TESTATTU (=koeajettu) kalustoa
TESTATTU (=koeajettu) kalustoa
Kausi avattu Vantaalla testiajoissa, sekä Bikeworld että Biketeam pitivät samaan aikaan testipäivät (tänään ja huomenna). Kerkesin nopsana poikana testaamaan viisi pyörää.
Vihtoreita oli koko repertuaari tarjolla, jopa Vision Tour. Oliko muita kerholaisia paikalla? Itse testasin noista High-Ballin, jonka anti oli pettymys.
Tässä oman testini tulokset.
1. http://www.bikeworld.fi/moottoripyorat/ ... rosstourer
Ehdoton ykkönen. Upea moottori, tällä voisin kurvailla mutkia, vetää hiekkaa ja asfalttia, pitkää pätkää.
2. http://www.biketeam.fi/fi_FI/merkit/tri ... eistiedot/
Siis häh. Katsoin myöhemmin netistä että tää oli 1700cc. Älyttömän hyvä ohjaus. kevyt hitaissa vauhdeissa ja vakaa moottoritiellä. Ei ihme että oli jossain valittu 2011 vuoden cruiseriksi. Taisi olla Vallun linkki.
3. http://www.bikeworld.fi/moottoripyorat/ ... 690-duke-r
Juma kun oli hauska peli. Akseliväli todella lyhyt ja pyörä kevyt ohjata ja ajaa. Pakko tällä olisi räpätä, kortti lähtisi varmasti alle viikossa ja suojelusenkeliä tarvittaisiin....
4. http://www.biketeam.fi/fi_FI/merkit/tri ... eistiedot/ Triumph Thuxton 900, Cafe racer uusklassikko, retro. Ei nostanut sykettä.
5. http://www.bikeworld.fi/moottoripyorat/ ... -high-ball
ÖÖÖ.. aikaisemmin olen ajanut Hammer S:n, se oli hyvä mutta tämä oli kyllä pettymys. Apet ja mörinä kääntää katseet mutta ei tällä paljoa ajelisi, tai jos ajaisi, niin sitten lujaa. Jälkiasennus pakosarjassa oli kauhea peltinen räminä ja loppuhuipennukseksi jalkatapin kannake irtosii niin että vaihdepoljin tipahti paikaltaan... Oli ilmeisesti ollut kiire kasata testipyörät ja lukite oli unohtunut
Vihtoreita oli koko repertuaari tarjolla, jopa Vision Tour. Oliko muita kerholaisia paikalla? Itse testasin noista High-Ballin, jonka anti oli pettymys.
Tässä oman testini tulokset.
1. http://www.bikeworld.fi/moottoripyorat/ ... rosstourer
Ehdoton ykkönen. Upea moottori, tällä voisin kurvailla mutkia, vetää hiekkaa ja asfalttia, pitkää pätkää.
2. http://www.biketeam.fi/fi_FI/merkit/tri ... eistiedot/
Siis häh. Katsoin myöhemmin netistä että tää oli 1700cc. Älyttömän hyvä ohjaus. kevyt hitaissa vauhdeissa ja vakaa moottoritiellä. Ei ihme että oli jossain valittu 2011 vuoden cruiseriksi. Taisi olla Vallun linkki.
3. http://www.bikeworld.fi/moottoripyorat/ ... 690-duke-r
Juma kun oli hauska peli. Akseliväli todella lyhyt ja pyörä kevyt ohjata ja ajaa. Pakko tällä olisi räpätä, kortti lähtisi varmasti alle viikossa ja suojelusenkeliä tarvittaisiin....
4. http://www.biketeam.fi/fi_FI/merkit/tri ... eistiedot/ Triumph Thuxton 900, Cafe racer uusklassikko, retro. Ei nostanut sykettä.
5. http://www.bikeworld.fi/moottoripyorat/ ... -high-ball
ÖÖÖ.. aikaisemmin olen ajanut Hammer S:n, se oli hyvä mutta tämä oli kyllä pettymys. Apet ja mörinä kääntää katseet mutta ei tällä paljoa ajelisi, tai jos ajaisi, niin sitten lujaa. Jälkiasennus pakosarjassa oli kauhea peltinen räminä ja loppuhuipennukseksi jalkatapin kannake irtosii niin että vaihdepoljin tipahti paikaltaan... Oli ilmeisesti ollut kiire kasata testipyörät ja lukite oli unohtunut
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: TESTATTU kalustoa
Harvoin linkkejä availen, nyt tuli kurkattua. Kamalan näköisiä paskaläjiä. Ei herätä minkäänlaista omistaisenhalua. Ei yksikään. Yäk!
