eBay + tullit/alvit
eBay + tullit/alvit
Vuosikausia tullut eBayn kautta tilailtua kaikenlaista ja aina on kaikki sujunut ihan OK. Tullit ja alvit olen kiltisti maksanut täällä kotomaassa joko tullissa tai rahtaajalle. Nykyään aika moni myyjä tuolla eBayssä ilmoittaa hoitavansa myös nämä tullit ja verot. Onko teillä tästä kokemusta? Itse en ole vielä tuollaista kauppaa tehnyt, koska epäilyttää että onko Suomen tulli oikeesti tietoinen tällaisesta vai laskuttaako ne nuo sitten toiseen kertaan varmuuden vuoksi!
FLHR 2009 Stage IV
-
Rautahauli
Re: eBay + tullit/alvit
Aivan sama asia tuli mieleen kun katselin tänään yhtä auton sähköpalikkaa. Juur tästä syystä jätin tilaamati.
Olen kuulolla jos joku tietäis.
Olen kuulolla jos joku tietäis.
Olen kokeillut ja toimii, olen kuitenkin kaavoihin kangistunut ja tullaan mieluummin itse.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Jos myyjä tarjoaa tätä palvelua, niin onko maksun yhteydessä mahdollisuus valita että hoitaa sen kuitenkin itse tullin kanssa.
mcjusa kirjoitti:Olen kokeillut ja toimii, olen kuitenkin kaavoihin kangistunut ja tullaan mieluummin itse.
FLHR 2009 Stage IV
Kun kokeilit, niin oliko ihan oikein laskettu? Ettei tämä vain olisi myyjälle sievän lisäkatteen paikka veloittaa niistä ylimääräsitä vaivanpalkkaa..mcjusa kirjoitti:Olen kokeillut ja toimii, olen kuitenkin kaavoihin kangistunut ja tullaan mieluummin itse.
Joskushan joku tätä jo kyseli vuosi pari sitten, enkä muista mihin tulokseen silloin keskustelu päättyi.
Varmaan bootseihin sekin
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Kyllä se aikalailla yksiin menee ja onhan se helpompi ostajalle. Ei tarvi saikata tullin kanssa.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
-
Bronson Eye
- Viesti:
joku kerto, että on monta vuotta tilaillu ebaysta, ei kait tuolta ebaysta niin vaan tilailla, eikös se ole huutokauppa, kuinkahan usein on huutaja saannu haluamansa, kun asiakkaita pikkusen enemmän (joku miljoona)?, kuin, suomen,huutiksessa,
täällä mahdol. perua kauppa jos ei vaikka "lotossa" tullutkaan, mutta tuolla taitaa olla mahdotonta, vai ei vaan maksa, kun tulee katumapäälle, 3:n sekunnin jälkeen,??,, täytyy alkaa perehtymään,
vai onko siinnä joku viive maksussa jonka jälkeen se palautuu myyntiin,
onko jossain suomenkielisiä ohjeita miten homma pelaa,,
täällä mahdol. perua kauppa jos ei vaikka "lotossa" tullutkaan, mutta tuolla taitaa olla mahdotonta, vai ei vaan maksa, kun tulee katumapäälle, 3:n sekunnin jälkeen,??,, täytyy alkaa perehtymään,
vai onko siinnä joku viive maksussa jonka jälkeen se palautuu myyntiin,
onko jossain suomenkielisiä ohjeita miten homma pelaa,,
-
Rautahauli
Mä en huuda siellä kilpaa vaan teen ainoastaan Buy Now ostoksia. Voi siis ostaa suoraan. Kaikenkaikkiaan 70-90 ostosta muutamassa vuodessa.
Siihen kun liittää PayPalin niin pari klikkiä ja ostokset lähtee, ei tarvi näpytellä osoitteita tms kun ne on valmiina.
Ei kertaakaan kustu silmään; vielä.
Nyt on parhaillaan tönärit tulossa.
Siihen kun liittää PayPalin niin pari klikkiä ja ostokset lähtee, ei tarvi näpytellä osoitteita tms kun ne on valmiina.
Ei kertaakaan kustu silmään; vielä.
Nyt on parhaillaan tönärit tulossa.
Juu ei oo Ebay pelkkä huutokauppa, sitäkin toki siellä tehdään. Monessa huutokohteessa on "osta heti" mahdollisuus määriteltyyn hintaan. Ja uusia osia on ihan pelkästäänkin tarjolla. Vähän olen ostanut mutta nekin kaupat sujuneet ongelmitta (Tour pak ja jotain ledilamppuja).
