huoltopukki?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

vesitaso
Viesti:

huoltopukki?

Viesti Kirjoittaja vesitaso »

Hain tuolla haulla tätä, mutta viimeisimmät keskustelut ovat vuodelta miekka ja kilpi, joten kysäistäänpä täältä... Eli huoltopukki HD:lle (Sportster) olisi hakusassa, joku aika yksinkertainen malli riittäisi. Kellään tietoa mistä moista kannattaisi lähteä etsiskelemään? :roll:
hdjokke
Viesti:

Re: huoltopukki?

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Pyörännostimia on saatavilla nykyään jo vaikka K-Raudasta, Hong Kongista jne. Siis tämäntyylisiä:

Kuva
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Mulla on tuon tyyppinen, josta kuvan hdjokke postasi, mutta miten mahtaa tämä tällainen toimia? -> http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... kauppa.htm" onclick="window.open(this.href);return false; On ainakin halpa ja simppeli.

edit. Jahas...meni linkitys persiilleen. Mutta tuolta siis se customiin tarkoitettu myyntinimellä "Tuki, custom" Hinta 24,90. (Oon känässä. Linkitys ja muu korkeampaa aivotoimintaa vaativa ajattelu on liikaa... :lol: )
H-D Softail Custom 1998
makela68

Viesti Kirjoittaja makela68 »

Tuolla on ainakin,nimikin on Harleylowlift,http://www.powerplustools.fi/, Motonetistä sekä Biltemastakin löytyy.
Das Fette Sau
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Das Fette Sau »

Megalift on vähän kalliimpi kuin Bilteman nosturit (n. 200 e), mutta hyvä. Tosi tukeva ja ennenkaikkea matala, ei tarvi laittaa pyörää ensin pölkkyjen päälle että saa nosturin alle.
Traumojen välttämiseksi: Haista ennen kuin maistat!

Yöjuna 2008
Sohveli 1975
viltsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja viltsu »

SenioRR kirjoitti:Mutta tuolta siis se customiin tarkoitettu myyntinimellä "Tuki, custom" Hinta 24,90.
Toimii tuokin, just eilen avasin laatikosta jo ajat sitten hankitun ko. pukin ja nostin yhden pyörän tallissa sillä ylös. Kevyesti nousi ja tukevasti tuntui pysyvän. Tokihan riippuu pyörän rungosta, miten hyvin tuen saa aseteltua alle. Sportsterissa ei pitäisi olla mitään ongelmaa ja jos kapean rungon takia tuntuu huteralta, niin liinalla kiinni.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Muistakaa sitten ne pukkinne lukita, jos jätätte pyörän ilmaan. Kyrsii mennä talliin seuraavana päivänä, kun on mopo kaatunut keksinnön laskettua. Koskee myös niitä kalliimpia hydraulivehkeitä.
moderattori

Romu rauhoittaa!
SenioRR
Viesti:

Pertti kirjoitti:Muistakaa sitten ne pukkinne lukita, jos jätätte pyörän ilmaan. Kyrsii mennä talliin seuraavana päivänä, kun on mopo kaatunut keksinnön laskettua. Koskee myös niitä kalliimpia hydraulivehkeitä.
Taikka sitten pyörä liinalla kiinni nostimeen. Mulla oli Bilteman nostimesta pikkuhiljaa paineet yön aikana kadonneet ja Dyna lipui alas pyörien varaan. Pysyi liinojen ansiosta pystyssä.
H-D Softail Custom 1998
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

Not least, but last. Kuorman allehan ei sitten mennä ilman pukkeja. Pumppuihin ei o luottoa.

