kokemuksia ajo farkuista??

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

the ripper

kokemuksia ajo farkuista??

Viesti Kirjoittaja the ripper »

joo eli oon miettinyt jos sellaiset ostais niin onko oikeesti hyvät ajossa vai ihan humpuukia??
jpk69
Viesti:

Re: kokemuksia ajo farkuista??

Viesti Kirjoittaja jpk69 »

Tuolla enemmän juttua ajofarkuista:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... ;hl=farkut" onclick="window.open(this.href);return false;

Mä laitoin just tilaukseen Hood farkut (K7) UKsta:
http://www.hoodjeans.co.uk/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kerron sitten lisää kun paketti saapuu ja koeajo ajettu.
FXDB -09
Brockwell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brockwell »

Tarkkaan kannattaa sovittaa, kun on normaalin pituuden ja paksuuden lisäksi merkitystä myös polven kohdalla. Itsellä sattui niin, että muuten just sopivissa farkuissa oli polvisuoja liian alhaalla. Tosi v..sesti hinkkasi just lumpion alle kävellessä. Siinä varmaan designillakin merkitystä, jos ovat johonkin kyykkypyöräajeluun suunniteltu. Silloin se olisi ajoasennossa ollut ihan oikein. Itse kun tulee ajeltua jalat suorana, piti laittaa lahkeet poikki reidestä, pala pois ja jatko lahkeensuuhun. Sitten tuli hyvä. Ovat mukavat kuin normifarkut, näyttää normifarkuilta, mutta (toivon mukaan) suojaa edes vähän paremmin.
the ripper

jees... kun kattelin noita rokkerin farkkuja niin mallit näyttäis hyvältä mut hintaakin on aika törkysesti...
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Itse olen käyttänyt "HELD Races" ajofarkkuja.
Sisällä kevlarivahvikkeet takapuolessa, polvissa ja reiden sivuilla.

Eikä paljoa maksaneet kun ostin sattumalta sopivat H-D dealerin "poistomyynnistä" (45? eli -70% alennuksella).

Lämpimät, mukavat päällä, lisäpolvisuojille paikat, voi käyttää tavallisina farkkuinakin ja mikä erittäin hyvä juttu niin vasemmassa jalassa reiden kohdalla etutasku - erittäin näppärä kännykälle.
Polven kohdat on myös valmiiksi "pussitetut" niin ei tarvitse venytellä noita pöksyjä polvien kohdalta.

Toivottavasti ei tarvitse testata kulumiskestävyyttää kyätännössä...
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Röpöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Teetin HANX.illa pari vuotta sitten itse ajofarkut tavallisista mustista LeeCoopereista. Sisälle vuoriksi laittoivat vedenpitävää kangasta. Sepallus myös vedenpitävä. Päältä sateella farkut märät sisältä kuivat. Sade lakkkaa ja housut kuivuu nopeesti. Kannattaa kysyä. Mielimalliset farkut ja niistä seuraava isompi koko Hanxille ja viikon päästä ajohousut valmiit. Ei tietenkään kevlaria mutta jos haluaa kevlar-paikkoja niin niitäkin saa....
PÄKÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

http://www.sgnbikes.fi/files/sgnbikes/a ... kes_Oy.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

sivulla 40-41 kuvia paristakin ajofarkuista, hyvännäköisiä eikä pahan hintaisia...
-Päkä-
Viesti:

Tarkkana saa olla

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Olinpa kassalla jo hyvin istuvien, kohtuuhintaisten Kevlar-farkkujen kanssa. Kysäisin vielä että missäs kaikkialla sitä Kevlaria oikein on? Vastaus oli SAUMOISSA !!!

Että kun tuli turvallinen olo :)

Valmistaja oli kuitenkin muistanut laittaa perstaskun kuponkiin kissankokoisilla kirjaimilla KEVLAR. Ne jäi kauppaan.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
falante

Viesti Kirjoittaja falante »

PÄKÄ kirjoitti:http://www.sgnbikes.fi/files/sgnbikes/a ... kes_Oy.pdf

sivulla 40-41 kuvia paristakin ajofarkuista, hyvännäköisiä eikä pahan hintaisia...
Hinta ei ollu paha ei. Mutta mutta, jos kaatuu, niin mitä iloa on siitä, että muutamassa paikassa
on kevlaria? Tietty kiva asfalttia pitkin liukuessa, että lonkat ja polvet on suojattu - mutta mun hyvin kehittyneet pakarat ja reisilihakset jää maantielle... :)

Etsin farkkuja, joissa olisi kevlar tai aramidi sisävuori. Ja mieluummin koko matkalla. Kuulemma
mp-poliisitkin käyttää aramidialusasuja.

