Mitkä matkavälitykset toisiovetoon, Fatboy -92
Mitkä matkavälitykset toisiovetoon, Fatboy -92
Pitäisi vaihtaa taas takaisin remmi ketjujen tilalle. Mikä olisi hyvä hammasluku etu ja takaremmipyörille matkaajoa ajatellen (usein joku kyydissä)? Valmiina mulla olisi jo 70-hampainen takahammaspyörä, joten mikä olisi sopiva eteen? Ja mikä remmi sille? Kiitos...
Ajossa -09 FLHTCUI. Kaikki Usan romurauta kiinnostaa (exät: -92 FLSTF, -99 FLSTC)...
Re: Mitkä matkavälitykset toisiovetoon, Fatboy -92
http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/Toisioveto#Big_Twin" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarjoaa orkkikseksi 32/70, joka on luultavasti aika lähellä oikeaa kyytiläisen kanssa.
Yksin ajelijat ovat joskus laittaneet piikin suuremman eteen. Se nostaa sen pahimman tärinän (110km/h) hiukan yli 120:n.
Orkkis remmi menee vielä 33/70 rattaille.
Tarjoaa orkkikseksi 32/70, joka on luultavasti aika lähellä oikeaa kyytiläisen kanssa.
Yksin ajelijat ovat joskus laittaneet piikin suuremman eteen. Se nostaa sen pahimman tärinän (110km/h) hiukan yli 120:n.
Orkkis remmi menee vielä 33/70 rattaille.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Ok. Jotenkin mun makuun 32/70 on edelleen liian "tiheä" välitys. Kaverilla on 32/61 välitys samanlaisessa pyörässä ja on tykännyt. Mitä arvon raati sanoo, mikä/kumpi kannattaisi laittaa? Kokemuksia ko välityksistä?
Ajossa -09 FLHTCUI. Kaikki Usan romurauta kiinnostaa (exät: -92 FLSTF, -99 FLSTC)...
Eikös sulla ollut ketjut ennen? Jos välitys oli ennen bueno, saat laskemalla siitä sopivan välityssuhteen. Pannu laukkaa kivasti rattailla 24/47 välläreillä, aika lähellä tuota 32/61 remmivälitystä. Tää on lähinnä ajotapakysymys; toiset tykkää körötellä 90-100, ite tykkään 115-125 matkavauhdeista. Valinta on yksin sinun.
-Spöke-
-Spöke-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
Nostetaan taas pitkästä aikaa vanhaa juttua ylöspäin. Joo siis mulla on tällä hetkellä vielä ketjut käytössä...
Eli vielä voitaisiin hieman keskustella ko mukavista matka välityksistä (remmelle). =) Itse ajelen pääsääntöisesti 90-110 matkavauhtia ja usein on kyytiläinen...
Eli vielä voitaisiin hieman keskustella ko mukavista matka välityksistä (remmelle). =) Itse ajelen pääsääntöisesti 90-110 matkavauhtia ja usein on kyytiläinen...
Itsellä softailissa 32 / 61 palveli vuosia, eikä moitetta. Kulku hyvää kaikissa olosuhteissa oli sitten kyydissä joku tai ei. suosittelen pitämään takana mahdollisimman pienen, ei kierroksetkaan nouse ajossa turhaan. Mene ja tiedä miksi uudemmissa on välitystä muutettu tiheämmäksi.
Kun järki loppuu jatketaan voimalla.
-
Mr.Heritage
Hei,
Mulla oli softailissa 34/70 ja se oli hjuva. Tosin mulla oli vielä orgista 10-15% harvempi enskakin. Ja se vasta olikin hyvä...
sai ravistukset alkamaan vasta tuolla 150km/h toisella puolella...
ja kulki reilusti yli 200km/h... tietysti koitettu saksassa autobaanalla...
t:wanha tallitonttu
Mulla oli softailissa 34/70 ja se oli hjuva. Tosin mulla oli vielä orgista 10-15% harvempi enskakin. Ja se vasta olikin hyvä...
sai ravistukset alkamaan vasta tuolla 150km/h toisella puolella...
ja kulki reilusti yli 200km/h... tietysti koitettu saksassa autobaanalla...
t:wanha tallitonttu
"This is not just a motorcycle, this is a way of life!
- the ripper
Nyt pystyn itekkin kommentoimaan kun on kalusto ajossa, talvella tuli laitettua toi 61 taka hihnapyörä ja etu pyörä pysyi vakiona (32) Mä ainakin tykkään et nyt on hyvät välit kun pystyy 120kmh körötteleen ilman että kone huutaa.