Nelilovisen pohjaproppu

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

hemuli
Viesti:

Nelilovisen pohjaproppu

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Nyt se myrkyn lykkäs!!! :evil:

Ajattelinpa laskea laatikosta öljyt ulos jotta saan asennettua puuttuneen/katkenneen kytkinakselin lukkosokan paikalleen. Kurkkaus laatikon alle, siellähän se proppu on oikein mukavassa paikassa - avain käteen ja vääntämään. Ensivaikutelma oli että onpas löysällä, muutaman kierroksen käännettyäni totesin että tästähän on jengat paskana. :evil:

Ei siinä mitään, onhan helicoilit keksitty mutta milläs saan propun irti kun se pyörii reiässään kuin hullun mulkku mutta ei silti tule milliäkään ulospäin? Kävi jo mielessä, onko gyntteri ollut niin fiksu että on laittanut mutterin toiselle puolelle... ei kai nyt sentään...

En viitsisi koko lootaa purkaa kun on muutenkin jo kiire. Joten joku hyvä vanhan kansan niksi tähän, kiitos! :roll:

Jos ei muuta niin hitsaan prikan pystyyn tulpan päähän ja kiskaisen sen vetovasaralla huitsan tuuttiin, ei vaan vielä viitsisi orkkiskuorien kanssa ottaa noin rajuja konsteja käyttöön.
Lexa

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Terve!

Olen kokenut saman ongelman muinoin.

Muistaakseni löin taltan tai ruuvarin kiilaksi väliin ja väänsin samanaikaisesti jolloin pultti tuli tuskaisesti ulos.

Tämä tähän hätään.
igor

Älä hötkyä!!

Viesti Kirjoittaja igor »

Tulee se sieltä, kun vähän maltat. Se proppu on sellainen, notta siinä on pohjassa sellainen kaula eli kierteet loppuvat, huomasin itse saman. Voimalla tuhoat sen lopullisesti ota pieni ulosvetäjä (akun navalle tarkoitettu) kiinni siihen ja pyöritä roppu irti. Tai käytä hitsiä. Älä tuhoa jenkoja se heli- tai recoili ei oikeen ole hyvä ratkaisu siihen paikkaan. Itse tein siihen uuden propun, jossa oli jenka loppuun saakka. Ja ne lootan kuoret ei oo vahvat.

Prosessin kuluessa voit livauttaa virren (virsikirjan vanhempi painos, se jossa puhutaan vielä asiaa..) No:449 kolmas säkeistö..

Be The Force With You
-Sexton-
hemuli
Viesti:

Kun järki loppuu niin voima puhuu... :twisted:

Tigillä prikka proppuun, koukku kiinni ja vetooo!!! Hoplaa, meni kuin hammaslääkärissä - lopputuloksena ehjä proppu ja totaalisesti tuhoutuneet kierteet laatikon pohjassa. Eli kierteet oli menneet jo ennen väkivallan käyttöä, ainoa vahinko oli lievä murtuma tiivistepinnalla joka saatiin varovaisella viilankäytöllä korjattua. Pohjapropun reikä oli täysin sileä, ne mitä kierteestä oli jäljellä pyöri propun kierteissä irtohiluna. Sitten se kohta missä propussa ei ole kierrettä kannan alla, aiheutti edellä mainitun murtuman tiivistepinnan kulmaan.

Huomenna helicoilia reikään, taidan muuttaa samalla millikierteeksi.

Deadline lähestyy, pannu on täysin pilkkeinä ja jos tämän kaltaisia juttuja vielä tulee eteen voi olla että menee vain pienemmiksi osiksi...

Ensi viikolla pitäisi saada runko muutettuna ja tilatut osat kaupasta niin päästään kasaamaan.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

olikos siitä jollain jotain vedonlyöntiä saako hemuli laitteensa kasaan ennen b.t.t.r viikonloppua...............????
sportfly
Viesti:

nelilovisen pohjaproppu

Viesti Kirjoittaja sportfly »

Kun olen nähnyt TÄMÄN kyseisen kasan josta on tulossa kyseinen Chopper niin tarjoan Hemulille bissen tai kaks jos värkki on valmis ennen syyskuun loppua. :lol: :lol:
hemuli
Viesti:

Re: nelilovisen pohjaproppu

sportfly kirjoitti:Kun olen nähnyt TÄMÄN kyseisen kasan josta on tulossa kyseinen Chopper niin tarjoan Hemulille bissen tai kaks jos värkki on valmis ennen syyskuun loppua. :lol: :lol:
Jaa... moni ei ole sitä nähnytkään joten edellisen kirjoittajaksi ei ole montaa epäiltyä... :wink: Vai ruvetaan sitä hullua yllyttämään :twisted: ! Homma ei oikeastaan ole tällä hetkellä omissa käsissä, eletään vaiheessa jossa pitäisi saada tilattuja osia tontille että pääsisi jatkamaan.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Hemuli eikös sun pitäisi olla tallissa eikä netin ääressä :lol: itse olen lomalla 8)
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
hemuli
Viesti:

Lomalla myös ja kymmenen minuutin kuluttua tallissa... vuorokaudessa on kuitenkin 24 tuntia joten kyllä siitä riittää vielä tännekin. Jaa nukkuako? Mitä se on???
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Mutta lähtien siitä, että sulla on sentään jotain toivoa! Huomasin tänään, että Puolan tiet eivät ole kohdelleet Kultaani hellällä kädellä ja multa on sit kausi ohi...

Ellei osu lottovoitto kohdalle.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Vastaa Viestiin