Kingi tietäjille kysymyksiä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Avatar
Hurpales
Viestit: 91
Liittynyt: 19:07 27.10.2003.
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Kingi tietäjille kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Hurpales »

Heps.

Koitin ottaa puheeksi toisessa keskustelussa, mutta ei vielä kaikki jutut selvinneet:

Kotomaassamma on myynnissä käytettyjä Kingejä sekä pruisku että kaasarikoneilla. Toiset on suomipyöriä, toiset käytettynä uitettuja euroopasta tai ameerikasta.
Aiemmin olin siinä luulossa että kaikki suomeen maahantuojan kautta tulleet touringit on olleet ruiskulla jo pitkään -90 luvun puolivälistä saakka, mutta niin ei taida ollakkaan? Riippuuko siitä mikä on ollut kuningaksen alkuperäinen myyntimaa/alue ja versio on ollut valinnainen? Entä onko eroa mallien välillä riippuen onko FLHR vai FLHR-C(ustomi) kaasari tai ruisku.
Evon lisäksi TC:täkin on käytettyinä myynnissä kaasariversiona, valmistettiinko niitäkin vai onko jälkeenpäin muutettuja?


Vanhemmiten on tullu mieleen että vois olla motskarilla ajelu (vieläkin) mukavampaa. Sen takia on alkaneet Kinkyt pyörät kiinnostaa.
Kiittäen, Tomi.
Avatar
ranze
Viestit: 895
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kingi tietäjille kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja ranze »

Täsä nyt tietäjä, mutta kerron mitä luulen tietäväni. :mrgreen:

Näitä on tuotu maahantuojan ja harmaatuonnin toimesta molempia versioita. Taisi kaasaripelit loppua joskus 2000 luvun alussa. Myyntialue ei juurikaan ole ratkaissut, vaan tilaajan valinta. Kaasarimalleja myytiin joihinkin maihin pidempään. Tässä tullaan mm. EU-saastemääräyksiin. Esim. Kingit tunnistat kaasarivehkeeksi tunnuksesta FLHR. FLHRI on ruisku. Se C versio ei muuta kuin ulkonäköä tekniikan säilyessä kutakuinkin samanlaisena.
FL -53 Wishbone Panhead bobber
ex. 2002 FLHR
Tsilli
Viestit: 28
Liittynyt: 12:12 07.05.2008.
Paikkakunta: SAVO

Re: Kingi tietäjille kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Tsilli »

Mulla on 2005 tehtaan kaasariversio...itsekin yllätyin kun aattelin et olis kaasari vaihdettu jälkikäteen.
mjs
Viestit: 139
Liittynyt: 07:34 17.02.2004.
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: Kingi tietäjille kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja mjs »

Terve,
Itse ostin aikoinaan (2004) FLHRCI, eli ruiskulla, vuosimallia 1998. Olen monta kertaa saanut kuulla että se on hankala ruiskuversio, ja paljon vikoja (Magneti Marelli). Olen ajanut 9 kautta kyseisellä pyörällä eikä (vielä) kertaakaan ollut ongelmia ruiskun kanssa (nyt kun kehun niin käy tietenkin niin että ruisku alkaa sekoamaan heti seuraavan kerran kun laitetaan käyntiin :roll: )
Taisi olla tosiaan niitä ensimmäisiä evo-ruiskuja silloin 1998.


mjs
6%

Älä löi,
en ole hurrit!
jmap
Viestit: 21
Liittynyt: 14:35 29.10.2010.
Paikkakunta: ETELÄ-SAVO
Viesti:

Re: Kingi tietäjille kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jmap »

2005 saakka sai valita ruiskun tahi kaasarin, tuon jälkeeen mallit on pelkästään ruiskulla.
Avatar
Vallu
Viestit: 4715
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Kingi tietäjille kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Vallu »

mjs kirjoitti:Terve,
Itse ostin aikoinaan (2004) FLHRCI, eli ruiskulla, vuosimallia 1998. Olen monta kertaa saanut kuulla että se on hankala ruiskuversio, ja paljon vikoja (Magneti Marelli). Olen ajanut 9 kautta kyseisellä pyörällä eikä (vielä) kertaakaan ollut ongelmia ruiskun kanssa (nyt kun kehun niin käy tietenkin niin että ruisku alkaa sekoamaan heti seuraavan kerran kun laitetaan käyntiin :roll: )
Taisi olla tosiaan niitä ensimmäisiä evo-ruiskuja silloin 1998.mjs
Mulla oli -98 Ultrassa sama Magneti Marelli (käyttävät Ladassa samaa!) Se toimi mainiosti niin kauan kun sai olla rauhassa. Sitten piti tietysti (?) laitattaa Stage I ja sen seuraksena moottorin käynnistäminen kylmänä oli todella tuskaista. Noh! Asia päätettiin ratkaista palauttamalla orkkistilanne, mutta sehän ei niin vaan onnistunutkaan. Diileri preppasi pyörää pari kuukautta ja nosti sitten kädet pystyyn. Sitten se siirrettiin maahantuojalle ja pitkällisen prosessin jälkeen, jossa jouduttiin konsultoimaan ranskalaista (?) specialistia, se saatiin taas toimimaan. Tarina on pitkä ja monivaiheinen, mutta onneksi kaikki tapahtui talvella.
Nykyisin on näiden ruiskujen preppaaminen jo paremmin (?) hallinnassa. Mutta ilmeisesti Marelli tuotti ongelmia, koska siitä luovuttiin melko pian.
Kuva LIFEMEMBER
poromarko
Viestit: 707
Liittynyt: 23:33 14.07.2002.
Paikkakunta: tornio
Viesti:

Re: Kingi tietäjille kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja poromarko »

Vian haku käsittääkseni Makneetti marenkiin ongelmallisempaa kuin uudempaan delphi ruiskuun.
Uudempia vikatestereitä löytyy joka nakkikopilta mutta tuo vanhempi tarttee hoodeen scanalyzer testerin ja näitä ei taida olla liikoja liikenteessä diilereillä ja liekkö niilläkään kaikilla?

V-twin cityssä ainakin löytyy.

Saatiinpa yks tällainen vanhanmallin ruisku pestyäkin rikki. Huolellisen painapesun jälkeen ei v..tullakaan käyntiin. aivopoksin liitinkin käytettiin auki ja oli umpi kuiva mutta boksissa sisällä oli vettä/kosteutta ja oli mopomykkänä.
Asiat pitää oppia tekeen sillai oikealla tavalla väärin!
mjs
Viestit: 139
Liittynyt: 07:34 17.02.2004.
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: Kingi tietäjille kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja mjs »

Tosiaan, voi olla että ne ongelmat vielä tulee minunkin kohdalle. Mutta toistaiseksi on toiminut hyvin, jopa viritysten ja powercommanderin kanssa. Sekä ennen että jälkeen pesujen 8)
6%

Älä löi,
en ole hurrit!
Avatar
mcjusa
Viestit: 910
Liittynyt: 14:15 11.02.2007.
Paikkakunta: Pohojanmaa, perskeles
Viesti:

Re: Kingi tietäjille kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Yllättävän paljon vaihdetaan ruiskuja kaasareiksi, ei niinkään toisinpäin. Mikä sitten lienee syynä, enpä tiijä kun ei oo ollut koskaan ruiskupeliä.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kingi tietäjille kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

mcjusa kirjoitti:vaihdetaan ruiskuja kaasareiksi, ei niinkään toisinpäin. Mikä sitten lienee syynä
Ehkä se perinteinen, että helpompi on purkaa, kuin kasata ja silti pysyy remonttimiehen maineessa :lol:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
hdlate
Viestit: 555
Liittynyt: 21:52 09.06.2010.
Paikkakunta: etelä-pohojammaa
Viesti:

Re: Kingi tietäjille kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hdlate »

Älkää peskö niitä mopoja painepesurilla. Pinelineä ja varovainen huuhtelu, kuivaus ja vaihdetseban voitelu :wink: .
-90 FXR Super Glide
Tintti13
Viestit: 114
Liittynyt: 17:06 16.09.2007.

Re: Kingi tietäjille kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Tintti13 »

OT:

Mä olen aina pesun jälkeen käyttänyt pyörän kuumaksi ja yleensä ajanutkin vähän,,,
#Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
Tsilli
Viestit: 28
Liittynyt: 12:12 07.05.2008.
Paikkakunta: SAVO

Re: Kingi tietäjille kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Tsilli »

Kyllä noita pyöriä painepesurilla voi pestä. Se ei tietty tarkota et se suutin viedään 10 cm:n päähän siitä pestävästä kohdasta, pikkasen maalaisjärkeä niin hyvä tuloo.
reksa62
Viestit: 31
Liittynyt: 22:12 06.06.2010.
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Kingi tietäjille kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja reksa62 »

mjs kirjoitti:Terve,
Itse ostin aikoinaan (2004) FLHRCI, eli ruiskulla, vuosimallia 1998. Olen monta kertaa saanut kuulla että se on hankala ruiskuversio, ja paljon vikoja (Magneti Marelli). Olen ajanut 9 kautta kyseisellä pyörällä eikä (vielä) kertaakaan ollut ongelmia ruiskun kanssa (nyt kun kehun niin käy tietenkin niin että ruisku alkaa sekoamaan heti seuraavan kerran kun laitetaan käyntiin :roll: )
Taisi olla tosiaan niitä ensimmäisiä evo-ruiskuja silloin 1998.


mjs
mihinkäs vuosmalliin asti tämä versio on käytössä.
FLHTC -01
Avatar
mcjusa
Viestit: 910
Liittynyt: 14:15 11.02.2007.
Paikkakunta: Pohojanmaa, perskeles
Viesti:

Re: Kingi tietäjille kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

2001 on viimeinen makneetti marelli, sitten tuli telphi. Jos joku tarvii jommankummanlaisen ruiskupaketin tai niihin varaosia, minulta löytyy ja edullisesti.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Vastaa Viestiin