Ilmanpuhdistimen pesu?
Ilmanpuhdistimen pesu?
Loppukesästä hankkimassani Dynassa on putsarina Vance&Hinesin VO2 AIR INTAKE, NAKED -suodatin, jonka mainitaan olevan pestävä, mutta mulla ei ole minkäänlaista käsitystä millä se pitäisi pestä, enkä usko, että vaimo ilahtuu jos heitän putsarin pyykkikoppaan muitten likapyykkien joukkoon.
Eli millä tommonen pitäisi pestä? Valmistajan tekninen tuki neuvoi jonkun setin aineita, mutten onnistu sitä tältä puolta Atlanttia löytämään ja otaksun, että täälläkin jengi jollain noita kuitenkin pesee. Samainen tukihemmo mainitsi ohjeproseduurissaan, että pesun jälkeen tuo pitää öljytä. Mikä funktio tuolla öljyämisellä on ja mitä öljyä siihen sopisi käyttää?
Mitenkäs usein tommosta putsaria sitten pitäisi pestä, noin suunnilleen?
Tässäpä tällä kertaa. Jos aihetta on käsitelty täällä ihan ruuhkaksi asti, niin sorry, haulla en kuitenkaan onnistunut löytämään neuvoja.
Eli millä tommonen pitäisi pestä? Valmistajan tekninen tuki neuvoi jonkun setin aineita, mutten onnistu sitä tältä puolta Atlanttia löytämään ja otaksun, että täälläkin jengi jollain noita kuitenkin pesee. Samainen tukihemmo mainitsi ohjeproseduurissaan, että pesun jälkeen tuo pitää öljytä. Mikä funktio tuolla öljyämisellä on ja mitä öljyä siihen sopisi käyttää?
Mitenkäs usein tommosta putsaria sitten pitäisi pestä, noin suunnilleen?
Tässäpä tällä kertaa. Jos aihetta on käsitelty täällä ihan ruuhkaksi asti, niin sorry, haulla en kuitenkaan onnistunut löytämään neuvoja.
HD Dyna Street Bob -10
Re: Ilmanpuhdistimen pesu?
Osta esim k&n recharger paketti vaikka hot bikelta. siinä on pesuaine ja putsariöljy
http://www.jyvaskylansoodapuhallus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Noita pesu/öljy -paketteja saa myös kaikilta diilereiltä. Putsari pestään ja öljytään aina öljyn vaihdon yhteydessä.
LIFEMEMBER- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 01:21 29.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Jos/kun huollatan härpäkkeen liikkeessä, niin hoitaakohan ne myös putsarin pesun? Toi kävi just just 8000 huollossa syyskuussa, muttan enhän mä ton suodattimen puhtauteen/likaisuuteen huomannut kiinnittää mitään huomiota.Vallu kirjoitti:Putsari pestään ja öljytään aina öljyn vaihdon yhteydessä.
Kiitokset neuvoista kaikille vastanneille. Tämän jälkeen homma on jo paljon selkeämpi.
HD Dyna Street Bob -10
ShoGun
Tottakai.Jos/kun huollatan härpäkkeen liikkeessä, niin hoitaakohan ne myös putsarin pesun?
LIFEMEMBER- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 01:22 29.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.

En tiedä, koska en ole ikinä huollattanut mitään vehjettä missään määräaikaishuollossa tarkemmin ajatellen
Mutta vastaan silti - en usko huollon koskevan mitenkään tarvikesuodattimeen. Aivan kuten Harikka arveli, alkuperäinen vaihdetaan uuteen huolto-ohjeman mukaisesti, mutta en todellakaan usko, että ilman erillistä sopimusta tekevät tuolle filtterille mitään, elleivät voi sitä korvata vakiosuodattimella.
Tällaiset asiat pitää mielestäni sopia ilman muuta etukäteen huollon kanssa. Ei siellä ylensä tehdä mitään ylimääräistä. Toki voit huollostasi kysyä, jos se on juuri tehty tai katsoa laskusta, lukeeko siellä filtterin pesu.
Tällaiset asiat pitää mielestäni sopia ilman muuta etukäteen huollon kanssa. Ei siellä ylensä tehdä mitään ylimääräistä. Toki voit huollostasi kysyä, jos se on juuri tehty tai katsoa laskusta, lukeeko siellä filtterin pesu.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Virallisen huolto-ohjelman mukaan, mitä valtuutettu diileri noudattaa, vaihdettava suodatin vaihdetaan ja pestävä suodatin pestään (ja tarvittaessa öljytään). Itse olen törmännyt paperisuodattimiin (kertakäyttöisiä) ja pestäviin/öljyttäviin ja kolmantena vain miedolla pesuaineella (Fairy) pestäviin, mutta ei öljyttäviin.
