Pyöränostaja huijareita?
Pyöränostaja huijareita?
Onko tietoa tai aavistusta mahdollisesta pyörän tai muun kaman huijariostajasta.
Olen myymässä pyörää ja tuli oudon tuntuinen ulkomaalasis-niminen ostajaehdokas joka ekan tinkaamisyrityksen jälkeen valmis maksamaan pyydetyn hinnan ja haluais maksaa PayPalin kautta. Sanoin (maili-keskustelua), että vain suoraan mun tilille ja mopo on sun ku manit näkyy tilillä. Ostajan nimellä ei löytyny mitään googlesta. Yleensä jotain löytyy lähes jokaisen nimellä tuolta.
Kai noinki päin voi huijata. Hakee pyörän ja näyttää, että maksu on lähteny PayPal accountin kautta ja sit ei ookkaan katetta hommalla.
Kommentteja?
Olen myymässä pyörää ja tuli oudon tuntuinen ulkomaalasis-niminen ostajaehdokas joka ekan tinkaamisyrityksen jälkeen valmis maksamaan pyydetyn hinnan ja haluais maksaa PayPalin kautta. Sanoin (maili-keskustelua), että vain suoraan mun tilille ja mopo on sun ku manit näkyy tilillä. Ostajan nimellä ei löytyny mitään googlesta. Yleensä jotain löytyy lähes jokaisen nimellä tuolta.
Kai noinki päin voi huijata. Hakee pyörän ja näyttää, että maksu on lähteny PayPal accountin kautta ja sit ei ookkaan katetta hommalla.
Kommentteja?
Re: PYÖRÄNOSTAJA HUIJAREITA?
Nämä on kaikki huijareita, piste! Jos haluat pyörästä eroon ilman vastiketta, myy vaan tällaiselle PayPal -maksajalle.
Eikö nämä ole käsitelty jo niiiiiin monta kertaa? Tosin kertaus on opintojen äitee!
Eikö nämä ole käsitelty jo niiiiiin monta kertaa? Tosin kertaus on opintojen äitee!
Jos pääsee hakemaan pyörän itse, niin ei ole mitään syytä Pay Palin käyttöön. Siinä menee vielä käsittääkseni 3-4% provikkakin. Maksu tilille tai pankissa yhdessä, niin näkee etteivät setelit ole väärennettyjä.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Ei kait sillä ole mitään väliä miten maksaa kunhan maksaa. Ilmoita hepulle, että pyörä liikahtaa vasta kun rahat ovat Sulla.
Mutta haiseehan tämä kilometrin päähän. Jo pelkästään se, että joku ulkomaalainen haluaa ostaa Suomesta (?) pyörää tuntuu oudolta. Silloin pitää olla jo aika erikoinen kampe kyseessä.
Mutta haiseehan tämä kilometrin päähän. Jo pelkästään se, että joku ulkomaalainen haluaa ostaa Suomesta (?) pyörää tuntuu oudolta. Silloin pitää olla jo aika erikoinen kampe kyseessä.
LIFEMEMBERRe: PYÖRÄNOSTAJA HUIJAREITA?
Mulla on kans rakennettu pyörä myynnissä täällä ja nettimotossa. Nettimotosta on tosiaan kaikenmaailman andykolarinit ja richardjacksonit lähetelleet viestejä ja halukkuutta ostaa pyörää. Toinen oli suht' helposti jo valmis maksamaan pyytämäni hinnan. Ja sama homma että itse pyörästä ei oltu kovin kiinnostuneita mutta PayPallilla maksamista toitotettiin joka viestissä.
Kyllä niiden kiinnostus loppuu kun alkaa vaatimaan yhteystietoja ja kyselee miten rekisteröinti hommat hoidetaan ja haluaa maksun suoraan pankkitilille. Tai sitten jättää noteeraamatta ko. viestit kokonaan eikä vastaile niihin.
Itse epäilen että kalastelevat vain PayPal-tilin tietoja ja yrittävät päästä käsiksi käyttäjätunnuksiin ja salasanoihin. Sen verran otin viestit kuitenkin varoituksena että vaihdoin PayPal-tililleni salasanan turvallisemmaksi kun oli jo vuosia ollut alkuperäinen käytössä.
Kyllä niiden kiinnostus loppuu kun alkaa vaatimaan yhteystietoja ja kyselee miten rekisteröinti hommat hoidetaan ja haluaa maksun suoraan pankkitilille. Tai sitten jättää noteeraamatta ko. viestit kokonaan eikä vastaile niihin.
Itse epäilen että kalastelevat vain PayPal-tilin tietoja ja yrittävät päästä käsiksi käyttäjätunnuksiin ja salasanoihin. Sen verran otin viestit kuitenkin varoituksena että vaihdoin PayPal-tililleni salasanan turvallisemmaksi kun oli jo vuosia ollut alkuperäinen käytössä.
Vähän OT, mutta mulle tuli jokin aika sitten PayPalin logoilla ym varustettu maili jossa kerrottiin, että joku nainen oli muka käyttänyt mun tunnuksia ostoihinsa ja, että mun pitää ilmoittaa kortin numerot ja tunnarit jotta he voivat sen korjata. Oli todella niin aidon näköinen, että helposti voi mennä retkuun.Itse epäilen että kalastelevat vain PayPal-tilin tietoja ja yrittävät päästä käsiksi käyttäjätunnuksiin
Pankit ym. eivät koskaan kysele netitse mitään numeroita tai tunnuksia!
