Kingi tietäjille kysymyksiä
Kingi tietäjille kysymyksiä
Heps.
Koitin ottaa puheeksi toisessa keskustelussa, mutta ei vielä kaikki jutut selvinneet:
Kotomaassamma on myynnissä käytettyjä Kingejä sekä pruisku että kaasarikoneilla. Toiset on suomipyöriä, toiset käytettynä uitettuja euroopasta tai ameerikasta.
Aiemmin olin siinä luulossa että kaikki suomeen maahantuojan kautta tulleet touringit on olleet ruiskulla jo pitkään -90 luvun puolivälistä saakka, mutta niin ei taida ollakkaan? Riippuuko siitä mikä on ollut kuningaksen alkuperäinen myyntimaa/alue ja versio on ollut valinnainen? Entä onko eroa mallien välillä riippuen onko FLHR vai FLHR-C(ustomi) kaasari tai ruisku.
Evon lisäksi TC:täkin on käytettyinä myynnissä kaasariversiona, valmistettiinko niitäkin vai onko jälkeenpäin muutettuja?
Vanhemmiten on tullu mieleen että vois olla motskarilla ajelu (vieläkin) mukavampaa. Sen takia on alkaneet Kinkyt pyörät kiinnostaa.
Kiittäen, Tomi.
Koitin ottaa puheeksi toisessa keskustelussa, mutta ei vielä kaikki jutut selvinneet:
Kotomaassamma on myynnissä käytettyjä Kingejä sekä pruisku että kaasarikoneilla. Toiset on suomipyöriä, toiset käytettynä uitettuja euroopasta tai ameerikasta.
Aiemmin olin siinä luulossa että kaikki suomeen maahantuojan kautta tulleet touringit on olleet ruiskulla jo pitkään -90 luvun puolivälistä saakka, mutta niin ei taida ollakkaan? Riippuuko siitä mikä on ollut kuningaksen alkuperäinen myyntimaa/alue ja versio on ollut valinnainen? Entä onko eroa mallien välillä riippuen onko FLHR vai FLHR-C(ustomi) kaasari tai ruisku.
Evon lisäksi TC:täkin on käytettyinä myynnissä kaasariversiona, valmistettiinko niitäkin vai onko jälkeenpäin muutettuja?
Vanhemmiten on tullu mieleen että vois olla motskarilla ajelu (vieläkin) mukavampaa. Sen takia on alkaneet Kinkyt pyörät kiinnostaa.
Kiittäen, Tomi.
Re: Kingi tietäjille kysymyksiä
Täsä nyt tietäjä, mutta kerron mitä luulen tietäväni.
Näitä on tuotu maahantuojan ja harmaatuonnin toimesta molempia versioita. Taisi kaasaripelit loppua joskus 2000 luvun alussa. Myyntialue ei juurikaan ole ratkaissut, vaan tilaajan valinta. Kaasarimalleja myytiin joihinkin maihin pidempään. Tässä tullaan mm. EU-saastemääräyksiin. Esim. Kingit tunnistat kaasarivehkeeksi tunnuksesta FLHR. FLHRI on ruisku. Se C versio ei muuta kuin ulkonäköä tekniikan säilyessä kutakuinkin samanlaisena.
Näitä on tuotu maahantuojan ja harmaatuonnin toimesta molempia versioita. Taisi kaasaripelit loppua joskus 2000 luvun alussa. Myyntialue ei juurikaan ole ratkaissut, vaan tilaajan valinta. Kaasarimalleja myytiin joihinkin maihin pidempään. Tässä tullaan mm. EU-saastemääräyksiin. Esim. Kingit tunnistat kaasarivehkeeksi tunnuksesta FLHR. FLHRI on ruisku. Se C versio ei muuta kuin ulkonäköä tekniikan säilyessä kutakuinkin samanlaisena.
