Kysyn yleistä mielipidettä ennku alan toimia. Naapuri osaa pitää railakkaat juhulat aamu viiteen saakka rivitalonpätkäs ja hilianen aika on määritelty 22.00 - 07.00. Ei tunnu ymmärtävän, että joittenkin pitää vielä lauantaisinki töihin. Nyt oli lähellä etten soittanu poliisia, mutta yritin ymmärtää, että oltiiha sitä ittekki nuorempana samanlaisia. Mutta per¤#" jos on aamusta silimät vereslihalla ja pää kipeänä huonosti "nukutun" yön jäläkee, nii alakaa tulla pohojalaaset keinot kyllä miälee! Huono puoli on se, että ne on vähä turhan raakoja ariemmalle ihimiselle. Täytyy vissii mennä säätämää venttiilejä tohon pihaa kello 8,00 sunnuntai aamuna ja kattoa kuka uskaltaa tulla kähisemää. Eikö taloyhtiö voi antaa jotaki varootusta jos jatkuu pitkään samaa tahtia?
Voithan käydä asiallisesti kysäsemäs että josko hulinaa hiljemmälle, tietysti sunnuntaiaamun kaasarinsäätötalkoot oikeen porukalla ei hullumpi ajatus sekään
Kysyn yleistä mielipidettä ennku alan toimia. Naapuri osaa pitää railakkaat juhulat aamu viiteen saakka rivitalonpätkäs ja hilianen aika on määritelty 22.00 - 07.00. Ei tunnu ymmärtävän, että joittenkin pitää vielä lauantaisinki töihin. Nyt oli lähellä etten soittanu poliisia, mutta yritin ymmärtää, että oltiiha sitä ittekki nuorempana samanlaisia. Mutta per¤#" jos on aamusta silimät vereslihalla ja pää kipeänä huonosti "nukutun" yön jäläkee, nii alakaa tulla pohojalaaset keinot kyllä miälee! Huono puoli on se, että ne on vähä turhan raakoja ariemmalle ihimiselle. Täytyy vissii mennä säätämää venttiilejä tohon pihaa kello 8,00 sunnuntai aamuna ja kattoa kuka uskaltaa tulla kähisemää. Eikö taloyhtiö voi antaa jotaki varootusta jos jatkuu pitkään samaa tahtia?
Meillä ainakin onnistui kun kaveri piti tupareita pari viikkoa niin sai kirjallisen varoituksen kun ei alkuun puhe riittäny. Ei oikein ymmärtäny et samat säännöt oli omistus asunto tahi vuokra kämppä... Nyt rauhottui kerta laakista ja ilman rumempia otteita...
Pannu-52
Allekirjoittanut eli samanlaisessa helvetissä viime vuoden keväällä. Seinänaapureina oli luuseripariskunta joiden ainoa elämäntehtävä oli olla kännissä 24/7. Pileet ei rajoittuneet viikonloppuihin vaan yhtä soittoa viikonpäivästä riippumatta. Jurrispäissään sitten tapeltiin ja milloin oli ikkunat rikki tai telkkari pihalla - yritä siinä sitten elää omaa elämää. Eikä tuollaisille aivonsa polttaneille paviaaneille puhe auta voimatoimista puhumattakaan, saman tuomion niistä saa kuin ihmisistäkin...
Tais olla muutenkin asiat hoidettu vituralleen kun yhden ainoa kirjallisen varoituksen onnistuimme niille hommaamaan niin jo kuukausi siitä saivat häädön. Homman päättömyyttä kuvaa hyvin se, että häätömääräyksen saatuaan perheen muija pyöri ympäri pihaa itkien ja huutaen että "kenen syytä tämä on? kuka heitä vihaa ja haluaa heidät täältä pois?"
Sohojo vaan präisky, ku mä ajoon kirkolta kotia päin. Mulloli lättäpäänjopparilla uus moottorisaha paketis ja sarves kilaji mukavasti kalijat ja kossu. Molin hyvällä päällä, vaikka satooki räpäskää ja Kainaastonloukoon hianostofröökynä präiskötti uurella tojotallansa mun märijäksi jo mennes.