-Spöke-
-Spöke-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
No Vantaalla ei tullut käytyä mutta Lahdessa kuiteski pariin otteeseen. Siellä oli Ace-Cornerilla Italo-western sekä Pelarussian päivät parina edellisenä viikonloppuna.
Polarikseista kävin kokasemaan jotain Hammeria tai mitä lie - ei jääny mieleen - eikä oikein sytyttänyt. Vähän ihmeellinen vehje kustomiksi. Stonga oli ihan sylissä ja Riku Immosen HD-miehen seikkailujen tyyliin oikealle kääntyvissä risteyksissä annoin starttimoottorilla suuntamerkin
Eihän se oikein kulkenut vaikka antoi luvan ymmärtää.
Sit mulla on salainen perversio noihin Italo-westerneihin. Jos Härräkkää ei syystä tai toisesta olisi olemassa niin kyllähän tollanen Tukaani Tiaveli olisi mobedi paikallaan. Kulki niin vietävästi ja rempot pysäytti ihan seinään. Kulki selkeesti stokkirodia reippaammin.
Siinäpä tän kevään testit so far.
Polarikseista kävin kokasemaan jotain Hammeria tai mitä lie - ei jääny mieleen - eikä oikein sytyttänyt. Vähän ihmeellinen vehje kustomiksi. Stonga oli ihan sylissä ja Riku Immosen HD-miehen seikkailujen tyyliin oikealle kääntyvissä risteyksissä annoin starttimoottorilla suuntamerkin
Sit mulla on salainen perversio noihin Italo-westerneihin. Jos Härräkkää ei syystä tai toisesta olisi olemassa niin kyllähän tollanen Tukaani Tiaveli olisi mobedi paikallaan. Kulki niin vietävästi ja rempot pysäytti ihan seinään. Kulki selkeesti stokkirodia reippaammin.
Siinäpä tän kevään testit so far.
VRSCB -04 "Vesipää"
VRSCR -06 "Torspo"
"Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville." -Kalevala
VRSCR -06 "Torspo"
Itsekin 2/5 pyörästä tuli töötättyä vilkuttaessa
Fiilistä ei noista tosiaan saa, eikä ulkonäkökään huokuttanut, mutta oli hienoo vedellä ihan erilaisilla peleillä peräjälkeen. Sai hieman miettiä aina istuma-asentoa, kierroslukua yms. KTM tuntui tärisevältä p--akasalta kunnes älysi että kierrosta piti antaa yli 7000rpm. Silloin tuli hymy korviin.
Fiilistä ei noista tosiaan saa, eikä ulkonäkökään huokuttanut, mutta oli hienoo vedellä ihan erilaisilla peleillä peräjälkeen. Sai hieman miettiä aina istuma-asentoa, kierroslukua yms. KTM tuntui tärisevältä p--akasalta kunnes älysi että kierrosta piti antaa yli 7000rpm. Silloin tuli hymy korviin.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Joo ehdottomasti se on hauska silloin tällöin käydä ulkoiluttamassa jotain muitakin pelejä, että taas näkee metsän puiltaan.
Toi vilkkuhomma on niin hyvä sketsi. Se on niin syvällä selkänikamissa toi oikeen peukun toiminta vähän niinkuin kytkimen polkaisu automaatin jälkeen...
Toi vilkkuhomma on niin hyvä sketsi. Se on niin syvällä selkänikamissa toi oikeen peukun toiminta vähän niinkuin kytkimen polkaisu automaatin jälkeen...
VRSCB -04 "Vesipää"
VRSCR -06 "Torspo"
VRSCR -06 "Torspo"
Montakohan ajokautta menee että on selkänikamissa? Mulle on helvetin vaikeet noi prätkän vilkut, kyl nykyises on, mut kolme vuoskymmentä ku ajanut pääasiassa vilkuttomil fillareill ni ei vaan oikeen osaa käyttää.
edit pahimpien typohäröjen korjaus.
edit pahimpien typohäröjen korjaus.
Viimeksi muokannut ma^ko, 23:28 11.05.2012.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
No ainakin kuusi kuukautta tai jotain
VRSCB -04 "Vesipää"
VRSCR -06 "Torspo"
VRSCR -06 "Torspo"
Vaikka lähes jokainen merkki on tekniikassa HD:tä valovuoden edellä, niin eivätten ole sitä käyttömukavuutta lisäävää vilkun automaattista palauttajaa lanseeranneet. Aina kun joku toinen merkki alla, ressaa ihan sikana risteyksen lähestyessä alkaan miettiin, mitens tää vilkkuhomma ny menikään. 5km risteyksen jälkeen ihmetelen, mikäs vihreä kojetaulussa vilkkuu...
Kickstart, deserve the ride!
Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Sportster Hugger -94
ezmo
Panes valottaen esimerkeillä. Muutamaa luistonestoa lukuunottamatta mieleen ei äkkiä tule paljoakaan.Vaikka lähes jokainen merkki on tekniikassa HD:tä valovuoden edellä
LIFEMEMBERRe: TESTATTU kalustoa
Tarkoitin teknologiaa, eli sitä myyntimiehen mumbojumboa esitteissäVallu kirjoitti:ezmoPanes valottaen esimerkeillä. Muutamaa luistonestoa lukuunottamatta mieleen ei äkkiä tule paljoakaan.Vaikka lähes jokainen merkki on tekniikassa HD:tä valovuoden edellä
- mitä säätöjä iskareille
- painopistettä paremmaksi
- kaarrenopeutta enemmän
- mekaanista pitoa
- luiston estoa
- laajentunut tehoalue
- teho painosuhde
- jne jne...
Eli asiat, jotka ovat merkityksettömiä HD:ta ostavalle..... Mutta meillä onkin edistykselliset vilkut, S..tana mä oon ylpee omasta malmikasasta ja kahdesta painikkeesta stongassa...
Kickstart, deserve the ride!
Sportster Hugger -94
Sportster Hugger -94
Mitä noilla kaikilla tekee, turhaa hifistelyä. Normaaleissa nopeuksissa riittää hyvin HD:n ominaisuudet.ezmo kirjoitti:Tarkoitin teknologiaa, eli sitä myyntimiehen mumbojumboa esitteissäVallu kirjoitti:ezmoPanes valottaen esimerkeillä. Muutamaa luistonestoa lukuunottamatta mieleen ei äkkiä tule paljoakaan.Vaikka lähes jokainen merkki on tekniikassa HD:tä valovuoden edellä
- kaarrenopeutta enemmän
- mekaanista pitoa
- luiston estoa
- laajentunut tehoalue
- teho painosuhde
- jne jne...
Eli asiat, jotka ovat merkityksettömiä HD:ta ostavalle..... Mutta meillä onkin edistykselliset vilkut, S..tana mä oon ylpee omasta malmikasasta ja kahdesta painikkeesta stongassa...
-90 FXR Super Glide
No kun hommaat rodin niin saat valtaosan noista featureista kaupanpäälle, eikä tarvii luopuu mistään
ezmo kirjoitti:
Tarkoitin teknologiaa, eli sitä myyntimiehen mumbojumboa esitteissä
- kaarrenopeutta enemmän
- mekaanista pitoa
- luiston estoa
- laajentunut tehoalue
- teho painosuhde
- jne jne...
VRSCB -04 "Vesipää"
VRSCR -06 "Torspo"
VRSCR -06 "Torspo"
Joutuu luopumaan ton 45° kattilan soundin kompista ja jos siit joutuu luopumaan ni voi ostaa sit jotain ihan muutakin, ihan yhtä hyvin.mukle kirjoitti:No kun hommaat rodin niin saat valtaosan noista featureista kaupanpäälle, eikä tarvii luopuu mistään![]()
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 01:27 30.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Ai? Meinaattekos esim. uuden Dynan ABS:ää, ECM:ää, BCM:ää, CAN-väyliä, yms. wanhaa tekniikkaa?Harikka kirjoitti:Sammaa mieltä, eläköön rajotukselline "uusi tekniikka"ezmo kirjoitti:... Eli asiat, jotka ovat merkityksettömiä HD:ta ostavalle..... Mutta meillä onkin edistykselliset vilkut, S..tana mä oon ylpee omasta malmikasasta ja kahdesta painikkeesta stongassa...![]()
LIFEMEMBER