Vrodin eri mallit?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Jontte68
Viesti:

Vrodin eri mallit?

Viesti Kirjoittaja Jontte68 »

Morjensta,

Sivistäkääpä tyhmää onko Vrodin malleilla paljonkin eroja ajo-ominaisuuksissa?

Tausta tähän kysymykseen on se olen hieman katsellut Vrodia ja kävin koeajamassa pari pyörää.

Eka oli 2006 Street Rod, jossa jalat on ihmeellisesti kippurassa ihan kuin jossain kilpapyörässä. Ajettavuus oli lievästi sanottuna pettymys. Jotenkin tankokin oli outo. Eli ei sopinut mun vartalolle. Jälkeenpäin kuulin että mallia valmistettiin vain yksi vuosi(!).

Toinen oli 2008 VRSCA(?) Se oli jo paljon parempi. Moottorissakin oli ilmeisesti kaikki konit tallella kun lähti aika helposti sutimaan märällä asfaltilla. Mutkissa haki vähän, mutta johtuu varmasti kuluneista renkaista.

Entäs Night Rod tai Muscle, kannattaako näitä koeajaa ollenkaan jos ei nuo kaksi ekaa kandidaattia ajoltaan miellyttänyt? (moottorihan on siis aivan briljantti, kunhan oppii käyttämään kierroksia 8) )

Vai vertaanko väärin Street Glideen, onko nämä tarkoitettukin menemään kurvit "epävarmasti"?
Street Glide -14, Forty Eight -13
mcjusa
Viesti:

Re: Vrodin eri mallit?

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Onko rodissa ajo-ominaisuuksia :lol:
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
paalinaru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja paalinaru »

Mulla on kokemusta vaan Musclesta, ja se kyllä menee mutkaan kun vaan käskee ja muistaa vähän siirtää painoa sisälle. Musclessa on kaiketi hiukan jyrkempi keulakulma kuin muissa rodeissa ja siten pienempi akseliväli, jolla saattaa olla vaikutusta kokemaasi "epävarmuuteen". Mutta se on tosiaan herkkä tuolle painonsiirrolle mun kokemusten mukaan, jos sitä ei tee niin sitten voipi tuntua vähän vikuralta. Esim. keväisin ekoilla ajokerroilla on vähän hutera olo kun ei uskalla vielä "nojata" mutkiin.
AAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AAS »

Tuossa mallit: http://en.wikipedia.org/wiki/Harley-Davidson_VRSC" onclick="window.open(this.href);return false;

Vanhemmat 180 takakumilla kääntyy nätimmin ja 240 peräinen on hiukan "pässi" mutkissa, mutta taittuu kun siihen tottuu.
XL1200S -98 ja FLHP -16
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Rouvalla -04 VRSCA ja ihan kiva ajettava. Mukavampi ajaa tuolla 180 kuin 240 renkaalla.

ps. ei toki voita jäykkäperäisen ajo-ominaisuuksia ;)
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin