S&S Two Throat Tuplakurkku kaasutin

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

S&S Two Throat Tuplakurkku kaasutin

Viesti Kirjoittaja smuige »

Onko tietoa, mistä sais vielä tohon S&S Two Throat Tuplakurkku kaasuttimeen korjaussarjan?
Lähinnä tarttis tiivisteet ja kiihdytyspumpun osat.
Läppäakseli hiluineen on hoidettu kuntoon.
Tollasia osanumeroita löytyi netin syöveristä.
11-2904 body rebuild kit (mitä sisältää?)
11-2910 master kit (mitä sisältää?)

Käykö tohon jostain muusta kaasarista osat? (jos tarttee ruveta soveltamaan...)
Esim kiihdytyspumppuun?
Kohon neulaventtiili jne.
Suuttimet taitaa olla osittain yhteensopivia muista S&S malleista?

Jos jollain on jäänyt vaikkapa läppä-akselin vaihdon jäljiltä osa korjaussarjan kamoista käyttämättä ja haluaisi luopua niistä, niin vaikka privalla tai sähköpostilla voi lähestyä.

Tuossa pdf muodossa S&S tuplakurkkukaasarin ohjeet ja räjäytyskuvat
http://www.sscycle.com/admin/uploads/in ... 1-1010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Avatar
s&s
Viestit: 1055
Liittynyt: 11:28 13.05.2003.
Paikkakunta: Espoo

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasutin

Viesti Kirjoittaja s&s »

Ootko jo kysynyt sössöltä josko niillä olis tietoa tai peräti osia omassa varastossaan? Olen pariin otteeseen ollut mailitse yhteydessä sinne ja ovat olleet hyvin avuliaita, kerran kysyin jonkun kaasarin ruuvin kokoa ja kierrettä ja lähettivät ruuvit mulle veloituksetta.
Viva Knievel!
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasutin

Viesti Kirjoittaja smuige »

Uudessa luettelossa lukee, että ei olis enää saatavilla korjaussarjoja Two Throat kaasariin.
Rebuild kits for Two-Throat carburetors are no longer available
http://www.sscycle.com/modules/catalog/ ... p?start=51" onclick="window.open(this.href);return false;
(sivu 00171, neljäs rivi, toinen vasemmalta)

Edit:
Jaa, ovat sitten poistaneet tuon luettelon nähtäviltä.
Nyt on uusi esillä ja sieltä noita korjaussarjoja ei löydy kiihdytyspumpun sarjan lisäksi.
Kiihdytyspumpun korjaussarja # 11-2916
Avatar
s&s
Viestit: 1055
Liittynyt: 11:28 13.05.2003.
Paikkakunta: Espoo

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasutin

Viesti Kirjoittaja s&s »

Netistä löytyi tälläinen tarina:
http://www.shovelhead.us/forum/showthread.php?t=23045" onclick="window.open(this.href);return false;

Ilmeisen arvokkaita ovat nuo kitit jos sellaisen onnistut paikallistamaan. Mutta toki two-throat on aika messevä kaasari ja kannattaa ehdottomasti elvyttää mikäli mahdollista.
Viva Knievel!
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasutin

Viesti Kirjoittaja smuige »

Tuolta keskustelusta nappasin noi eka viestissä olevat numerosarjat.
Avatar
Springveli
Viestit: 182
Liittynyt: 18:21 20.07.2004.
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasutin

Viesti Kirjoittaja Springveli »

Näyttää olevan arvossaan noi kaasarit tänä päivänä.
http://tinyurl.com/yhwbkkb" onclick="window.open(this.href);return false;

Eiköhän noi kiihdytyspumpun osat ole samoja kuin E-mallis,
samoin toi neulaventtiili näyttää samalta.

Kandee soitella noita vanhoja HD pajoja läpi, V-Twin City ymm..
"Live life your way"
Avatar
s&s
Viestit: 1055
Liittynyt: 11:28 13.05.2003.
Paikkakunta: Espoo

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasutin

Viesti Kirjoittaja s&s »

smuige kirjoitti:Tuolta keskustelusta nappasin noi eka viestissä olevat numerosarjat.
Joo, lähinnä meinasin sitä, että vaikka sössöltä oli ensin sanottu et osia ei ole, niin loppupelissä niitä oli kuitenkin löytynyt. Toki keskustelu oli vuoden vanha...
Viva Knievel!
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasutin

Viesti Kirjoittaja smuige »

Kumpi neulaventtilimalli?
Kiihdytyspumpussakin on normaalien kalvojen lisäksi, kuulien ym sellainen vipuhässäkkä. ja siinä myös tiiviste. No senhän saa tehtyä jostain tiivistepaperista.
Sitten se "sakkakuppi" taitaa olla ihan omansa.