HD Ultra Limited -21
-
Bronson Eye
- Viesti:
ok. hyvä, täytyy tilata jotain ja kattoo "kuin käy",
Pari ostosta tullut tolla tullit valmiina maksettuna, erittäin hyvin toimi.
Jonkun euron siinä taitaa voittaa jopa kuluissa. Se johtuu varmaan valuutta kursseista, kuka käyttää mitäkin?
Eikä tartte itse netissä näpytellä, vaikka loistava tullin uudehko palvelumuoto toi nettitullaus onkin.
Jonkun euron siinä taitaa voittaa jopa kuluissa. Se johtuu varmaan valuutta kursseista, kuka käyttää mitäkin?
Eikä tartte itse netissä näpytellä, vaikka loistava tullin uudehko palvelumuoto toi nettitullaus onkin.
No hyvä tietää että toimii. Muutama hyvä kauppa jäänyt sitten väliin turhan jänistelyn takia. 
FLHR 2009 Stage IV
Ite oon ebaystä tilannu ja tavaran saa helpoiten/nopeiten eu alueelta, ei tullikikkailuja.
Ps ebayhyn liittyen, siella on tammonen myynnissa, pitaako tankkiin porata reijat notta saa tan kannen kiinni? http://www.ebay.co.uk/itm/CHROME-VENTED ... 43bd4f4a7d" onclick="window.open(this.href);return false;
Ps ebayhyn liittyen, siella on tammonen myynnissa, pitaako tankkiin porata reijat notta saa tan kannen kiinni? http://www.ebay.co.uk/itm/CHROME-VENTED ... 43bd4f4a7d" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Marshal, 22:11 28.01.2014.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
-
Rautahauli
Helpoiten ne roinat saa kun hakee kaupasta.
Just viimeksi ostin valmiiksi huolittuna RoadKingin nacellen. Myyjällä oli jotain 4000 onnistunutta kauppaa takana ja hyvät suositukset. Sovittiin että hän pistää huolinnan kautta, niin saan paketin kotiovelle.
Hommahan meni ns. reisille. Sain väärän paketin jossa kuitenkin oli myyjän kauppalasku ja mun yhteystiedot. Avasin disputen ja siinä hetki vaihdeltiin viestejä e-bayn kautta. E-bay puhalsi timeoutin ja ilmoitti että myyjä saa rahansa ja mulle palautetaan omani. Jäi v-ttamaan kun oli kyseessä NOS nacelle, ei kovin monesti myynnissä.
Viikon päästä kuriiri soittaa, että täällä olis taas paketti Yhdysvalloista. No nacellehan sieltä tuli. Olivat tullissa sotkeneet kaksi pakettia. Kieltämättä juuri samankokoiset ja samannäköiset. Kyselin E-baysta että a) mitä minä teen sille väärälle paketille b) periikö ne multa ne rahat sittenkin. Niinhän siinä kävi että sain pitää molemmat tavarat ja mitään ei veloitettu. Tää oli joulun paikkeilla, joten Kalihvornian pukki oliki hövelillä päällä.
Mitä opittiin? Luottomyyjät joilla on E-bay takuu, varsinkin niiltä uskaltaa ostaa. Hyviä kokemuksia tähän mennessä. Ensisijaisesti kyllä pyrin ostamaan kotimaan kamaralta, mut ei tuollaista osaa kovin usein liiku.
Hommahan meni ns. reisille. Sain väärän paketin jossa kuitenkin oli myyjän kauppalasku ja mun yhteystiedot. Avasin disputen ja siinä hetki vaihdeltiin viestejä e-bayn kautta. E-bay puhalsi timeoutin ja ilmoitti että myyjä saa rahansa ja mulle palautetaan omani. Jäi v-ttamaan kun oli kyseessä NOS nacelle, ei kovin monesti myynnissä.
Viikon päästä kuriiri soittaa, että täällä olis taas paketti Yhdysvalloista. No nacellehan sieltä tuli. Olivat tullissa sotkeneet kaksi pakettia. Kieltämättä juuri samankokoiset ja samannäköiset. Kyselin E-baysta että a) mitä minä teen sille väärälle paketille b) periikö ne multa ne rahat sittenkin. Niinhän siinä kävi että sain pitää molemmat tavarat ja mitään ei veloitettu. Tää oli joulun paikkeilla, joten Kalihvornian pukki oliki hövelillä päällä.
Mitä opittiin? Luottomyyjät joilla on E-bay takuu, varsinkin niiltä uskaltaa ostaa. Hyviä kokemuksia tähän mennessä. Ensisijaisesti kyllä pyrin ostamaan kotimaan kamaralta, mut ei tuollaista osaa kovin usein liiku.
Ex. FL -53 Wishbone Panhead bobber, ex. 2002 FLHR