LIFEMEMBER-
matkamallimies
- Viesti:
Kumihanskat käteen, "suodatinvaahtokumi" irti, bensaa astiaan, suodatin sinne, puristellaan ja huuhdellaan vielä bensalla.
Puristellaan kuivaksi, huuhtelu kuumalla vedellä kraanan alla. Pannaan hetkeksi kuivamaan
stongaan.
Otetaan tippakannu, jossa on viiskymppistä ja sitä sitten siihen. Puristellaan vielä, niin että öljy "tasoittuu",
suodatin paikalleen ja menox.
Näin olen tehnyt 38 vuotta, sitä ennen oli "messinkiverkko/villa" suodin ,johon siihenkin silloin ruiskuttelin
öljyä.
Muisteli kk
Puristellaan kuivaksi, huuhtelu kuumalla vedellä kraanan alla. Pannaan hetkeksi kuivamaan
stongaan.
Otetaan tippakannu, jossa on viiskymppistä ja sitä sitten siihen. Puristellaan vielä, niin että öljy "tasoittuu",
Näin olen tehnyt 38 vuotta, sitä ennen oli "messinkiverkko/villa" suodin ,johon siihenkin silloin ruiskuttelin
öljyä.
Muisteli kk
matkamallimies kirjoitti:Kumihanskat käteen, "suodatinvaahtokumi" irti, bensaa astiaan, suodatin sinne, puristellaan ja huuhdellaan vielä bensalla.
stongaan.
öljyä.
Muisteli kk
Eipä taida kannattaa tuota ketjun aloittajan mainitsemaa suodatinta alkaa puristelemaan... Se kun on "kova" metalliverkolla jäykistetty puuvillasuodatin tms. Tällaisen suodattimen olen itse huoltanut näin:
Pesu miedolla saippuavedellä tai varta vasten ilmansuodattimen pesuun tarkoitetulla aineella. Annetaan kuivua.
Sen jälkeen myös tällaiseen suodattimeen tarkoitetulla öljyllä hyvin kevyt öljyäminen. K&N:llä on tosiaan tähän tarkoitukseen löytyvä setti, jossa on pesuaine ja spray-pullo, jossa öljyä. Öljyä suodattimen pintaan ohut, mutta koko suodattimen peittävä pinta. Ei liikaa, muttei liian vähänkään. Suodatin voi jonkin aikaa seistä öljyämisen jälkeen, jotta mahdollinen liika öljy valuu pois.
Suodatin kiinni pyörään ja pata käyntiin.
H-D Softail Custom 1998
Sen verran varotusta KK:lle, että tota bensaa kun ei oikein saa enää. Tuote mitä myydään bensakäyttösten mottien voimanlähteeks, on sellasta myrkkyä ihmiselle, että ei kyllä kannata käyttää pesuaineena ja puhallella sen jälkeen hengitysilmaan. Imeytyy tehokkaasti ihon läpi ja vaikuttaa hermostoon. Kuulemma. Emmä siitä mitään tiedä, mutta paljon siitä varotellaan. Monethan valittaa, että kun käsin koskee "bensaan", tulee suuhun samantien metallin maku. Se oli ihan eri kamaa kolkytkahdeksan vuotta sitten.
Tiedä sitten onko väliä kaikkien muiden myrkkyjen lisäksi, mutta ainakin mä välttelen.
Tiedä sitten onko väliä kaikkien muiden myrkkyjen lisäksi, mutta ainakin mä välttelen.
Ennenvanhaan joskus 80-luvun lopulla öljysin crossipyörien vaahtomuoviputsareita jollain punaisella öljyllä, en vaan muista olisko se ollut automaattivaihteiston öljyä...
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
-
Rautahauli
Toi mainittu K&N:n setti tuli ostettua vuosi sitten. Viimekesänä pesin/öljysin putsarin kolmeen kertaan ja litkuja on vielä jäljellä useammaksi ajokaudeksi. Alle 20€/setti. DIY-konstit on sitten oma lukunsa. 
Tähän settiin taidan itsekin kallistua, mutta puhdistus on vasta kevään "ongelma". Kuluvan kauden ajattelin päättää sopivasti isänpäivään, joten saapi suodatin olla nää pari päivää nykyisessä kunnossaan.Rautahauli kirjoitti:Toi mainittu K&N:n setti tuli ostettua vuosi sitten. Viimekesänä pesin/öljysin putsarin kolmeen kertaan ja litkuja on vielä jäljellä useammaksi ajokaudeksi. Alle 20€/setti. DIY-konstit on sitten oma lukunsa.
HD Dyna Street Bob -10