FL -53 Wishbone Panhead bobber
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Kingi tietäjille kysymyksiä
Mulla on 2005 tehtaan kaasariversio...itsekin yllätyin kun aattelin et olis kaasari vaihdettu jälkikäteen.
Re: Kingi tietäjille kysymyksiä
Terve,
Itse ostin aikoinaan (2004) FLHRCI, eli ruiskulla, vuosimallia 1998. Olen monta kertaa saanut kuulla että se on hankala ruiskuversio, ja paljon vikoja (Magneti Marelli). Olen ajanut 9 kautta kyseisellä pyörällä eikä (vielä) kertaakaan ollut ongelmia ruiskun kanssa (nyt kun kehun niin käy tietenkin niin että ruisku alkaa sekoamaan heti seuraavan kerran kun laitetaan käyntiin
)
Taisi olla tosiaan niitä ensimmäisiä evo-ruiskuja silloin 1998.
mjs
Itse ostin aikoinaan (2004) FLHRCI, eli ruiskulla, vuosimallia 1998. Olen monta kertaa saanut kuulla että se on hankala ruiskuversio, ja paljon vikoja (Magneti Marelli). Olen ajanut 9 kautta kyseisellä pyörällä eikä (vielä) kertaakaan ollut ongelmia ruiskun kanssa (nyt kun kehun niin käy tietenkin niin että ruisku alkaa sekoamaan heti seuraavan kerran kun laitetaan käyntiin
Taisi olla tosiaan niitä ensimmäisiä evo-ruiskuja silloin 1998.
mjs
6%
Älä löi,
en ole hurrit!
Älä löi,
en ole hurrit!
Re: Kingi tietäjille kysymyksiä
2005 saakka sai valita ruiskun tahi kaasarin, tuon jälkeeen mallit on pelkästään ruiskulla.
Re: Kingi tietäjille kysymyksiä
Mulla oli -98 Ultrassa sama Magneti Marelli (käyttävät Ladassa samaa!) Se toimi mainiosti niin kauan kun sai olla rauhassa. Sitten piti tietysti (?) laitattaa Stage I ja sen seuraksena moottorin käynnistäminen kylmänä oli todella tuskaista. Noh! Asia päätettiin ratkaista palauttamalla orkkistilanne, mutta sehän ei niin vaan onnistunutkaan. Diileri preppasi pyörää pari kuukautta ja nosti sitten kädet pystyyn. Sitten se siirrettiin maahantuojalle ja pitkällisen prosessin jälkeen, jossa jouduttiin konsultoimaan ranskalaista (?) specialistia, se saatiin taas toimimaan. Tarina on pitkä ja monivaiheinen, mutta onneksi kaikki tapahtui talvella.mjs kirjoitti:Terve,
Itse ostin aikoinaan (2004) FLHRCI, eli ruiskulla, vuosimallia 1998. Olen monta kertaa saanut kuulla että se on hankala ruiskuversio, ja paljon vikoja (Magneti Marelli). Olen ajanut 9 kautta kyseisellä pyörällä eikä (vielä) kertaakaan ollut ongelmia ruiskun kanssa (nyt kun kehun niin käy tietenkin niin että ruisku alkaa sekoamaan heti seuraavan kerran kun laitetaan käyntiin)
Taisi olla tosiaan niitä ensimmäisiä evo-ruiskuja silloin 1998.mjs
Nykyisin on näiden ruiskujen preppaaminen jo paremmin (?) hallinnassa. Mutta ilmeisesti Marelli tuotti ongelmia, koska siitä luovuttiin melko pian.
LIFEMEMBERRe: Kingi tietäjille kysymyksiä
Vian haku käsittääkseni Makneetti marenkiin ongelmallisempaa kuin uudempaan delphi ruiskuun.
Uudempia vikatestereitä löytyy joka nakkikopilta mutta tuo vanhempi tarttee hoodeen scanalyzer testerin ja näitä ei taida olla liikoja liikenteessä diilereillä ja liekkö niilläkään kaikilla?
