R.I.P. Pete Lyytikäinen

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Screaming Beagle
Viesti:

R.I.P. Pete Lyytikäinen

Viesti Kirjoittaja Screaming Beagle »

Yksi parhaista kavereistamme, ja pitkän linjan motoristi Pete Lyytikäinen menehtyi perjantaina moottoripyöräonnettomuudessa matkalla Hankoon. Pete oli työkiireiden takia tulossa tällä kertaa yksin meitä muita myöhemmin mestoille. Poliisin tiedote aiheesta alla.

Voimia omaisille, ja ystäville,

Juri, Ilkka & Jyrki
-------------------
RAASEPORI / RASEBORG

26.7.2013 klo 19.18, VT 25 / KT 52:sen risteys, Tammisaari.

Yllä mainittuna aikana tapahtui Tammisaaressa, VT 25 / KT 52:sen risteyksessä henkilöauton ja moottoripyörän välinen yhteentörmäys. Moottoripyöräilijä menehtyi onnettomuudessa.

Tapahtumapaikalla ilmeni että moottoripyöräilijä oli kuljettanut omistamaansa moottoripyörää VT 25:lla Tammisaaren kohdalla kohti Hankoa.

Samaan aikaan Hangon suunnasta tuli henkilöauto jolla oli aikomus kääntyä vasemmalle KT 52:lle. Henkilöauton kuljettaja ei huomannut moottoripyöräilijää, seurauksena yhteentörmäys.

Moottoripyöräilijä oli synt. -64 ja kotoisin Helsingistä. Henkilöauton kuljettaja oli synt. -33 ja kotoisin Hangosta. Auton kuljettaja puhalsi nollaa.
Well, I'm tellin' you son,
that it ain't no fun,
staring straight down a .44...
sportfly
Viesti:

Re: R.I.P. Pete Lyytikäinen

Viesti Kirjoittaja sportfly »

R.I.P. Serkkuni.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Osanottoni teille.
Jos tuntuu liian läheiseltä yleiselle palstalle, vinkki allekirjoittaneelle, niin lakkaa näkymästä.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

RIP Pete,

Nostan maljan ja paan No Sleep Till Hammersmithin soimaan, minkä tunsin nastaa oli. Jo hevailujen kanssa.

Osanotot läheisille

Jussi
Shovel Kopteri ja Buell S1
Mr.Heritage

Viesti Kirjoittaja Mr.Heritage »

Yep,

Kepeät mullat ystävälleni (yli kymmenen vuoden ajalta.....)

Pitkin eurooppaa tuhansia kilsoja kimpassa....

(huoks)

t: enpä wanhaa pappaa syyttelis hirveesti mut sitä sen ajokorttilekuria voisin vähän taputella ja hapettaa..

p.s edelleenkin luonnevikanen tallitonttu Tsadista
"This is not just a motorcycle, this is a way of life!
jorgegoodman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorgegoodman »

Olen kyllä vakaasti sitä mieltä että ihminen joka on jo päässyt kiitettävään 80 vuoden ikään niin häneltä tulisi automaattisesti ottaa ajokortti pois, riippumatta siitä vaikka hän olisikin ainakin omasta mielestään ja tutun lääkärin mielestä elämänsä huippukunnossa.

Osanottoni omaisille ja kaikille hänen ystävilleen.
sarita78

Viesti Kirjoittaja sarita78 »

Voimia läheisille.

t. työkaveri 15 vuoden takaa
Röpöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Voimia omaisille ja läheisille ja kaikille ystäville edesmenneen motoristin muista kunnioittaen 8. Säpterin väki.
Käkö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Käkö »

Ei tarvitse ketjua lukita. Tuntuu hyvältä kun täällä HooDee-palstalla on Peten muistoksi avattu ketju. Kiitos.
Mä olen Peten pikkubroidi, vuoden nuorempi kuin Pete ja mä olen täällä roikkunut nimettömänä aika kauan. Päätin kirjautua nyt.
Pete lähti tosiaan myöhempään kohti Hankoa, Wild viking partyyn, oli ollut remppaamassa firmaa jossa työskentelen itse, soitti vielä 18:oo jälkeen ja kertoi saaneensa urakan valmiiksi ja lähtevänsä Hankoon. Se sitten olikin viimeinen puhelu veljeni kanssa.
Mä en vieläkään ole oikein tajunnut tätä.
80-vuotias autoilija kääntyi eteen kun ei huomannut mottoripyöräilijää, autoilija selvisi naarmuitta ja lähti jatkamaan matkaansa, onko oikeesti 80-kesänen kauheen terävänä liikenteessä, saati se lääkäri joka sen kortin jatkoajan on myöntänyt?
Mä olen sitä mieltä myöskin että ei noita 80-kesäsii enää pitäisi auton/moottoripyörän sarviin enään päästää.
Ei se havaintokyky ja reagointikyky todellakaan ole enään sillä tasolla että nykyliinkenteessä pärjäisi.

