BSL-pakoputkiston sisuskalut
BSL-pakoputkiston sisuskalut
Kyseessä on Rainbow 2-1 putkisto joka on e-hyväksytty. Se on tehty yhdestä rosterikappaleesta ja nyt haluaisin sisuskalut sieltä sisältä näytille. Joku oli BSL:n putkiston tyhjentänyt ihan kuvien kanssa täällä, mutta en löydä kirveelläkään sitä keskustelua, siinä oli testailtu eri putkia joista yksi BSL:n malli. BSL:n dokumentointi sivustollaan on auttavaa eivätkä vastaa yhteydenottoihin. Nämä putkistot ovat verrattaen harvinaisia, mutta toivottavasti joku osaa auttaa.
Re: BSL-pakoputkiston sisuskalut
UrpoTJ kirjoitteli pari vuotta sitten pakoputkitestailuistaan kuvien kera:
TC103B pakoputkikokemuksia (Rush, BSL, Akrapovic), dynotusta
TC103B pakoputkikokemuksia (Rush, BSL, Akrapovic), dynotusta
FXEF -84
Juu tuo meikäläisellä ollut BSL-putki purkautui niin että päätykoristepala lähti irti yksi lukitusruuvi irrottamalla. Varsinainen sisuskalu ei ollut muistaakseni ruuveilla tms. kiinni ollenkaan. Sitä piti irrottaessa pyöritellä niin että haittalevyissä olevan hahlokolon sai pakoputkessa olevan evän kohdalle. Eli sisukalu tuli aina pätkän ulos, sitten piti pyöräyttää eli etsiä se seuraavan haittalevyn hahlokohta kohdilleen, taas sai pätkän verran ulos jne. Oli kyllä aika tiukasti tuo sisukalu putkessa, sai hetken tehdä töitä että sai sisukalun ekan kerran liikahtamaan.
Olikos tuo Rainbow-putki käyrä, silloin ei varmaan samat temput onnistu?
Olikos tuo Rainbow-putki käyrä, silloin ei varmaan samat temput onnistu?
Käyrähän se ja tenkkapoo iski nimenomaan tuossa ulosvetokohdassa aiemmin, sitä tuli sellainen 10 senttiä pihalle ja sen jälkeen ottaa johonkin kiinni sisällä. Luultavasti juuri nuo evät kanittavat. En jaksa uskoa, että tuo olisi jotenkin taiottu läjään siten, että se vaimenninpaketti jää sinne pysyvästi, koska vaativathan nuokin huoltoa ajoittain.
Onko mahdollista saada tarkempi kuva tuosta sisuskalukomponentista?
Onko mahdollista saada tarkempi kuva tuosta sisuskalukomponentista?
Oliko putkessa noita eviä useita vai yksi? Evä on varmaan putken loppupäässä, pääseekö sitä näkemään peilillä? Yritin katsella mutta en havainnut mitään evää. Näyttää siltä, että pitää jokatapauksessa nostaa pyörä ylös, jotta se mahtuu tulemaan sieltä, kun putken pää osoittaa kohden maata. Putkea en haluaisi mokoman takia ruveta irroittamaan, kun se ei ole ihan simppeli operaatio kalastella takaisin paikoilleen.
Minäpä kaivan jos sattuisi olemaan valokuva tuosta sisukalusta, mutta tuskin siitä on tähän tapaukseen apua.... Haittoja itse putkessa oli minusta tuossa meikäläisen putkessa vaan yksi. Haittaa ei tietenkään päässyt näkemään koska se oli aina sisuskalun laipan takana, kunnes sisukalu oli lopulta pois putkesta. Sisukalua piti kiertää että sai niiden suuremipien sisäkalun laippojen kolon sen haitan kohdalle.
Jos sisuskalu on käyrä, niin sitä ei varmaan pysty kiertämään ja etsimään noita koloja? Eikä pakoputkessa ole takapuolella piilossa pulttia tai jotain muuta irrotettavaa haittaa?
Jos sisuskalu on käyrä, niin sitä ei varmaan pysty kiertämään ja etsimään noita koloja? Eikä pakoputkessa ole takapuolella piilossa pulttia tai jotain muuta irrotettavaa haittaa?
Palikka tulee ulos about 5 senttiä ja pääsen taskulampulla näkemään ensimmäisen laipan joka ottaa putken ulkolaitaan kiinni. En näe sen ulostulemiselle muuta estettä, kuin kylkeen niitatun BSL-lätkän niitinpään putken sisällä. En saa laippaa kierrettyä riittävästi että se ohittaisi tämän niitinpään. Tuntuu älyttömältä, että se olisi kasattu siten että vaatii poraamista ja jotain raspia, että tuon sisuskalun saa ulos. Voiko olla mahdollista, että tuo niitinpää on se evä, jonka ohi nuo pitää vetää? Ihan kuin siinä olisi myös hitsiknööli.
Hipelöin putken läpi eikä missään tunnu ruuvinkantaa tai muuta uloketta. Sisuskalu liikkuu 5 senttiä edes taas ja sitä pystyy kiertämään sen verran mitä käyryydestä johtuen pystyy. En yrittänyt väkivallalla riuhtoa.
Hipelöin putken läpi eikä missään tunnu ruuvinkantaa tai muuta uloketta. Sisuskalu liikkuu 5 senttiä edes taas ja sitä pystyy kiertämään sen verran mitä käyryydestä johtuen pystyy. En yrittänyt väkivallalla riuhtoa.
Se merkin niitti on popniitti. Minun piti porata se pois että sain huilun pois. (BSL TOPCOP)
Kolosin sitten itse isommat lovet kun pistin takas niin ei tartte popniittiä jatkuvasti purkaa.
Mulle kun kävi niin että 127 räjäytti katit paskaksi sinne putkiin ja purin sen vuoksi putket.
Kolosin sitten itse isommat lovet kun pistin takas niin ei tartte popniittiä jatkuvasti purkaa.
Mulle kun kävi niin että 127 räjäytti katit paskaksi sinne putkiin ja purin sen vuoksi putket.
Sitäpä pelkäsinkin ja ounastelin. BSL:ltä vastasivat ja neuvoivat poraamaan niitit pois jonka jälkeen huilu tulee ulos. Kahtellaanpa talvella.
Popniitin poraushan ei ole muin 5sec juttu. Popniittiporanterä akkuporakoneeseen ja hups. Uuden saa sitten popniittipihdillä takas (alumiininiitti käy).... Jos kattiputket niin etuosassa alla on EURO 3 lätkä. Jos katti hajoaa ja pitää pistää uusi niin tuo lätkä pitää kiinnittää ehdottomasti teräksisellä pop-niitillä, alumiininen palaa ja tuo tärkeä lätkä tippuu pois. Mulla hajos katti ja pistin tavallisilla niiteillä 2kpl Mopotshow näyttelyreissulta palatessa alkoi kilistä onneksi. Toinen niitti pettänyt.