Jumpe
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

SenioRR kirjoitti:Mulla on tuon tyyppinen, josta kuvan hdjokke postasi, mutta miten mahtaa tämä tällainen toimia? -> http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... kauppa.htm" onclick="window.open(this.href);return false; On ainakin halpa ja simppeli.

edit. Jahas...meni linkitys persiilleen. Mutta tuolta siis se customiin tarkoitettu myyntinimellä "Tuki, custom" Hinta 24,90. (Oon känässä. Linkitys ja muu korkeampaa aivotoimintaa vaativa ajattelu on liikaa... :lol: )

Mulla on jo vuosia ollut käytössä tollanen pikanostin. Tosin vähän eri mallia, mutta sama periaate. Erittäin kätevä esimerkiksi pyörää pestessä, öljyä vaihdettaessa ja muuta pientä askaretta tehdessä. Nostaa sen verran, että eturenkaankin saa irti helposti.
Sitten sellanen hydraulinosturi isompia hommia varten ja kun oikein tosi hommiin ryhdytään, niin nostan pyörän kettinkitaljalla ilmaan ja työnnän työpöydän alle. (Köyhän miehen huoltopöytä)
Kuva LIFEMEMBER
Röpöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Motonetis on hyvä pukkihissi. Tommoisessa pitää olla joku mekaninen lukitus. Hydrauliikka ei pidä pitkää aikaa yksin ylhäällä. Toi motonetin nostin maksaa 100eeron pintaan. Mulla käytössä jo 5v toimii.Tuotteen numero 80-7509
santtu79
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu79 »

Motonetissä myydään nyt ainakin Motorcycle Jack nostinta. Samaa nostinta myydään vantaan puuilossa muistaakseni 79?. Mulla toiminut hyvin tän talven.
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Vallu kirjoitti:
SenioRR kirjoitti:Mulla on tuon tyyppinen, josta kuvan hdjokke postasi, mutta miten mahtaa tämä tällainen toimia? -> http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... kauppa.htm" onclick="window.open(this.href);return false; On ainakin halpa ja simppeli.

Mulla on jo vuosia ollut käytössä tollanen pikanostin. Tosin vähän eri mallia, mutta sama periaate. Erittäin kätevä esimerkiksi pyörää pestessä, öljyä vaihdettaessa ja muuta pientä askaretta tehdessä. Nostaa sen verran, että eturenkaankin saa irti helposti.
Sitten sellanen hydraulinosturi isompia hommia varten ja kun oikein tosi hommiin ryhdytään, niin nostan pyörän kettinkitaljalla ilmaan ja työnnän työpöydän alle. (Köyhän miehen huoltopöytä)
Hankin tuon Bilteman härvelin viime kesänä. Halpa ja kätevä. Ainoa miinus siitä, että jos alusta on vähänkin epätasainen, niin niin kääntyy herkäsi vinoon ja voi tuo vipuvarsi potkaista ikävästi.

Tässä kuva:

Kuva

Ja seuraavaksi on tämä tai tämän tapainen hankintalistalla (Biltema 25 egee):
Kuva
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
SenioRR
Viesti:

Todella kätevä tuo ^ Bilteman "pikanostin"! On vähemmän tiellä kun pyörän ympärillä häärää ja pyörä seisoo sen päällä tukevammin kuin tuommosen hydrauliliftin päällä! Eli jos ei koko pyörää ole tarvis nostaa ilmaan, niin tuota suosittelen! Tää oli näitä mun halpoja ja hyviä ostoksia, joita harvoin on sattunut kohalle... :P
H-D Softail Custom 1998
SenioRR
Viesti:

Sen verran pitää lisätä, että takapään nosto ei StBobissa ollukaan ihan niin helppo rasti. Ameriikan inssi on näes keksinyt hitsata alakehtoputken oikealle puolelle noin 20cm pitkän latikan pätkän, jonka ainoa funktio tuntuis olevan sähköjohtonipun näkösuoja... Ja lisäksi öljysäiliö taitaa olla justiin runkoputkien alapuolella. Taitaa olla helpompi ährätä hydraulinostimella ja pelailla laudanpätkillä, jos haluaa persuksen pyörästä nostaa. Tosin esim. öljynvaihto on kyllä helpompi suorittaa ihan pyörän omalla sivutuella...
H-D Softail Custom 1998
Vastaa Viestiin