Sekapyöräralleista.
Sekapyöräralleista.
Käyttekös ns. sekapyöräralleissa? Mielipiteitä moisista olisi kiva kuulla. 90- luvun alussa jänkhällä jytisee oli tuttu jänkhämotoristina mutta sekin on nykyään jo jotain aivan muuta. Rottaralli oli ok. mutta ei jaksanut olla sillä kertaa ihan niin tinat kuin kanssamotoristit.
Flhrsi 07
Re: Sekapyöräralleista.
Kyllä, Poronpurijaiset, Estonian bike weekend, Mototoober mahdollisuuksien mukaan - kaikki em. mieleisiäni tapahtumia.
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo kyl täs vuosien saatos on tullu huomattua et sekapyöräralleis on paljon mukavanpaa ku
esim. HDCF:n ralleis !! meinaan sielt puuttuuu kuppikunnat !!!!!!!!!!!!
Kaara
Kaara
Kyllä toki sekapyörärallit kuuluu asiaan.
-Parin viikon kuluttu Daytona Bike Week
-Kesän alussa Kokko-Treffen
-Norrtälje Custom Bike
-Brittiralli
-Keskikesällä monet MC-porukat järjestävät sekapyörätapahtumia
-Poronpurijaiset
-Kotas-ralli
-Rotta-ralli
-Syksyllä on Lato-Ajo, sekapyöräralli jossa teitä näkee paljon
-On toki muitakin...
Olen kiertänyt ralleja jo vuodesta 1973, joten kaikkea on nähty.
Ekassa HDCF Rallissa, jossa olin mukana oli 30 osallistujaa.
-Parin viikon kuluttu Daytona Bike Week
-Kesän alussa Kokko-Treffen
-Norrtälje Custom Bike
-Brittiralli
-Keskikesällä monet MC-porukat järjestävät sekapyörätapahtumia
-Poronpurijaiset
-Kotas-ralli
-Rotta-ralli
-Syksyllä on Lato-Ajo, sekapyöräralli jossa teitä näkee paljon
-On toki muitakin...
Olen kiertänyt ralleja jo vuodesta 1973, joten kaikkea on nähty.
Ekassa HDCF Rallissa, jossa olin mukana oli 30 osallistujaa.
Jostakin syystä joskus on tuntunut, että kyllä sekaralleissakin niitä leirejä löytyy. Kaksi suurempaa minusta ainakin on, Harrikkaporukat ja muut.kaara kirjoitti:Joo kyl täs vuosien saatos on tullu huomattua et sekapyöräralleis on paljon mukavanpaa ku
Kaara
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Peacemaker76
- Viesti:
Pakko olla eri mieltä, ja yhtyä Kaaran näkemykseen. Sekaralleissa mielestäni on hyvä meininki merkkiin katsomatta (jos siis itse asennoutuu myös muun merkkisiin muuten kuin nenän vartta katsoen) ja turha patsastelu / jäykistely puuttuu.Pertti kirjoitti:Jostakin syystä joskus on tuntunut, että kyllä sekaralleissakin niitä leirejä löytyy. Kaksi suurempaa minusta ainakin on, Harrikkaporukat ja muut.kaara kirjoitti:Joo kyl täs vuosien saatos on tullu huomattua et sekapyöräralleis on paljon mukavanpaa ku
Kaara
Parhaat rallifiilikset on itselläkin ollut sekaralleissa. Toki jos itse pitää itseään tärkeänä Hard Core HooDee - tyyppinä, ja antaa sen näkyä niin tuskin ne oman genren ulkopuoliset ihmiset edes viitsiin tulla jutuille.
Tuntuu vaan osalle kanssaharrastajista olevan niin kauhean tärkeää miltä näyttää, pukeutuu ja puhuu. Viljellään brotherhuudia, vapautta ja muuta kliseetä jutellessa eikä edes tajuta miten omalla kapealla näkemyksellään nimenomaan rajoitetaan sitä harrastamisen vapautta. Mitä vapautta se on jos on pakko olla pitkä parta ja mustaa nahkaa päällä että on oikea H-D - harrastaja. Ja samalla osoitellaan sormella sitä joka ei pukeudu samoin, vaikka ehkä juuri se kaveri olisikin oikeasti homman ytimessä. Itse asetutaan normeihin, vaikka kuvitellaan että ollaan niin kapinallista.
