Halpa ja nopea!!!

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

mjs
Viesti:

Halpa ja nopea!!!

Viesti Kirjoittaja mjs »

Tilasin keskiviikkona 5.1 illalla netin kautta tavaraa ChicagoHarley:lta. Olisin joutunut pulittamaan reilut 1400 tavaroista täällä kotimaassa ostettuna.
Ensimmäinen positiivinen yllätys oli että sain tilauksesta 20% alennusta jo edullisista hinnoista. Ja toinen positiivinen yllätys, lähetys saapui maanantaina 10.1.
Kaikkine kuluineen tuli maksamaan noin 600 euroa, ja toimitusaika vain muutama päivä 8O Vertaa Suomen hintoihin, yli 1400 e :? :? :?
Oli ensimmäinen kerta kun sieltä tilasin, mutta ei varmaan viimeinen! Suosittelen lämpimästi!
:wink:
Paksupoika

Viesti Kirjoittaja Paksupoika »

Mitähän kuljetusmuotoa tuo mahtoi olla? Ite paan tilauksen ens kuun alussa et siks kyselen...

Aika nopeesti tuli kyllä.
-Heavy Metal will never die!-
mjs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mjs »

Olivat laittaneet upsin kautta. Ei välttämättä halvin tapa mutta kokonaisuutta ajatellen olen todella tyytyväinen. Katsotaan illalla vielä josko kaikki osat sopii ja on oikein :D
rami

Viesti Kirjoittaja rami »

Minä tilasin kesällä ison paketin sieltä, viikon päästä tuli joku saakutin tulli vai mikä lie maksu lisää perässä, jotain 200 ekee...
Kamat tuli DHL:llä. Ei ollutkaan kaikki kulut kaatuneet, tosin voi olla että töpeksin itse kun en puhu kuin torniojokilaakson murretta ja tilailin vähän niin kuin käsikopelolla.

-sokea taluttaa rampaa-
Spora

Viesti Kirjoittaja Spora »

Huolintaliike maksaa tullit ja verot eli lasku näistä tulee jälkikäteen.
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Sportster kirjoitti:Huolintaliike maksaa tullit ja verot eli lasku näistä tulee jälkikäteen.
Näin on, eli sieltä napashta(nee) vielä ylmimääräinen "erä" toiv. pieni. itse oon tilannut paljonkin jenkeistä ebaylta. Käytetyn tavaran tullit ovat aika huokeita, kun osaa pyytää "oikeanlaiset" kuitit. Viimeksi Upsilta tuli 35 ? ylimääräinen maksu = kotomaan kuljetus + tulli. Tavaran "arvo" oli 54 ?.

Eli jos tavaran arvo olisi ollut 540 ?, maksu olisi ollut HUOMATTAVSTI korkeampi, vaikka paketti olisikin ollut saman kokoinen... eli papereilla on merkitystä.

CF
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Jos nyt innostutte kaikki joukolla ulkomailta tilaamaan, niin eikös tuo tullimuodollisuuksien hoitamisen jättäminen huolintaliikkeelle ole ihan itse valittavissa? Eli voi säästää kymmeniä euroja kun käy itse hoitamassa paperisodan - ihmisiä ne tullimiehetkin on, kuulemma...
Fxsts03
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

Tere!
Kuten Hemuli tuossa jo mainitsikin niin hyville tuntipalkoille pääsee kun täyttää itse tuon tullikaavakkeen...
Itselläni on vain ja ainoastaan hyviä kokemuksia sekä Helsinki-Vantaan - että Metsälän (Helsinki) tulleista. Olkoonkin että jouduin juoksemaan Transpointin terminaalin ja tullipisteen väliä pariin kertaan kun kriittinen lappu olikin paketin sisällä. Loppu hyvin, kaikki hyvin...
T. Timo K
Mise
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mise »

Piste myös omalle viitseliäisyydelle. Huolintaliike toimitti paketin automaattisesti paikalliseen tullliin kysyttyään ensin minulta, hoidanko itse tullauksen. Ystävälliset tullimiehet antoivat mallikaavakkeen ja opastivat, mitä kuhunkin kohtaan laitetaan. Paketissa oli mukana kaikki tarvittavat dokumentit. Ei ollenkaan paha rasti. Suosittelen tekemään itse tullauksen!! :P
Ilkimys

kukin tavallaan

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Jos lähimmän tullimiehen luo ajaminen maksaa yhtä paljon kuin huolintaliike veloittaa palvelusta niin en taida viitsiä :?
ihd
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihd »

[quote="Choppers_forever" itse oon tilannut paljonkin jenkeistä ebaylta.