Viimmeeses mutkas ennen kotomarkkia mä kuuli pyssyn pamahruksen ja kauhiaa äläkkää. Kun mä pääsin pihahan, näin notta naapurin Pentti riahu puusolan työnä pyssyn kans ja solan kivijalaan viäres oli kaksi kuallutta kissiä.
-Tapakko sä jumalauta mun kissit? Mä huurin ja polokaasin jarrut kii. Pyärä pysähty kun seinähän ja mä kaaruun nurinniskoon sen kans. Molin varma notta ainaki kossu hajos siinä rytäkäs ja enääminen ollu hyvällä päällä. Pentti toikkarootti mua kohoren, se roikotti toises käres kuallutta kissiä ja toises kivääriänsä. -Sullon Jaakkoo saatana aiva liikaa nuata elukoota, aiva liikaa, Jaakkoo saatana mä sanon. Soli meleko kovaa juavuksis, oli kuulemma keitelly omiansa Prännärin mettis ja viälä retostellu kylällä notta ny on sitte sellaasta lääkkyä, nottei valtion tavarakaa pärijää. Mä sanoon, nottei soo ihimiste tyätä ruveta toisten kissiä teurastamaha iliman lupaa, mutta se oli jo lähärös, eikä kuunnellu mua ollenkaa. Se mennä hontturootti pitkin ojanpenkkaa ja möläji ittekseesä. -Soon asia ny niin notta Pentillon tussari soon asia ny niin ja saatana mä sanon notta mattilan rakit lähtöö täältä helevettihin huutamasta, soon sellaanen laki jotta ny... Enempää minen kuullu, kun se katos pyssyynensä mutkahan.
Mä istuun hetken siinä portahilla ja kattelin niitä kissinraatoja. Soli Pentti tipahuttanu toisen keskelle pihaa ja siinä se retkotti pää tohojona. Mä meinasin siivota ne pois haisemasta, mutta sitte mun silimäni osuu pyärähän ja mä päätin nott'otan suruhuni yhyren kalijan. Ne oliki kaikki potut ehejinä ja muutaman kalijan jäläkehen mä aukaasin kossupotun ja menin tupahan lavittahan istumahan. Ulukona alakoo olla jo pimiää ku mä sain koko potun tyhyjäksi. Menin pihalle vähä hengittelemähä ja siälä ulukona mun silimihini osuu taas se melekeen päätöön kissi ja se toinen, jolta Pentti oli onnistunu tosahuttamahan koko peräpäänki aivan tohojoksi. Mua alakoo ottaa nii helevetisti aatamihi jotta minen tiänny mitä olisin teheny. Rämäkän takaa pilikotti valua ja mä päätin lähtiä kyläälemähä Pentin tyä.
Tolisitta itteki nauranu jos olisitta nähäny Pentin akan ilimeen ku mä tryskääsin eteesestä suaraa keittiöhön ja prämähytin moottorisahan käyntihin. Sylyvi huusi luajaa ja herraa ja piteli syränalaansa ja juaksi sitte herättämähän Penttiä sohovalta. Mä menin peräs ja annoon konehelle lisää kaasua ja tempaasin olohuanehen pöyrän palooksi. Siinä vaihees Pentti oliki jo tullu tolokkuuhinsa ja päästyänsä ylähä sohovalta se alakoo huutaa niinku salavettava. Ku se näki mun ilimehen, se perääntyy takaasi keittiöhön akkaasa suajihi. Mä annoon sahan soira ja jurvalaaset parokkikalut meni nätisti palooksi ja kirjahyllystä vaan piraji krääsät alaha. Ku molin miälestäni tarpeheksi tuhua teheny, mä sammutin sahan ja menin Pentin etehe seisomaha. Mä kopahutin sitä sahalla reitehe. -Soli pentti viimeenen kerta ku mun kissit tapoot, Pentti saatana, soon asia ny niin. Niin mä sanoon ja lähärin kotia.
Joo ei muuta kun tiukka linja. Imoitus isännöitsijälle, niin asia etenee sitä kautta. Tarpeeksi kun on varotuksia niin häätö tulee. Itse myös skitsofreenikon seinänaapurina asuneena tiedän että tuo ei ole mukavaa. Meillä ´piti meteliä naapurin eläimet kun ei raukka pystynyt huolehtimaan.
