Ihmeellisiä ostajia

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Vellu71
Viesti:

Ihmeellisiä ostajia

Viesti Kirjoittaja Vellu71 »

Noita osia myydessä huomannut uuden ilmiö. Tilataan osia, jätetään lunastamatta.
Viimeeksi möin rautiksen jäykkäperän muutossarjan. Sovittiin kaupat tekstarilla et lähetä Kotkan Mh.
No reilun kuukauden päästä lunastin oman osani matkahuollosta pois. Ostaja ei lunastanut sitä!
Soitto ostajalle. Pahoitteli asiaa. Ei ollut kuulemma paikallinen matkahuolto lähettäny tekstaria. (Matkahuolto oli lähettänyt 6kpl txt oikeaan numeroon). Lupasi kyllä palauttaa rahtikulut miulle ja ottaa kyllä sen kehikon.
Kerron että kaveri voi tuoda sen Kotkaan työmatkalla. Kaveri soitti sovittuna päivänä kun oli saapumassa Kotkaan.
Ostaja ei vastannut, mut lähetti txt "mitä asiaa".
Johon kaveri vastas "ois siulle harlikan osia"
Ostaja, "soitan kohta"
Ei kuulunut reiluun pariin tuntiin mitään. Kaveri jätti osan Kotkan toimipisteeseen. Jos ostaja vaikka lähettäis myöhemmin viesti. (ei soitanut tähän päivään mennessä)
Parin päivän päästä lähetin tilinumeroni jonne voi palauttaa rahtikuluni jotka olin maksanut matkahuollolle. Viikkoon ei ollut rahoja tullut tililleni.
Tänään soitin. Ei vastannut, mut lähetti viestin. "olen kokouksessa, soitan pian"
No toisilla on ehkä pitkät kokoukset kun ei 12 tuntiin ole mitään kuulunut :lol:

No siihen loppui miun ennakkopakettien lähetys. Tästä eteenpäin lähetän vain kun rahat näkyvät tililläni.
Jos ei jollekin sovi niin sit ei tehdä kauppaa.

Onko muut törmänneet samaa ilmiöön?

P.S ei ollut eka joka jätti paketin lunastamatta. Edellinen toki palautti rahtimaksut.
Kaverilla jätetiin t-palat lunastamatta.
JiiVee
Viesti:

Re: Ihmeellisiä ostajia

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Olisiko "musta lista" epärehellisistä ostajista & myyjistä paikallaan?
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
AMi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AMi »

Olisiko "musta lista" epärehellisistä ostajista & myyjistä paikallaan?
Olis!
mcjusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Eteläsuomen ketkuja
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Grasschopper1

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Postiennakko on täysin turha keksintö.Homma toimii hienosti "rahat tilille ja tavarat matkaan"periaatteella.Tai näin se on ainakin toiminut.Kaupan teko perustuu aina molemmin puoliseen luottamukseen.Jos ei sitä ole,ehkä ei kannata lähettää postiennakolla.

Mitä niistä enää,jos kohta vuoden takaisia saamatta...katsetta peiliin.
vaakko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaakko »

JiiVee kirjoitti:Olisiko "musta lista" epärehellisistä ostajista & myyjistä paikallaan?
Eräällä toisella foorumilla tuollaista listaa ylläpito hoitaa ja mielestäni toimii hyvin. Ainakin foorumille rekisteröityneiden kanssa. Kukaan ei viitsi sikailla kun tietää että häpeäpaaluun tulee nimi. Monesti myyjä on saanut rahat siinä vaiheessa kun ylläpito on pidtänyt nimen ja kuvauksen asiasta "epärehelliset myyjät" ketjuun. Eli toimii. Läpimätien huijareiden kanssa ei tietty toimi mikään, mutta suurimmissa osassa tapauksia tuo häpeälista auttaa.
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Mahtaako lista olla laiton rekisteri?

Itse olen jonkin verran romua kerännyt nurkkiin (enkä ikinä mitään myynyt, ainakaan voitolla), viimeksi eilen noudin osia matkahuollosta. Kohdallani on aina kaikki sujunut sovitusti.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
LeClerc
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Jos joku valittaa "only for members" musta-listasta, niin ei taida olla omat sahajauhot puhtaina. Minulla ei huonoja kokemuksia myyjänä, eikä ostajana... kop kop.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
vaakko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaakko »

Käyttää listassa nimimerkkejä foorumilla tai sitten jos nimimerkkiä ei ole tai tiedetä, niin etunimi ja paikkakunta. Sukunimet ja tarkat osoitteet kannattanee jättää pois niin ei muodostu henkilörekisteriä.
norsunkorva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Elon taipaleella ainoastaan YKSI tapaus. Myin Keltasessa Pörssissä ikivanhaa hitsausmuuntajaa. Markka-aika.
Kone oli kunnossa mutta vanha ja todella painava! Täysin tarpeeton joten laitoin ihan sikahalvan hinnan. :?
olikohan satku taikka 150 mk! Kaveri soitti ENOsta ; alkoi tehdä rautapaattia ja tarvitsi JUST SELLASTA HALPAA KONETTA ulkokäyttöön :idea: Ei tinkiny! Noh; mites se kuljetus, kysyin? Tuutko hakeen?
Ei; laita VR:llä tulemaan Enoon ja hän hakee ja LUNASTAA sen sitten sieltä Rautatie-asemalta :P !
No voi tokkiinsa; sehän on hyvä ajatus ku kuitenkin varmaan yil 200 kg se peli painoi!
Minä vielä hyvää hyvyyttäni lupasin laittaa siihen ihan uuden puikonpitimen ja maattopihdin kun sattui olemaa ylimääräiset varastossa! No sepä mukavaa ja kiitteli kovasti :P !
Arvelin että aivan sama; pääseepähän eroon vehkeestä! Niimpä...
Nostin aamulla auton lavalle ja kuljetin kaupunkiin ja asemalle..pistin menemään Enoon...