Jos olis varmaa tietoa onko kiihdytyspumpun tiivisteet samoja kuin uudemmissa single malleissa niin olis tervetullutta tietoa.
Muuten joutuu purkamaan "ajopyörästä" (huonot kelit, lokarit ym paikalla) kaasarin vertailuja varten... :lol:

Ensi viikolla taidan tehdä kyselyn S&S pääpaikalle.

Taitaa olla sama juttu kun rodipuolella Strömberin 94 ja 97 on kokeneet arvonnousun. Vanhasta paskasta hapettuneesta pyydetään 400? 8O
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasutin

Viesti Kirjoittaja smuige »

Springveli kirjoitti:Näyttää olevan arvossaan noi kaasarit tänä päivänä.
http://tinyurl.com/yhwbkkb" onclick="window.open(this.href);return false;
Ilmoituksesta napsittuna:
I took this Carburetor off of a friends Panhead. It was working great.
hehheh, kaipaakohan kaveri Pannuunsa kaasaria...

Näytti pestynä aika hyväkuntoiselta ulkoisesti. Ja suuttimiakin oli moneen lähtöön. Sekä pari imusarjaa.

Mikäs tossa S&S tuplakurkkukaasarissa on se huono juttu?
Miksi se poistunut mallistosta?

Kun S&S tekee nykyisinkin vastaavia, mutta tuplakaasari sarjoja (X-trem). Eli kaksi erillistä super G kaasaria yhdistettynä. Isompiin motteihin.

Yksi kiihdytystäkin harrastanut tallikaveri on aina todennut S&S kaasarista, että
Kallis viemäriputkenpätkä
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasutin

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

smuige kirjoitti:
Springveli kirjoitti:Näyttää olevan arvossaan noi kaasarit tänä päivänä.
Näytti pestynä aika hyväkuntoiselta ulkoisesti. Ja suuttimiakin oli moneen lähtöön. Sekä pari imusarjaa.
Kallis viemäriputkenpätkä
Vaikuttavan näköinen kaasarihan tuo on, sellaista pääsin hiljattain hypistelemäänkin. Mutta tuo huutokauppa ei vielä arvosta kerro, hintapyynnöstä vasta - nimittän vuorokausi aikaa, eikä kukaan ole mitään tarjonnut :D Voihan se olla, että tosiostajat panttaavat viimeisiä sekunteja tarjoukselleen, tai sitten myyjällä on vaan väärä hintapyyntö.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Springveli
Viestit: 182
Liittynyt: 18:21 20.07.2004.
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasutin

Viesti Kirjoittaja Springveli »

Noita osanumeroja kun vertaa keskenään niin näkee onko samoja.

Super E
http://harleyd.nl/techniek/sens.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

ja sitte se 2 Throat
http://www.sscycle.com/admin/uploads/in ... 1-1010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

neulaventtiili on näköjään eri,
mutta jotain samaakin löytyy.

Super B:ssä näyttääs olevan sama neulaventtiili
http://www.nightrider.com/biketech/down ... superb.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
"Live life your way"
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasutin

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Joe Cool kirjoitti:tosiostajat panttaavat viimeisiä sekunteja tarjoukselleen
näyttihän tuo menneen 499 USD yhdellä ainoalla tarjouksella. Oliko sitten oikea kauppa vai ei - kai se hinta oli silti kohdallaan :D
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
straycat
Viestit: 53
Liittynyt: 23:43 18.03.2007.
Paikkakunta: Kyröskoski
Viesti:

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasutin

Viesti Kirjoittaja straycat »

Mullon kanssa soulveljessä kyseinen kaasari kiinni, ja hyvin on toiminu...soppaa ainaki riittää :D
1200 sohveli 76´FXE
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasutin

Viesti Kirjoittaja smuige »

Tässä jotain vastauksia mitä olen saanut.

Kiihdytyspumpun kalvot on kaikissa malleissa samat.
Joten niitä löytyy.

HotBikessa ilmansuodattimia.
nikkari-52
Viestit: 90
Liittynyt: 09:51 28.07.2004.
Viesti:

Re: S&S Two Throat Tuplakurkku kaasutin

Viesti Kirjoittaja nikkari-52 »

body kittiin kuuluu (ainakin tämä yksilö mikä mulla on):
-akseli
-läpät
-läppien ruuvit
-kohokammion ja imusrj:n tivarit
-palautusjousi
-pari pientä o-rengasta

keskialueen "bensa" ja "ilma" suuttimet käypiä L malliin, pääsuuttimet käy muihinkin.
loimaalta löytyy uusia suuttimia hyllystä, tai lainaa/vaihda mun srj:sta
-n-
Vastaa Viestiin