V-twin cityssä ainakin löytyy.
Saatiinpa yks tällainen vanhanmallin ruisku pestyäkin rikki. Huolellisen painapesun jälkeen ei v..tullakaan käyntiin. aivopoksin liitinkin käytettiin auki ja oli umpi kuiva mutta boksissa sisällä oli vettä/kosteutta ja oli mopomykkänä.
Uudempia vikatestereitä löytyy joka nakkikopilta mutta tuo vanhempi tarttee hoodeen scanalyzer testerin ja näitä ei taida olla liikoja liikenteessä diilereillä ja liekkö niilläkään kaikilla?
V-twin cityssä ainakin löytyy.
Saatiinpa yks tällainen vanhanmallin ruisku pestyäkin rikki. Huolellisen painapesun jälkeen ei v..tullakaan käyntiin. aivopoksin liitinkin käytettiin auki ja oli umpi kuiva mutta boksissa sisällä oli vettä/kosteutta ja oli mopomykkänä.
Asiat pitää oppia tekeen sillai oikealla tavalla väärin!
Re: Kingi tietäjille kysymyksiä
Tosiaan, voi olla että ne ongelmat vielä tulee minunkin kohdalle. Mutta toistaiseksi on toiminut hyvin, jopa viritysten ja powercommanderin kanssa. Sekä ennen että jälkeen pesujen 
6%
Älä löi,
en ole hurrit!
Älä löi,
en ole hurrit!
Re: Kingi tietäjille kysymyksiä
Yllättävän paljon vaihdetaan ruiskuja kaasareiksi, ei niinkään toisinpäin. Mikä sitten lienee syynä, enpä tiijä kun ei oo ollut koskaan ruiskupeliä.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: Kingi tietäjille kysymyksiä
Ehkä se perinteinen, että helpompi on purkaa, kuin kasata ja silti pysyy remonttimiehen maineessamcjusa kirjoitti:vaihdetaan ruiskuja kaasareiksi, ei niinkään toisinpäin. Mikä sitten lienee syynä
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Re: Kingi tietäjille kysymyksiä
Älkää peskö niitä mopoja painepesurilla. Pinelineä ja varovainen huuhtelu, kuivaus ja vaihdetseban voitelu
.
-90 FXR Super Glide
Re: Kingi tietäjille kysymyksiä
OT:
Mä olen aina pesun jälkeen käyttänyt pyörän kuumaksi ja yleensä ajanutkin vähän,,,
Mä olen aina pesun jälkeen käyttänyt pyörän kuumaksi ja yleensä ajanutkin vähän,,,
#Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
Re: Kingi tietäjille kysymyksiä
Kyllä noita pyöriä painepesurilla voi pestä. Se ei tietty tarkota et se suutin viedään 10 cm:n päähän siitä pestävästä kohdasta, pikkasen maalaisjärkeä niin hyvä tuloo.
Re: Kingi tietäjille kysymyksiä
mihinkäs vuosmalliin asti tämä versio on käytössä.mjs kirjoitti:Terve,
Itse ostin aikoinaan (2004) FLHRCI, eli ruiskulla, vuosimallia 1998. Olen monta kertaa saanut kuulla että se on hankala ruiskuversio, ja paljon vikoja (Magneti Marelli). Olen ajanut 9 kautta kyseisellä pyörällä eikä (vielä) kertaakaan ollut ongelmia ruiskun kanssa (nyt kun kehun niin käy tietenkin niin että ruisku alkaa sekoamaan heti seuraavan kerran kun laitetaan käyntiin)
Taisi olla tosiaan niitä ensimmäisiä evo-ruiskuja silloin 1998.
mjs
FLHTC -01
Re: Kingi tietäjille kysymyksiä
2001 on viimeinen makneetti marelli, sitten tuli telphi. Jos joku tarvii jommankummanlaisen ruiskupaketin tai niihin varaosia, minulta löytyy ja edullisesti.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit