Night Rod Special -09 ja 260 takarengas, mahtuuko?

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

Petsu

Night Rod Special -09 ja 260 takarengas, mahtuuko?

Viesti Kirjoittaja Petsu »

Niin, meneekös tuohon -09 VRSCDX:n orkkisvanteelle ihan suoraan tuollainen 260/40R18 nakki (ja onko tiettyä merkkiä suositella, esim. Metzeler Marathon...)!?
PowerCommander V
Vance & Hines Competition series exhaust
K&N filter
marki17
Viesti:

Re: Night Rod Special -09 ja 260 takarengas, mahtuuko?

Viesti Kirjoittaja marki17 »

Menee, Metzler tuntuu paremmalta kuin alkuperäinen dunlop. Sutii huonosti johtuisko tehon puutteesta? :?
Stained
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stained »

Ihan täysin varma en ole, mutta jos vanne on sama, ku 2010 Vrodin Musclessa, niin kyllä pitäs mahtua...

Ja merkistä sanoisin, että ainakin allekirjottaneella Rodissa se kestää hyvänä sen ensimmäisen 5000, kumi kun kumi ja sitte se alkaa olla sakkotoleranssin sisäpuolella. Kokemusta on Dunlopin ensiasennuskumista ja Continentalin Race attakista...

Ja mitä tulee Mezlerin Marathoniin, niin ainakin Triumphin Rocket 3 kesti yli 12000, että en tiedä sitte...
Petsu

Hmm, 5,5 tkm takana ensiasennusgummilla ja näyttää olevan kuin uusi vielä. Ehkäpä sitä on ajeltu rauhallisesti :)
PowerCommander V
K&N filter
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Ite olen ajellut 240 Dunlopeilla noin 9-10000 km. Pidän pikkaisen suositusta kovempaa painetta. Vähän se "kolisee" mutta tuntuu vaikuttavan kestävyyteen melkoisesti. ja kyytihän on vauhdikasta, niinkuin VauhtiVaarilta voi odottaakin.
Kun uraa on noin milli niin gummi menee vaihtoon. Eihän ne paljon (Saksassa) maksa.
Kuva LIFEMEMBER
paalinaru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja paalinaru »

Mulla on Metzeleeri, en tiedä onko kuvitelmaa, mutta hiukan tuntuis jäykemmältä mutkiin meno tällä 260:lla.
jeikei

Viesti Kirjoittaja jeikei »

8x18 tuuman vanteelle 260mm kumi varmaan sopii.Ensimmäisenä beltti ottaa kiinni renkaan sivuun.

Mulla on nyt paikallaan 250mm dunlop, beltin ja kumin välissä on rakoa 3mm.
260:sen muoto muuttuu hieman (kapenee) kun sen laittaa 8 tuuman vanteelle, joten todennäköisesti se
juuri ja juuri mahtuu pyörimään.

Rengaskokemuksia rodissa kolmen takarenkaan verran:

Kaksi kappaletta Dunlop Elite 240 ja 250, molemmilla 12000 km. Kylmällä ja märällä liukkaan oloinen mutta kestää hyvin.
Continental Race Attack, 4000 km. Pitoa löytyy mutta aivan liian pehmeä kumiseos joten kuluu hyvin nopeasti.

Ens kesäksi alle Metzeler Marathon 880 joka on kokemusten mukaan hyvä rengas rodiin.
Vallu
Viesti:

Paalinaru
en tiedä onko kuvitelmaa, mutta hiukan tuntuis jäykemmältä mutkiin meno tällä 260:lla.
Kyllähän se haittaa kallistelua. 240:nenkin jo nostaa takapyörää "kantin päälle". Mutta tämä on kärsittävä ulkonäön vuoksi. Huonompiahan ajaa nämä leveät läskit ovat kuin normaalirenkaat.
Kuva LIFEMEMBER
Tintti13

Viesti Kirjoittaja Tintti13 »

Vähän myöhässä:

Itse olen tykännyt 260 takapyörästä. Eipä tuo nyt niin merkittävä ero ole 240 ajossa, mutta pyörä on todella paljon paremman näköinen 260:lla.

Taipuu se rodi leveälläkin renkaalla mutkiin, mutta vaatii raikkaamman puoleista ajoa. Cruisailu nopeuksilla kulunut leveä takarengas on vähän horjakka.
#Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
Petsu

Metzeler 260 nyt paikallaan ja hyvinhän tuo tuonne mahtui pyörimään. Näyttää todella hyvältä, katsotaan ajo-ominaisuudet kun tiet ovat ajokunnossa. Onkos mitään mielipiteitä siitä, että minkälaiset paineet tuonne pitäisi laittaa? Euromasterin kaveri oli sitä mieltä, että vähintään 290 kPa olisi sopiva paine.
PowerCommander V
K&N filter
Vallu
Viesti:

Petsu
minkälaiset paineet tuonne pitäisi laittaa? Euromasterin kaveri oli sitä mieltä, että vähintään 290 kPa olisi sopiva paine.
Se on vähän kiinni siitä ajatko rataa vai rallia? 2,9 on jo aika kova ts. tuntuu persuuksissa epämukavana. Itse olen tykästynyt kompromissiin elin noin 2,7. Mutta kokeilemallahan se löytyy, mistä tykkää.

Asiasta toiseen eli jännä muoti nämä ylileveät takaläskit. Niiden kanssa kun ajo-ominaisuudet huononee. 8O
Kuva LIFEMEMBER
Petsu

Vallu kirjoitti:Petsu
minkälaiset paineet tuonne pitäisi laittaa? Euromasterin kaveri oli sitä mieltä, että vähintään 290 kPa olisi sopiva paine.
Se on vähän kiinni siitä ajatko rataa vai rallia? 2,9 on jo aika kova ts. tuntuu persuuksissa epämukavana. Itse olen tykästynyt kompromissiin elin noin 2,7. Mutta kokeilemallahan se löytyy, mistä tykkää.

Asiasta toiseen eli jännä muoti nämä ylileveät takaläskit. Niiden kanssa kun ajo-ominaisuudet huononee. 8O
Kaippa tuon 2,9 idea oli se, että kuluminen tapahtuisi hallitusti. Mulla tuo ylileveä on nyt ihan ulkonäöllinen juttu, katsotaan kuinka paljon se muuttaa ajo-ominaisuuksia ja mietitään sen jälkeen seuraavaa gummia.
PowerCommander V
K&N filter
Petsu

Nyt kun muutama tuhat huristeltu 260 renkaalla, niin voin sanoa ettei ajo-omainaisuudet ainakaan huonontuneet ole. Pikemminkin päinvastoin, todella miellyttävä ajettava.
PowerCommander V
K&N filter
Vallu
Viesti:

Petsu
Nyt kun muutama tuhat huristeltu 260 renkaalla, niin voin sanoa ettei ajo-omainaisuudet ainakaan huonontuneet ole. Pikemminkin päinvastoin, todella miellyttävä ajettava.
Mites taipuu kurvaan, kun jo 240 on sellanen "väkisin väännettävä"?
Kuva LIFEMEMBER
Petsu

Vallu kirjoitti:Petsu
Mites taipuu kurvaan, kun jo 240 on sellanen "väkisin väännettävä"?
Kyllä tuo ihan hyvin taipuu, ei ainakaan mulle ole tuottanut mitään ongelmia. Tasaisesti on kumi kulunut reunasta reunaan :)
PowerCommander V
K&N filter
Vastaa Viestiin