Kingin Stonga vinossa, missä syy?
-
HeritageSoftailClassic
Kingin Stonga vinossa, missä syy?
Voiko ohjaustanko olla muuten vinossa kuin että pyörä on kolaroitu? tässä nimenomaisessa vehkeessä se on korkeus-suunnassa vinossa. pyörä on FLHR '94. Tarkennuksena että kyseessä ei ole oma pyörä.
Viimeksi muokannut HeritageSoftailClassic, 22:29 23.08.2005.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Bigger is Better - FLHR 1994
Ainakin pitkäkeulaisessa vehkeessä saattaa keula joskus vääntyä vinoon, mutta sen oikaisu on helppoa, kun löystää alaT-kappaleen kiinnitykset putkille ja kääntää stongasta vastakkaiseen suuntaan etupyörän ollessa tukevasti jotain esim. seinää vasten. Sitten vaan alaT-kappaleen kiinnityksen tiukalla ja menoksi 
-
HeritageSoftailClassic
Luulisimpa kyseessä olevan raiserit, joissa on värinää vaimennettu semmosilla kumirenkailla. Mulla ainakin stongaa pitää korjailla välillä vääntämällä vastakkaiseen suuntaan. Siitäkin huolimatta, että raiserit on kiristetty lähes "viimestä kierrosta vaille jengat paskaksi" -momenttiin. Korostuu ilmeisesti mitä pidemmät raiserit. Jos vaivaa niin tempase ne kumirenksut sieltä veks.
-
jk
Kingissä taitaa olla kaksiosainen stonga, kuten electrassakin, ja se en kiinni aikalailla erilaisella systeemillä kuin esimerkiksi softaileissa. Normaaleja raiserseja ei ole. Kiinnitysruuvit muistaakseni joutuu poraamaan rikki jos haluaa vaihtaa stongan.
Saattaa olla että fillari on esim paikaltaan kaatunut ja toinen puolkas on vääntynyt. Tarkistaisin sen peltiläpyskän alla olevat kiinnitysruuvit ja ylä t-kappaleen kiinnityksen.
Tuntuuko ohjaus puoltavan ajossa?
Saattaa olla että fillari on esim paikaltaan kaatunut ja toinen puolkas on vääntynyt. Tarkistaisin sen peltiläpyskän alla olevat kiinnitysruuvit ja ylä t-kappaleen kiinnityksen.
Tuntuuko ohjaus puoltavan ajossa?
Painiskelin itse samojen ongelmien kanssa. Epäilyjä kohdistui kumipusliin, raisereihin ja itse stongaan, mutta syy olikin raiserien clampissa. Kun löysäsin raisereita 'suoristusta' varten sain stongan jotenkin suoraksi mutta kiristys taas veti stongan vindiin. Lopulta sain vinkin tarkistaa onko clamp suora.
Clamppi irti ja pöydälle ja eihän se suora ollut vaan yhdestä kulmasta reilusti ylhäällä. Uusi clamppi tilalle ja johan pysyi stonga suorassa.
Tämä siis orkkis Softail Stanussa.
Clamppi irti ja pöydälle ja eihän se suora ollut vaan yhdestä kulmasta reilusti ylhäällä. Uusi clamppi tilalle ja johan pysyi stonga suorassa.
Tämä siis orkkis Softail Stanussa.
-
HeritageSoftailClassic
Ajossa ei ole mitään ongelmia!. Vinous siis vaikuttaisi olevan vain itse stongassa tai sen kiinnityksessä. siis toinen pää on korkeammalla kuin toinen. Mutta ei näyttäisi olevan toispuoleisesti vinossa eli olisiko sittenkin jotenkin kiinnitysvika? En ole aivan varma onko stonga orgis, mistähän se tietää?
Bigger is Better - FLHR 1994
-
jk
-
Vieras