HD-öljyt

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vee2
Viesti:

HD-öljyt

Viesti Kirjoittaja Vee2 »

Tästä aiheesta on puhuttu pitkään ja hartaasti ja jokaisella on hyvää jollei parasta öljyä koneessa.
Tuli vaan mieleen tämä täyssynteettinen 20W-50 öljy, jota olen käyttänyt itse Motulin merkkisenä ja sehän käy kaikkeen 3 paikkaan. Minusta on hyvä, etttä yks ja sama öljy käy jokapaikkaan.

Mitä muita merkkejä käytätte? Oon itse siirtymässä Motulista pois kun sitä saa enää Motonetistä jos sieltäkään aina, joskus on ollut juuri silloin kun olen käynyt niin loppu finito. Ja toiseks, heidän hinta on kanssa pieni este ...

Kiitos vinkeistä ja PS. kaikki öljyt on hyviä mutta mitä te käytätte?
Grasschopper1

Re: HD-öljyt

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Joo, nyt on hyvä viimeistään aloittaa öljy keskustelu, vaikka ensi kesä on ajojen puolesta hyvin epävarmalla pohjalla :D
Samaa Motulia olen käyttänyt, tosin vain moottorissa. Eihän se ihan halpaa ole, mutta mistä hyvää öljyä saa halvemmalla? Kyllä jotkut merkit ovat sitten vielä kalliimpia litra hinnoiltaan.
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 20:51 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Grasschopper1

Aloittaja piti kalliina tuota Motulia. Eikös tuo Genuine Harley öljy ole vielä hinnakkaampaa? Olet Harikka saanut varmaan tukku alennukset, kun sulla on tuota noin hirveet määrät :lol:
Ainakin Genuine öljyä halvempi H.D. diilereitten myymä Motorfactoryn öljykin taitaa olla tänä päivänä yli kymppiä litra?
Vee2
Viesti:

Grass, en oo tottunut maksamaan Motulista Motonetin hintaa, enkä oo kenuinii käyttäny 13-14 vuoteen.
Sehän on Sunocon tekemä öljy...
Grasschopper1

Vee2 kirjoitti:Grass, en oo tottunut maksamaan Motulista Motonetin hintaa, enkä oo kenuinii käyttäny 13-14 vuoteen.
Sehän on Sunocon tekemä öljy...
Ookoo. Mistäs tuota Motulia saa tai on saanut sitten halvemmalla?
-Harikka-
Viesti:

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 20:51 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Emilia ChromeTrain
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Minusta nuo öljyjen hinnat ei välttämättä paljoa merkkaa, kun sitä kumminkin menee kerralla vain se kolmisen litraa.
Vaihtoväli on TC:ssä 8tkm, joten tällaiset meikäläisen sorttiset vaihtaa öljyt pari kertaa vuoteen.
Tehdas edelleenkin käyttää uudenaikaisissakin malleissa tuota omalla nimellään myytävää lientä, joten ei kai se aivan kusta voi olla.
moderattori

Romu rauhoittaa!
-Harikka-
Viesti:

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 20:54 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Emilia ChromeTrain
Kiwi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Mulla on nyt ollu Valvolinen öljyä, on muutama purkillinen vielä kun viime kesänä jonkun 12 litraa sitä hankin (makso saman verran ku H-D kenuiini yks 4l purkki). Jos sulla on pikkulättää uudempi pyörä nii käytä ihmeessä oikeeta öljyä enskassa ja laatikossa, ei niitä turhaan oo kehitetty.
Grasschopper1

Voisin ajatella, että ainakin laatikkoon pitäisi laittaa sinne kuuluvaa öljyä. Ehkei tuo enskapuoli ole ihan niin nuukaa, mutta itse olen käyttänyt joka paikkaan omia sinne kuuluvia litkuja.
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Grasschopper1 kirjoitti:Voisin ajatella, että ainakin laatikkoon pitäisi laittaa sinne kuuluvaa öljyä. Ehkei tuo enskapuoli ole ihan niin nuukaa, mutta itse olen käyttänyt joka paikkaan omia sinne kuuluvia litkuja.
No enskapuolella on kytkin ja välttämäti kaikki öljyt ei sovellu? Ainakin joissakin muun merkkisissä mopoissa on välillä se ongelma, että jollain toisella öljymerkillä kytkin luistaa ja toisella ei, vaikka kumpikin on ollut vieläpä moottoripyöräkäyttöön tehtyä öljyä..........
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Grasschopper1

Joo, toki vaatii sen lisäaineistuksen kytkintä varten. Tarkoitin lähinnä, että se enskaketju ei varmaan ota niin herkästi itseensä "väärästä" öljystä.
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Grasschopper1 kirjoitti:Joo, toki vaatii sen lisäaineistuksen kytkintä varten. Tarkoitin lähinnä, että se enskaketju ei varmaan ota niin herkästi itseensä "väärästä" öljystä.
Sille on sama kunhan on vaan öljyssä.... Eikös autoissakin käytetä nokkaketjussa samaa öljyä kuin moottorissa :lol:
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vee2
Viesti:

MoCo ei ole koskaan merkannut öljypäniköihinsä API tms luokkaa ja käyttöohje kertoo käyttämään dieselauton öljyä siinä tapauksessa jos kenuiinia ei ole saatavilla. Eikös se ole aika merkillistä?
Jenkkilän ihmemaassa on siis tehty testejä HD öljyille ja todettu, että Syn3 ei ole täyssynteettinen öljy vaan ainoastaan 40% synteettinen ja koostumus on erittäin lähellä dieseleissä käytettävää öljyä.

Olen aikaisemmin käyttänyt 3 eri öljyä 3 eri paikassa ja siis moottorissa Motulin 20W-50 öljyä. Vuonna 2011 eteenpäin olen käyttänyt Motulin 7100 20W-50 osasynteettistä öljyä, joka on käynyt kaikkiin kolmeen reikään,
kuten Syn3 öljy. Motulin öljyssä on kytkimen lisäaine, joten kytkin ei ala luistaa kuten pelkällä auton moottoriöljyllä on tapana. Motuli toimi loistavasti, joka paikassa.

Nyt Motulin saanti on heikentynyt ja olen etsimässä uutta öljyä, siksi kyselin. Olen valinnut nyt Valvolinen 20W-50 Durablend, osasynteettisen, koska viskositeetti on ok ja on osasynteettinen kuten HD öljy ja siinä on kytkimen "hoitoaine".

Kiitos keskustelusta, 36 litraa öljyä on tulossa, litran pakkauksissa. Hintaa en valitettavasti voi kertoa, koska en ole ostanut sitä kaupasta.

Ja kuten kerran eräs HD-rakentaja sanoi; " yksikään harrikka ei ole erimerkkisiin öljyihin hajonnut, mutta monta on öljyn puuttumiseen!"
Vastaa Viestiin