Talouselämä-lehden viimeisimmässä numerossa on peräti 8 sivun (puolet tosin kuvia) juttu Harley-Davidsonista: Syntynyt villiksi, tullut vanhaksi. Juttu on lehden linjan mukaisesti business-suuntautunut eli jos sattuu olemaan H-D-merkkisistä moottoripyöristä laitteina kiinnostunut, ei ehkä tätä juttua varten kannata lähteä kirjastoon tai lehtikioskille.
Yhtiön tulevaisuutta peilataan siihen että harrastajat ukkoutuvat, miten saada nuoria ja naisia asiakkaiksi ilman että perinteitä liikaa hukataan. En löytänyt juttua kokonaisuudessaan netistä, tuossa linkki lyhennelmään:
http://www.talouselama.fi/lehti/harley- ... en-6558178
Jutun yhteydessä mainitaan mielenkiintoinen asia Kiinasta. Jutun mukaan Kiinassa täytyy moottoripyörä romuttaa kun rekisteröinnistä on kulunut 11 vuotta. Säännöllä tavoitellaan ilmansaasteiden vähentämistä. Tuskinpa tuo on siellä käytännössä toteutunut. Ei meillä kuitenkaan ihan huonosti Suomessa vielä ole asiat!
Talouselämä no.23 10.6.16: H-D jahtaa nuoria ja naisia
Re: Talouselämä no.23 10.6.16: H-D jahtaa nuoria ja naisia
Ja mää ku luulin että täällä on tyhmiä päättäjiä... Toki kiinassa on väkeä paljon, mutta kokoajanhan se on ekologisempaa mitä vanhemmalla ajaa. Joku joskus laskeskeli jonkun vanhan jenkin ja Priuksen hiilijalanjälkee, oli aika iso ero... 
Nuo käsitteet: "nuoria ja naisia" pätenee myös meidän omaankin, siis HDCF:n toimintaa. Kun noita tapahtumakuviamme katselee vaikka lehdestämme, niin aika "harmaata" on edustus meilläkin. Turhan harmaata... 
Tuota, tuota... minun eka harrikkani oli vm.1999 Sportster 883, jonka edelliset omistajat olivat olleet vain pari naista paitsi yritykselliset välikädet. XLH883 oli minulla vain muutaman kuukauden ajan. Vaihdettuani Sportster vm.93 evo-softailiin, XLH883:n seuraava omistaja on nuori, kaunis mimmi, joka kehuu eksäni hyväkuntoisuutta, koska se on niin alkuperäinen pyörä vailla turhia räpellyksiä.
Mikäli minä ymmärrän oikein kuulemani perusteella, niin valtaosa HD:n uuden Street 750:n omistajista olisi naisia, joille ennakkoluulot eivät merkitse mitään. Brändi on sitä jotakin.
Mikäli minä ymmärrän oikein kuulemani perusteella, niin valtaosa HD:n uuden Street 750:n omistajista olisi naisia, joille ennakkoluulot eivät merkitse mitään. Brändi on sitä jotakin.
2009 Softail Heritage FLSTC