Jokainen harrastaa tavallaan, mutta se asenne että on vaan yksi oikea tapa pukeutua, puhua, liikkua jne on naurettavaa, ja sitä näkee sekaralleissa onneksi paljon vähemmän kuin esim. klubin ralleissa. Ja ne kaverit sekaralleissa usein ei edes vaivaudu jutuille jonkun Yamaha - pojan kanssa, kun se ajaa vain japsikiikulla.
Avoin ja asiallinen suhtautuminen ja sekarallissa voi olla kovinkin hauskaa. Kannattaa kokeilla
ps. ei ollut Pertille osoitettu kirjoitus vaan yleisellä tasolla...
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
En henkilökohtaisena meinannutkaan edellistä ottaa.
Jutussa on juuri se mitä tarkoitin, mutta esitin ehkä liian jyrkästi.
Jutussa on juuri se mitä tarkoitin, mutta esitin ehkä liian jyrkästi.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
Bronson Eye
- Viesti:
kyllä ton kuppikuntameiningin huomas esim. viime talvirallissa/pikkujouluissa, kyllä samat "kuvat", istu omissa porukoissaan,
esim. vääksyn sekatapaamisessa, huomattavasti avoimempaa porukkaa on noi muun merkkiset/veteraanit,
jostain kumman syystä,
esim. vääksyn sekatapaamisessa, huomattavasti avoimempaa porukkaa on noi muun merkkiset/veteraanit,
jostain kumman syystä,
-
Rautahauli
Miksi niihin HD-ralleihin pitää sitten mennä jos on niin vaikeeta. Tipunkeltaista päälle ja onnellisena kohti auringon laskua, erottuu muista jos se on tarkoitus.
Minulla ei ole tarkoitusta mennä ensimmäiseenkään ralliin, voin vetää perseet kotonakin.
Minulla ei ole tarkoitusta mennä ensimmäiseenkään ralliin, voin vetää perseet kotonakin.
kyllähän noissa sekapyörä ralleissa on kiva meininki...
nimim. kotas rallissa töissä tänä vuonna seitsemättä kertaa..
nimim. kotas rallissa töissä tänä vuonna seitsemättä kertaa..
"Ja kadonneen rispektin metsästys..."
-
keijo21@dnainternet.net
Mulla on pannussa edessä 16" ja takana 15" ja sekaisin oon käynyt joka kolkassa.
Britti ralli on nimensä mukaisesti tarkoitettu englantilasuvalmisteille merkkiin katsomatta(niinkuin kaikki varmaan tietää), joten en kyllä nimittäisi sitä varsinaiseksi sekapyöräralliksi.wesa kirjoitti:Kyllä toki sekapyörärallit kuuluu asiaan.
-Brittiralli
Patinaa ei voi ostaa!
Mutta silti tuntuisi olevan ihan perinne käydä Brittirallissa vaikkei olisikaan brittipyörää, oli kuulemma viime kerralla joku saapunut nelipyöräiselläkin paikalle... 
Ootkos koskaan käynyt paikanpäällä? Kymmeniä eri merkkejä!caferacer kirjoitti:Britti ralli on nimensä mukaisesti tarkoitettu englantilasuvalmisteille merkkiin katsomatta(niinkuin kaikki varmaan tietää), joten en kyllä nimittäisi sitä varsinaiseksi sekapyöräralliksi.wesa kirjoitti:Kyllä toki sekapyörärallit kuuluu asiaan.
-Brittiralli
Brittiralli Vaasa 2010

Ja sitten yksi hyvä ralli on Veteraaniralli!
.
Ainakin last time I checked (2005), brittirallissa muunmerkkiset, tai tässä tapauksessa muunmaalaiset laitteet jätetään alueen ulkopuolelle. En sitten tiedä onko nykykäytäntö tästä lieventynyt. Tietysti jos haluaa terminologialla kikkailla niin meneehän tuo sitten sekapyöräralliksi, mutta useimmat tajunnevat pointin mikä ero on ihan oikeissa sekapyöräralleissa ilman rajoitteita ja sitten näissä jollain tavalla rajatuissa kokoontumisissa.