CF[/quote]

Oletkos Coppers maksanut ostokset paypal:lia käyttämällä ,vai kuinka.Itse en saa kyseistä systeemiä toimimaan,ja olin ymmärtävinäni että toimisi vain Ameriikassa?
mr.pannu

osien tilaus

Viesti Kirjoittaja mr.pannu »

itse tilasin Chicago-harleyltä myöskin paketillisen osia. Hinnat olivat kohdallaan verrattuna suomen hintoihin ja tilatessa sai alennusta oisko ollu -15% .Tavaroiden saapuminen kesti n. 7 viikkoa ja osa ei tullutkaan tänne asti ?
Mitään viestiä tai kirjettä ei tullut että missä loput on.Eli tankit ja korkit jäi saamatta.
Tullilta tuli maksulappu kotiin ja UPS kuljetti paketin.Helppoa.
No sellaistan se elämä on.Aion kyllä jatkossa tilata edelleen isommat osat ulkomailta tai tuoda osat itse maahan lomareissuilta.

T: "Muuli"
Fxsts03
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

mr. Pannu kirjoitti: tse tilasin Chicago-harleyltä myöskin paketillisen osia. Hinnat olivat kohdallaan verrattuna suomen hintoihin ja tilatessa sai alennusta oisko ollu -15% .Tavaroiden saapuminen kesti n. 7 viikkoa ja osa ei tullutkaan tänne asti ?
Mitään viestiä tai kirjettä ei tullut että missä loput on.Eli tankit ja korkit jäi saamatta.
Tullilta tuli maksulappu kotiin ja UPS kuljetti paketin.Helppoa.
No sellaistan se elämä on.Aion kyllä jatkossa tilata edelleen isommat osat ulkomailta tai tuoda osat itse maahan lomareissuilta.

T: "Muuli"
Tere!
Mikäli tilaamaasi tavaraa on jäänyt matkalle niin soita ihmeessä Dorille Chicagoon! Meikäläisen viimeisimmän paketin matka kesti palttiarallaa 7-8 viikkoa. Soitin viiden viikon kohdalla Chicagoon ja he selvittelivät tilannetta. Loppupelissä selvisi että paketti oli seikkaillut ympäri eurooppaa. Jos Englanti ei taivu niin pistä privana tulemaan postia niin hoidetaan puuttuvat paketit Suomeen :D
T. Timo K
Vallu
Viesti:

Paketti hajosi

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Mullä kävi silleen, että paketti oli hajonnut matkalla ja osa osista oli jäänyt pois. Soitto UPSille ja puuttuvat kamat löytyivät Tukholmasta. Saapuivat seuraavana päivänä.
Lähetyksen reittiä ja aikatalulua voi myös seurata netissä.
Useita ostoja tehneenä voin sanoa olevani todella tyytyväinen. Toimitusaika on kiinni siitä onko kamat Chicagossa vai tuleeko ne sinne tehdastilauksena - kertoi mainittu Doris.
Lawless

Viesti Kirjoittaja Lawless »

ihd: kyllä Paypal:in saa toimimaan käytän sitä itse usa:sta tilatessani pääasiallisesti, joskus on pakko lähetellä shekkejä tai Money ordereita mutta aika harvoin.
Jos sulla on ongelmia Paypaliin rekisteröitymisessä, soitapa Luottokuntaan (internet kauppa-osasto), selitä tilanne heille niin homma toimii! Tietävät paljon Paypalistä ja osaavat antaa sulle kunnon neuvot.
Vastaa Viestiin