Naapurisovun merkeissä kehoitan rehtiin suomalaiseen tapaan kääntymään häiriön aiheuttajan puoleen. Eli silloin kun mökää ilmenee, niin ovelle koputtamaan ja mainitsemaan asiasta. Tai viimeistään arjen koittaessa kun juhlahumu on laantunut.
Se vaan on niin, etä sitä itse kulla tuo "mopo" saattaa lähteä käsistä ja se ämyri tulee säädettyä liian kovalle ja jos sitä heti menee hakemaan kirjallista varoitusta mainitsematta asiasta asianosaiselle, niin se siitä naapureiden välisestä luottamuksesta...
Mutta jos mökä toistuu kohtuuttoman usein, niin silloin asiasta tieto isännöitsijälle.
Itse olen noudattanut sitä tapaa, että kun pidän pirskeitä, niin laitan ennakkovaroituksen taloyhtiön ilmoitustaululle. Ja tuohon ilmoitukseen laitan myös kellonajan jolloin mökä hiljenee (ja seurue sammuneita lukuunottamatta siirtyy ravitsemusliikkeisiin). Uskon että naapurit sietävät mökää illasta kun tietävät sen loppuvan kello 23.00 (tms).
t.nimim. naapuri aloitti viime viikolla bilettämisen ennen aamuseitsemää
Aake XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Juu, en tietenkään tarkoittanut sitä, että ensimmäisen metelin jälkeen pitäisi heti hakea kirjallista varotusta. Kyllä muutaman kerran itsekkin voi huomauttaa naapuria aiheesta. Mutta kuten itse mainitsin aikaisemmin asuneeni häirikön naapurissa, puoli vuotta kun riistetään yöunet niin alkaa pinna kiristyä.
Meidän taloyhtiössä mentiin siihen asti, että asunnon vuokrasopimus purettiin taloyhtiön hallituksen päätöksellä...
Enne Pasilassa hetken asuttuani oli meno yhtä helevettiä. Alakerrassa asui todella alkoholisoitunut nainen joka roudas spurguja sinne huutamaan. Arkisin. Pihalla huutaa somalit jne. Ei kiitos. Nyt asun onnellisesti omassa talossa, jossa on myös talli pihalla. J a naapureina harlikka harrastajia sekä mikroautoharrastajia. Eli pärinää riittää. Mutta omassa talossahan ei naapureiden kekkerit niin haittaa. Olen aikas etuoikeutetussa asemassa kylläkin. Sympatia naapurien rääkkäämille ihmisille.
Kerran ex:n opiskellessa, mä menin opiskelija asuntolassa vittuuntuneena koputtelemaan kekkereihin ( tiistaiyö, klo 03.00 tai jotain ja kohta duuniin...tuttu tarina ). Eivät osanneet päättää, ovatko stereot täysillä vai hiljaa. Vatkasivat edestakaisin. Ovi aukaistiin ja kurkulle laitettiin rambo puukko. Pikku pojat oli niin saatanan jurrissa, että ois vahinkokin voinu sattua. Sain sitten siinä jotenkin itteni irrotettua. Eivät tulleet pyytelemmään anteeksi ENNENKUIN tehtiin "tuiman" näköisten poikain kanssa vasta-attentaatti seuraavana viikonloppuna. Pantiin suunnilleen ovet sisään ja huuto että " Nyt tulee kuolema... " olivat sitten jemmassa ja sitten sunnuntaina tulivat nöyränä pyytelemään anteeksi. Ei ollut pojista ongelmia sen jälkeen enään koskaan
Joo, pöyrällä on lappu "valitus häiritsevästä käyttäytymisestä" ja oonki orotellu jahkä herra sankari tulis eres pyyteleen anteeksi aiheuttamaansa kärsimysnäytelmää, mutta ei oo näkyny. No samas paikas vielä töis ja huomasin, että välttelee kohtaamista. Ei kai auta muu ku ootella vielä hetki ja sitte täyttää tuo %&¤#n lappu ku ei kerran ota itte asiakseen. Pitäsköhä käyrä pyytämäs siltä allekirjootus siihe valituslappuun, ni luulis heräävän?