Vuosi sitten pistettiin pyörään etukontrollit ja käytettiin enska irrallaan jotta saatiin vanha keskikontrollien vaihdevipu pois. Paketti kasattiin uusilla tiivisteillä. Nyt on enskan sisä- ja ulkokoppa märkänä öljystä ja ajon jälkeen tiputtaa maahan asti muutaman läikän. Syylliseksi epäilen keskikontrollien vaihdevivun tunnelin välissä olevaa paperista tiivistettä (Tower gasket, 63869-06), kun ulommasta kopasta öljy valuu juurikin tuolta "tunnelista". Vuosi sitten kun kyseistä tiivistettä laitettiin paikalleen niin todettiin että melko surkean näkönen kapistus, ja tuskin kovin pitkä ikäinen.
Nyt kiinnostaisi tietää onko muilla dynan omistajilla ollut samanlaisia ongelmia ja onko joku kehitellyt jonkin paremman tiivisteen tuohon paikkaan? Uusi orkkis tiiviste pitäis mennä hakemaan reilun sadan kilometrin päästä ja sehän ei oiken innosta kun edellinenkin kesti vain vuoden. Ehdotuksia kehiin mitä tuolle kannattaisi tehdä!
-07 Dynan enska tiputtelee öljyä
Re: -07 Dynan enska tiputtelee öljyä
Mulla 04 sportti dyna. Kuumalla / kun oikein kovasti käskin niin vuosi enskaöljyä pihalle ihan tuntuvasti. En sen kummemin katellut mistä tulee. Laitoin paksummat redlinen kurat tilalle eikä sen jälkeen ole ongelmia ollut.
-p-
-p-
Jos se akselin reikä on niin tulpattu, että sen saa helposti auki, niin pesu ja sikaa koko putki täyteen. Kannattaa varmaan antaa pari päivää kuivaa.
Jos avaat kopan, laita tiivistesilikonia molemmin puolin siihen kepinreiän tiivisteeseen.
Kikkakolmonen, laita reikään läpipultti ja kuparitiivisteet päihin.
Jos avaat kopan, laita tiivistesilikonia molemmin puolin siihen kepinreiän tiivisteeseen.
Kikkakolmonen, laita reikään läpipultti ja kuparitiivisteet päihin.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Voi mennä tää arvaus ihan mettään mutta sanonpa silti.
Joutusit siis poistamaan myös sisemmän eskakopan? Vaihdoitko stefat vaihtesiton pää akseliin ja olikos siinä starrtiakselissakin (en nyt muista ku tästä jumpasta on jo aikaa). Mä epähuomiossa kasasin koko roskan vanhoilla stefoilla ni tiputti muutamia tippoja. Purku ja stefojen vaihto ja ni johan piti.
Ei tuosta mitään haittaa ole mutta en voi käsittää miksi joku voi olla sitä mieltä että se on ihan ok että 2000 luvun pyörä kusee alleen. Se on tietotaidon puutetta ja tai laiskuutta jos ei asialle tee mitään.
Joutusit siis poistamaan myös sisemmän eskakopan? Vaihdoitko stefat vaihtesiton pää akseliin ja olikos siinä starrtiakselissakin (en nyt muista ku tästä jumpasta on jo aikaa). Mä epähuomiossa kasasin koko roskan vanhoilla stefoilla ni tiputti muutamia tippoja. Purku ja stefojen vaihto ja ni johan piti.
Ei tuosta mitään haittaa ole mutta en voi käsittää miksi joku voi olla sitä mieltä että se on ihan ok että 2000 luvun pyörä kusee alleen. Se on tietotaidon puutetta ja tai laiskuutta jos ei asialle tee mitään.
-Know your enemy-
Muistaakseni laitettiin siihen vaiheakselillekkin uus stefa. Toissapäivänä naksuttelin vaihdepoljinta kädellä ja lampulla tiirasin juurikin tuota vaihdeakselin juurta. Ei tullut sieltä öljyä, ja sen ympäristö on ihan kuiva. Kyllä se öljy tulee sieltä keskikontrollien tunnelista.HileD kirjoitti:Voi mennä tää arvaus ihan mettään mutta sanonpa silti.
Tänään kaveri tuo mulle uuden tiivisteen siihen tunnelin reikien väliin niin pitää huomenna vaihtaa se. Josko koittaa laittaa jotain tiivisteliimaa siihen molemmin puolin, niin saattais pysyä kauemmin kuin vuoden
Olen samaa mieltä että ei näiden kuulu kusta öljyä alleen, vaan se on merkki viasta joka pitää laittaa kuntoon. Enskassa ei oo kuitenkaan ku se 0,95l öljyä ja jos joka ajon jälkeen on molemmat enskakopat märkänä plus maassa pari n.3*5cm öljyläikkää niin ei taida kovin älyttömiä kestää semmosella hälläväliä tyylillä