LIFEMEMBERRe: PYÖRÄNOSTAJA HUIJAREITA?
Jes, kommentteja lukiessa näyttää tässä vaiheessa jo, että siinä on kusetuksen yritys käynnissä. Ja epäilytti itteäkin tuo ulkomaalais-ostaja ja liian helppo ostajatapaus. Kiitti kommenteista ja etukäteen myös tulevista kommenteista.
Maksavat paypaliin, hakevat pyörän pois ja ilmoittavat Paypaliin, että tavara viallista ja Paypal keskeyttää maksun. Rahat palautetaan ostajalle ja pyörää on turha kysellä kun kaikki id:t on enemmän kuin piiloteltu / väärennetty.
Käteismaksu pankissa tai pankkisiirto ja paperien allekirjoitus vasta kun rahat näkyy tilillä.
Käteismaksu pankissa tai pankkisiirto ja paperien allekirjoitus vasta kun rahat näkyy tilillä.
- jorgegoodman
- Viesti:
Joo, nämä paskakasat on ihan pelkkiä huijareita kaikki tyyni!! Mulla oli auto myynnissä Nettiautos, pian tuli kyselyitä ainakin kolmelta ulkolaiselta ja yksi oli Barcelonasta asti kiinnostunut minun autosta? Noh, minä sitten heitin vettä myllyyn ja sanoin hänelle että kuinka ollakkaan, me olemme juuri kyseisenä aikana tulossa sinne ja voimme ihan tehdä kaupat siellä sinun kotona Barcelonassa
....ei sen jälkeen kuulunut mitään hr Smithistä
naurettavaa oli huomata että autostani oli kiinnostuneet vain kolme huijaria?
Joo, tämä on hyvä OT varoitus. Minulle tulee aika-ajoin tähän tämän palstan mailiosoitteeseen samoja viestejä. Hauskuus on vain siinä, että PayPal tilini liittyy ihan toiseen sähköpostiosoitteeseen, joka taas ei ole missään palstoilla esilläVallu kirjoitti:tuli jokin aika sitten PayPalin logoilla ym varustettu mailiItse epäilen että kalastelevat vain PayPal-tilin tietoja ja yrittävät päästä käsiksi käyttäjätunnuksiin
pitää ilmoittaa kortin numerot ja tunnarit jotta he voivat sen korjata. Oli todella niin aidon näköinen, että helposti voi mennä retkuun.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Pankkisiirroissa on myös hyvä huomata että kotimaassakin pitää odottaa että rahat todella näkyy omalla tilillä. Muistelisin, että täälläkin pyöri joku rakenneltuja autoja ostava huijari joka kävi myyjän kanssa tekemässä tilinsiirron pankin automaatilla (rahat siirrettiin eri pankin tililtä, joten tulee 1-2 arkipäivän viive ennenkuin rahat näkyisi myyjän tilillä). Siirto tehtiin siis ok ja ei mitään epäilyttävää näiltä osin ja auto luovutettiin uudelle omistajalle. Ostaja kävi kumminkin perumassa meneillään olevan tilisiirron omassa pankissaan (näinkin voi siis ilmeisesti tehdä) ja myyjä ei koskaan rahoja nähnyt...
Kyllä, näinkin voi tehdä. Setelit kouraan ja pankissa tarkastavat saman tein seteleiden laillisuuden, talletus omalle tilille, niin on melko hyvillä vesillä. Shekkejä ei Suomessa käytetty vuosiin hyvästä syystä. Ei auta vaikka veisit tuon pankkiin ja tallettaisit rahat. Ulkomaisen shekin katteellisuus selviää vasta parin päivän päästä ja pankkihan ei jää näppejään nuolemaan jos tulee ongelmia matkan varrella, vaikka kuinka olisivat siinä tiskillä kaiken tarkastaneet.
Re: Pyöränostaja huijareita?
Törmäsin taas yhteen jonka kelkkaan en kyllä lähde. Mulla Hertsikka myynnissä nettimotossa ja James Van Thach kyseli eilen meilillä suomeksi (google translator suomeksi) mikä on viimenen hinta. Annoin hinnan ja tänään tuli ystävällinen viesti, että nyt en valitettavasti pääse Suomeen, kun palvelen Afganistanissa... okei. Voisitko siirtää pyörän pois myynnistä ja varata sitä mulle... okei
Voisitko rekisteröidä sen pyörän mun nimiin, niin sitten voidaan keskustella, miten maksu hoidetaan??? Ei juma###
Vastaanpa Jamekselle jotenki ystävällisesti, että jos tehtäis toisinpäin 
Voisitko rekisteröidä sen pyörän mun nimiin, niin sitten voidaan keskustella, miten maksu hoidetaan??? Ei juma###
Mä olen joskus antanut puhelinnumeroni moisille epämääräisille kyselijöille, ja pyytänyt soittamaan. Vahingossa numero on ollut kumminkin jokin lahjoitusnumero joka peritään puhelinlaskussa.
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
Loistava idea! Täytyy panna mieleen!WM69 kirjoitti:Mä olen joskus antanut puhelinnumeroni moisille epämääräisille kyselijöille, ja pyytänyt soittamaan. Vahingossa numero on ollut kumminkin jokin lahjoitusnumero joka peritään puhelinlaskussa.
LIFEMEMBER