellä käyntiin...kuin vanha venee diesel:-) Sitten toimi taas hyvin kun ajettiin Pikkalasta Espooseen, ei mitään ongelmaa. Mulla kanssa epäiltiin viime kesänä että sytkä on rikki, mutta piuhojena ja puolan vaihdon jälkeen on tosiaan toiminut kuin kello koko kesän? Kipinää siis katoaa ja tappaa koneen, joka kuitenkin heti lähtee uudelleen käyntiin. Ei ole bensansaantiongelma, siitä olen varma.

crisi
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Toki, kun kyseessä on sportti, täytyy muistaa niiden virtalukkojen haavoittuvaisuus. Reistaileeko sähköt muuten paitsi kipinän osalta?

Jos sulla on vielä sytkäboksi alkuperäisellä paikallaan akun vieressä sen vaikutus toimintaan on helppo kokeilla lainaamalla jostain todistetusti toimivaa. Sen vaihto on helppo pala.
Vieras

mulla löi shovelissa takajarruvalon piuha maihin ja aina kun paino jarrua teki aivan samaa.meni jonkin aikaa,kunnes tajusin missä vika,rengas hangannut johdon puhki.joten katso takavalon piuhat.
jk

Viesti Kirjoittaja jk »

Kyllä tuossa edelleen on polttaineen saantiin viittavia piirteitä. Varsinkin tuo että käy kun kaasu on auki, mutta sammuu kun päästää kaasun, viittaa siihen että pensanpinta on matalalla siinä vaiheessa. Ettei vaan olis vettä jossain ja letkusta ei tule tarpeeksi.

Samoja oireita tosiaan kun tankissa oli töhnää.
Crisi

Ei reistaile sähköt muuten kun kipinän osalta. Mulla on SE boksi laitteessa, asennettu siis sinne lohkon sisälle (se pyöreä luukku koneessa).
HD-LADY

Viesti Kirjoittaja HD-LADY »

Mun sporttiin vaihdettiin eilen uusi sytkäboksi :lol: ja pätkiminen ja sammuminen ja paukuttelu loppui siihen, no jotkut olivat sitämieltä et boksi ei voi reistailla joko toimii tai ei toimi ollenkaan???!!! Ihan sama nyt, toisaalta olis säästäny n.parisataa euroo muissa osissa kun olis heti vaihtanu boksin, jälkikäteen on aina viisaampi. Nyt tosiaan mopo pelittää niinkun pitääkin :lol: :lol:
"Ja enkä minä hurjan luontoni tähre
päätäni alaha paina.
Iloonen ja irti maasta
meinaan olla aina."
Vastaa Viestiin