Harikka kirjoitti:Ja mites siun mielestä virkamerkin vaatimine liittyy ajokännäämisee? Vai ootko oikeesti sitä mieltä jotta poliisi on aina kaikessa toiminnassaan oikeessa?
No ei mitenkään. Tuo virkamerkkikuittaus nyt tuli vaan mieleen, kun olet siitä monasti täällä muisttuttanut

Mutta pannaan se nyt pienen kuittailun piikkiin. Poliisia pitää kritisoida, kun aihetta on (esim. tämä koko ketju, vaikka se nyt pientä yleistystä onkin), mutta turhaa on heidänkään työtään vaikeuttaa silloin, kun kaikki on OK. Vertaa vaikka siihen radiomainokseen, jossa heppu tekee rikosilmoitusta Varkaudesta/varkaudesta

Itselleni ei ole onneksi sattunut yhtään epäasiallista poliisia vielä vastaan tai sitten olen vaan käyttäytynyt niin, ettei ole provosoiduttu puoleen eikä toiseen.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä tuosta itse ratti/tankojuoppousasiasta.
Ja tähän löyhästi liittyen - jos eräs suurta julkisuutta saanut surullinen kuolemantapaus olisi selvinnyt aiemmin, hehtaarilööpit ja kuvat olisivat jääneet kaikki pois. Vain pieni riviuutinen : Muoniossa (paikkakunta muutettu) mopopoika (sukupuoli muutettu) ajoi humalassa aitaan ja hukkui lopuksi lampeen. Piste.
Tuokin tapaus täysin samoilla yksityikohdilla olisi jäänyt murto-osaan palstatilasta, jos kyse olis ollut finninaamaisesta liimanhaistajan näköisestä pojasta - kauniit naisen/tytön kasvot myyvät kuin häkä ja mitä dramattisempi teksti siihen saadaan, aina parempi. Tiedotusvälineille tällaiset tapaukset ovat vain iloista bisnestä, omaisille surullista mutta totta