Sovitin jotain farkkuja Petrol Circuksessa, mutta ei niistä löytynyt miehen kokoa. Vyötärö kaiken lisäksi vielä sopi, mutta reidet ei.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

falante kirjoitti:Hinta ei ollu paha ei. Mutta mutta, jos kaatuu, niin mitä iloa on siitä, että muutamassa paikassa
on kevlaria? Tietty kiva asfalttia pitkin liukuessa, että lonkat ja polvet on suojattu - mutta mun hyvin kehittyneet pakarat ja reisilihakset jää maantielle... :)

Etsin farkkuja, joissa olisi kevlar tai aramidi sisävuori. Ja mieluummin koko matkalla. Kuulemma
mp-poliisitkin käyttää aramidialusasuja.

Sovitin jotain farkkuja Petrol Circuksessa, mutta ei niistä löytynyt miehen kokoa. Vyötärö kaiken lisäksi vielä sopi, mutta reidet ei.
Mäkin etsiskelin aikoinaan kokonaan vuorattuja farkkuja, muttei niitä löytynyt... Joten päädyin "irrotettaviin sisävuoriin" elikäs suomeksi kevlar-kalsareihin: http://www.dragginjeans.net/product/k-legs" onclick="window.open(this.href);return false;
Viva Knievel!
rokker
Viesti:

Re: Tarkkana saa olla

Viesti Kirjoittaja rokker »

LeClerc kirjoitti:...että missäs kaikkialla sitä Kevlaria oikein on? Vastaus oli SAUMOISSA !!!...
Idea onkin vissiin siinä, että saumat ratkee ensin, kun kankaalle antaa jännitystä...Noh ei kyllä tuo pelkkä farkkukangas kyllä tosiaankaan paljoa suojaa...

Ite oon viimeset 5 vuotta ajellut goretexfarkuilla, mutta nyt kesäksi ostin kunnon nahkahousut ja täytyy myöntää, että paljon mukavammat kuin goretexfarkut. Nahka hengittää aivan toisella tavalla. Nuo goretexfarkut oli helteellä kuin liimattuna jalkoihin.
the ripper

http://www.dragginjeans.net/product/c-evo%20for%20men" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös noi ole kauttaaltaan kevlar vuorella??
vrod02

Viesti Kirjoittaja vrod02 »

Mulla Mottowearin ajofarkut

http://www.superbikers.fi/index.php?pag ... &Itemid=37" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja Iconin ajofarkut joista en nyt kuvaa löytänyt. Noi Mottowearit ihan asialliset. Istuu hyvin ja näyttää hyvältä(jopa mun päällä) :twisted: ..Irrotettavat polvisuojat oli mukana. Iconit lähinnä perusfarkut. Kaipa niissäkin jotain kevlaria on mutta eivät istu kauheen hyvin ainakaan mulle ja muutenki jotenkin laimeet.
Dyna Street Bob -06

Never take - Any shit
Standing strong - In the end
Fight back - Fight hard
For your life - For your future
jpk69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpk69 »

jpk69 kirjoitti: Mä laitoin just tilaukseen Hood farkut (K7) UKsta:
http://www.hoodjeans.co.uk/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kerron sitten lisää kun paketti saapuu ja koeajo ajettu.
Hoodit saapuivat 10 päivässä tilauksesta. Ei löytynyt hyllystä, joten kesti vähän kauemmin. Annoin mun 501 mitat ja Hoodit istuu mulle kuin valettu. Materiaali painaa jonkinverran enemmän kuin normi farkkukangas, joten vyötä pitää pitää pykälää kireämmällä. Toisaalta rypyt oikenee sitten itsestään kun laittaa kaappiin roikkumaan. Ajelin farkut jalassa viikonloppuna koko päivän reissun. Lämpötila auringossa 15-16 astetta, mutta kolea pohjoistuuli. Alla pitkät kalsarit. Tarkeni oikein hyvin, eli tuuli ei päässyt läpi puhaltamaan.
FXDB -09
<<Hapa>>
Viesti:

Viesti Kirjoittaja <<Hapa>> »

Dragginjeans. Mukavat on päällä. Hurrrjia videoita on juutuupissa, onneksi ei ole itse näiden kulutuskestävyyttä tarvinnut todeta. Sadetta sais pitää paremmin..
-Kotona ja matkoilla-
Vastaa Viestiin