Meni varmaan viikkoja ja sitten muistui mieleen vasta koko homma; kattelin tiliä---mutta ei näkyny kyllä maksusuoritusta sieltä suunnalta :? ? No, aika kului ja niin se vaan unohtu koko moinen asia tässä elämän menossa. Sitten parin kk:n päästä tuli soitto Enon asemalta. Kaveri kyseli että olinko lähettäny sellasta isoa hitsikonetta sinne? Tottakai. Sanoi että se on nyt seissy tuossa koko ajan ja mitäs sen kanssa tehdään?
8O Täh? Eikö se kaveri oo käyny hakemassa sitä'!? Joo; joku kerran käväsi mutta ei se sitä ottanu..ku se kuljetuskin makso päälle sen koneen hinnan!! Että laitetaanko tulemaan takasin..maksaa teille muistaakseni 150 mk!!!!! Perkele! Et laita, et!! No, mitäs tän kanssa tehdään?
Alko vit*ttaa niin paljon ja sanoin että myy vaikka mustalaisille ja juo rahat mutta tänne elä enää lähettele!
Ja sen jälkeen ei oo kuulunu asiasta :lol:
Että tällasta tää on . Mutta harvinaista koska ei minulle tosiaan oo muuta kertaa sattunu..vilunkimiehiä :?
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Aika paljon olen klubin nettisivun kautta myynyt erilaista rompetta ilman mitään ongelmia. Olen vain tsekannut, että ostaja on klubin jäsen ja lähettänyt kalikan hänelle. Oma tilinumero mukaan ja sopimuksella, että jos tavara on sitä mitä lupasin, niin pistä rahat tilille. Aina ovat rahat tulleet.
Uskomukseni on, etteivät klubilaiset alennu moiseen nettihuijaukseen.
Kuva LIFEMEMBER
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

ma^ko kirjoitti:Tuollainen huutelu saattaa vaikeuttaa täysin aiheettomasti jonkun aivan asiallista kaupankäyntiä. Eli ei siis noin.
On aina ikävää jos vielä syyttömät joutuu kärsimään eli olisiko parempi vaikka laittaa puh. no? Ja siinä vaikkapa korvata kaksi viimeistä numeroa muodolla XX? Silloin osumatodennäköisyys toiseen on paljon pienempi, varsinkin jos vielä laittaa etukirjaimet etu- ja sukunimestä?

Ei kyllä luulis muutenkaan kenenkään tuollaista harrastavan motoristiporukassa että jättää kaverille maksamatta tai lunastamatta tilattua pakettia!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
jorgegoodman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorgegoodman »

Mulla ei ole tästä porukasta mitään negatiivista sanottavaa, kaikki on mennyt niinkuin pitääkin, rahat on tullut ja tuote lähtenyt ja toisinpäin. Olen tehnyt täällä melko tiiviisti kauppaa ja niin aijon tehdä jatkossakin. Sen mistä saan rahat niin sen myös 100% varmuudella lähetän asiakkaalle ja näin toivon asioiden jatkuvan myös toisinpäin.

Negatiivista kokemusta kyllä löytyy eräästä toisesta foorumista jota en nyt nimeltä ala mainitsemaan, alkaa kuitenkin T:llä........
shellraiser

Viesti Kirjoittaja shellraiser »

Pave. kirjoitti: Ei kyllä luulis muutenkaan kenenkään tuollaista harrastavan motoristiporukassa että jättää kaverille maksamatta tai lunastamatta tilattua pakettia!
Täytyy tunnustaa, että kerran jätin paketin lunastamatta. Olin ostajan kanssa puhelimessa sopinut, että maksan haluamani osat joko etu- tai jälkikäteen, ihan kuinka myyjä haluaa, mutta EI ennakolla. Ennakkomaksun hinta olisi kasvattanut silloin kyseessä olevien osien hintaa lähes 50%, eli hyvin pienestä kaupasta oli kyse. Myyjä lähetti selvästä pyynnöstäni huolimatta osat Matkahuollolla ennakkopakettina. Matkahuollon viestin saatuani soitin ensiksi myyjälle ja kerroin, että mielestäni selitin selvästi puhelinkeskustelussamme, ettei tämän hintaisia osia kannata ennakolla lähettää koska ennakkomaksu nostaa hilujen hintaa aivan liikaa ja täten en aio niitä lunastaa. Seuraavaksi soitin matkahuoltoon ja kerroin heillekin, ettei aikomukseni ole pakettia noutaa, vaan sen voi palauttaa lähettäjälle.

Paska keissi, mutta mielestäni olisi myyjän pitänyt puhelimessa rehdisti sanoa, että hän lähettää vain ennakolla ja jos ei kelpaa niin voivoi.

Tuota tapausta lukuunottamatta kauppani, niin ostajana kuin myyjänä, ovat sujuneet moitteetta. Myydessäni jotain haluan rahat aina ensiksi tilille (jos ei satu olemaan tuttu) ja olen myös valmis itse näin toimimaan.

Piirit ovat kuitenkin sen verran pienet tässä maassa, etten usko vedättäjien pääsevän pesiytymään keskuuteemme. Ainakaan kovin pitkäksi aikaa. Mutta kyllä se yksikin kerta on liikaa, varsinkin jos se sattuu omalle kohdalle.
Vastaa Viestiin