Itelle ainakin nää ilmajäähyt edustaa perinnettä ja traditioita ja siihen kaasari minusta kuuluu. Mitä enemmään on elektroniikkaa ja kaiken maailman seisontajalan antureita, utopiaboxit ohjaa moottoria, alkaa allekirjoittaneella mennä maku pyörästä. Ns hajuton, mauton ja steriili. Pyörälläkin pitää olla oma tahto. Kyllä mä ymmärrän yhtä lailla ruiskun rakastajia. Onhan siinä täysin perustellut paremmuudet kaasariin verrattuna ja saa säädöt joka tilanteeseen kohdilleen. Mutta hyvä, että molemmille löytyy omansa, siitä mistä ite saa kiksinsä
Itellä on/on ollut, Shovel (nykyinen), EVO ja TC ja tossa edellä on se paremmuusjärjestys... Kaikki oli kaasarimalleja.
Mut asiaan. Ensinnä jäitä hattuun, kun uutta oot menos katsomaan, Kriittisin silmin tutkit näkyvät pultin kannat (ensiökoppa, lohko, yms), jos ne on vedetty pyöreiksi tms. rähmäkäpälä asenuuksenjälkiä, niin olettaa saattaa, että ylläpito on ollut mitä sattuu. Ylläreitä voi siis olla luvassa. Öljypinnan korkeus... Penkin alle oon aina halunnu kurkata, vaikka sieltä ei välttämäti mitään löydä. Joskus vaan on tullu vastaan semmoset purkkaviritykset johtojen suhteen, että ihme, kun on käynnissä pysynyt... Olen todennut pyörää katsomaan mennessä, että kone sitten kylmänä kiitos. Valmiiksi lämmitetyt pyörät herättää kysymyksen, onko ongelmia kylmäkäynnistyksessä??? Pyörän alle kurkkaus ja valumakohtien tarkistus lohkon saumoista. Tosin jos on just pesty pyörä, ei niitä näy. Jne... Tässä päällimmäiset....
Niin ja jos liikkeestä ostat ja myyjä vakuuttaa pyörästä jotain, pyydä se kauppakirjaan kirjattavaksi, esim täysin ajokuntoinen, kaikki huollot tehty tms... Kyllä siinä viimeistään paljastuu kusetukset.....
E