Pete oli kokenut motorisiti, nuorempana harrasti trialia ja kun kortin saamisen jälkeen alkoi autoilu vituttamaan niin osti itselleen sporsterin, ajoi sillä kunnes lähti "veropakolaiseksi" ruåtsiin ja toi tullessaan tuon yöjunan jolla ehti ajamaan sen vajaan 80.000 kilometriä, Pete kun oli välillä pois Suomesta , yhteensä vuosia, taikuissa, väliamerikassa ym. reissuilla minne ei tuota yöjunaa voinut mukaansa ottaa...

Jäljet asfaltissa näyttivät siltä kun Pete olisi pyörän ehtinyt kaataamaan ennen törmäystä, osui siihen japanissa kasattuun paskakokkareeseen, löi viimeisenä päänsä tuulilasin oikeaan alakulmaan ja menehtyi välittömästi.
Vituttaa.

Kuva
http://s25.photobucket.com/user/Kako18/ ... sort=3&o=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s25.photobucket.com/user/Kako18/ ... sort=3&o=3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s25.photobucket.com/user/Kako18/ ... sort=3&o=5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s25.photobucket.com/user/Kako18/ ... sort=3&o=0" onclick="window.open(this.href);return false;
MoParpervo electra glidellä.
heavyrocker
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heavyrocker »

Otan osaa. Itsekkin 10v sitten aikamoisen mällin vedettyäni ja itseni sekä pyörän rikottuani noiden kuvien näkeminen palautti taas ajatukset menneisyyteen... Mulla oli tuuria, mies hajosi enemmän kuin pyörä ja nykyään korjataan ihmisraatoa käsittämättömän hyvin, ajamiset jatkuu, onneksi ajoin kaatamallani pyörällä vielä samana syksynä pari kilsaa, enempää ei pystynyt. Pelkotiloja ei päässyt tulemaan ja nykyään H-D alla johon myöskin edelleen todella tyytyväinen. Ajakaa ihmiset varovasti ja mielestäni myöskin nämä >80v henkilöt pitäisi tsekata todella tarkkaan että niitä voi päästää liikenteeseen...
R.I.P
Viimeksi muokannut heavyrocker, 06:24 31.08.2014.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Street Glide Special 2016
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Osanottoni :!:
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Ikävä tapaus, vaikka en miestä tuntenutkaan. Jaksamista omaisille ja läheisille.

Eräs henk. koht. hyvä tuttuni kuoli pyörän selästä hieman samanlaisessa törmäyksessä kymmenkunta vuotta sitten eteen kääntyneen pakettiauton keulaan kertalaakista. Pakettiautokuskin ikää en muista kuulleeni.

Itse törmäsin 17-vuotiaana kevarilla eteen kääntyneen henkilöauton etukulmaan kaupunkialueella, kun n. 70v. eläkeläinen oli kääntymässä - ironista kyllä - terveyskeskuksen pihaan. Olin onnekas, ettei auto ehtinyt eteeni poikittain, vaan törmäsin kulmaan ja vedin voltilla ohjaustangon ja konepellin kulman yli maahan. Vauhtiakaan ei tosin ollut kovin paljon, kun ehdin jarruttaa jostain 45-50 nopeudesta ennen törmäystä hieman. Selvisin mustelmilla ja haavalla pohkeessa.

Haluaisin kuitenkin tuoda esille näkemyksen, että ihmisen ikää ei voi yleistää, vaikka tässäkin ketjussa useampi on jo heittänyt 80v. maagiseksi rajaksi liikenteeseen. Mutta kunnioittaakseni Pete Lyytikäisen muistoa en sotke tätä pohdintaa tähän ketjuun, vaan avaan siitä uuden.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
tiitiäinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tiitiäinen »

Lämmin osanotto ja voimia läheisille sekä ystäville!! <3
Käkö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Käkö »

Tänä vuonna, 2014, meidän piti ajaa broidin kanssa kimpassa ympäri Suomea ja noita pikkusia muita maita euroopassa, näinhän ei päässyt tapahtumaan mutta kävin silti ajamassa broidin kanssa pikku lenkin.

Kuva
MoParpervo electra glidellä.
Pepedro63
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pepedro63 »

Osanottoni
Sportster XL883C 2005
Dyna FLD Switchback 2012
Dyna Low Rider 2015
Vastaa Viestiin