Ajolasit silmälasien käyttäjille

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

metallipää

Ajolasit silmälasien käyttäjille

Viesti Kirjoittaja metallipää »

olisko jollain suosituksia mitkä olisi erityisesti silmälasien kanssa erinomaiset ajolasit ?
olen tuossa avokypärällä jossa visiiri, ajellut, mutta huomannut että pirunmoinen puhuri käy kypärän sisällä jos vähänkin on tuulisempi päivä. alkaa silmät vuotaa eikä nää eteensä !
eli nyt meinasin ottaa nolanin no1 käyttöön ja siihen kunnon ajolasit päälle.

http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=30519" onclick="window.open(this.href);return false;

onko näitä kellään käytössä ? tyyliltään saisi olla nämä, ei semmoset muoviset sukeltajan / skimpaus lasit.
-01 FXDL
metallipää

Re: Ajolasit silmälasien käyttäjille

https://www.leatherheaven.com/?m=pro&a=pf&p=1&fid=4978" onclick="window.open(this.href);return false;

tossa olis edulliset mutta mahtuuko rillit väliin ?

tarvii joku pv mennä kokeilee...
-01 FXDL
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Jos kehykset eivät ole 70-luvun tv-mallia, niin tässä voisi olla yksi vaihtoehto:
http://www.esseyepro.com/Advancer-Serie ... etail.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mä olen käyttänyt jonkun vuoden noita avopotan kanssa ja olen ollut tyytyväinen. Vähän arvokkaat mut hyvät, tuuletuksen ansiosta eivät huurru ja linssit vaihdettavissa kelin mukaan.

Tosin rehellisyyden nimissä sanottava et olen laiskana miehenä 90% siirtynyt umpipottaan nyt kun löytyi kaikinpuolin hyvä malli.
Viva Knievel!
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

metallipää kirjoitti:https://www.leatherheaven.com/?m=pro&a=pf&p=1&fid=4978

tossa olis edulliset mutta mahtuuko rillit väliin ?

tarvii joku pv mennä kokeilee...
Mulla oli aikanaan jonkun vuoden ton malliset ajolasit, muistaakseni tosin aidot halcyonit... Kokemus oli et lasilinssit oli vähän herkkiä hajoamaan jos lasit sattui tipahtamaan, potan päällä pidettynä kuminauha löystyi sateella, eivät kovin vesitiiviit ja viimeisellä käyttökerralla lasit lensivät päästä tuulenpuuskan seurauksena, toivottavasti eivät osuneet takantulevaan autoon...

En voi omasta puolestani kauhiasti suositella, mut jos tuohon malliin päädyt niin kannattaa pukea lasit ensin ja potta päälle.
Viva Knievel!
KvL

Viesti Kirjoittaja KvL »

Moro,
mulla on kakkuloiden päällä Aviator Pilot T2-malliset, katohan tuolta -> http://www.davida.co.uk/styles.php?id=11.
Ihan tyylikkäät mielestäni, ei ihan halvimmasta päästä kylläkään. Moto Italian kautta ainakin saa.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kokemus oli et lasilinssit oli vähän herkkiä hajoamaan jos lasit sattui tipahtamaan, potan päällä pidettynä kuminauha löystyi sateella, eivät kovin vesitiiviit ja viimeisellä käyttökerralla lasit lensivät päästä tuulenpuuskan seurauksena, toivottavasti eivät osuneet takantulevaan autoon...

[/quote]
Lasilinssi voi hajota myös lasien ollessa päässä, esim. kivi- tai nastaosumasta, sitten onkin melko varmasti asiaa silmäkirurgille. Halpiksissa ei yleensä ole muovikalvoa välissä, vaan yksinkertainen lasi, joten huonolla tuurilla tulee siruina silmille.
Ajolaseja varten pitää kypärässä olla takahelmassa nepparilla toimiva nahkalärpäke, johon lasien kuminauha kiinnitetään. Jos ei ole, sellaisen voi helposti askarrella itse popniitistä, nepparista ja nahkapalasta.
Sitten kun rispekti antaa myöden, voi siirtyä ihan oikeaan umpikypärään. Mukavaa ajella kun ei sade,hiekka,räntä,yms. avokypäräkuskille haitallinen materia haittaa, vaan voi oikeasti pitää silmiä auki.
moderattori

Romu rauhoittaa!
metallipää

KvL kirjoitti:Moro,
mulla on kakkuloiden päällä Aviator Pilot T2-malliset, katohan tuolta -> http://www.davida.co.uk/styles.php?id=11.
Ihan tyylikkäät mielestäni, ei ihan halvimmasta päästä kylläkään. Moto Italian kautta ainakin saa.
tuolla olikin hyviä kuvia noista nanninin laseista, aika reilun kokoisia. ehkä haku kohdistuu aviatoriin 8)
tarvii vielä selailla noita...

umpikypärät kuuluu noille katurakettipyöräkuskeille :lol:
-01 FXDL
metallipää

muistatko KvL paljon maksoi nuo T2 pilotit ?
-01 FXDL
KvL

Viesti Kirjoittaja KvL »

metallipää kirjoitti:muistatko KvL paljon maksoi nuo T2 pilotit ?
130:n euron luokkaa.
Lippajärven kreivi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lippajärven kreivi »

Itse kaipaisin sellaisia kaarevia ajolaseja missä foami reunus, toki löytyy vahvuuksilla mutta lisäksi voisi olla sellaiset mihin linssin saisi vaihdettua itse ihan niks naks.
Eli kun päivällä lähtee liikkeelle tummilla laseilla ja ajo vaikka venyy myöhään iltaan olisi kiva saada linssit vaihdettua kirkkaisiin kun ajaa yöllä pois, pieni kotelo missä olisi toiset linssit kulkisi taskussa kätevästi.
Meinaan yksi ilta ajoin kotiin siinä puol kahdentoista maissa ja voin sanoa että tummilla laseilla aika pimeää jo silloin.. :)
En ainakaan tälläisiä laseja ole löytänyt, jos on saa vinkata mulle...ajokortissa merkintä lasien käytöstä joten melkein pakko käyttää.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Pertti kirjoitti:Lasilinssi voi hajota myös lasien ollessa päässä, esim. kivi- tai nastaosumasta, sitten onkin melko varmasti asiaa silmäkirurgille. Halpiksissa ei yleensä ole muovikalvoa välissä, vaan yksinkertainen lasi, joten huonolla tuurilla tulee siruina silmille.
Tuo pitää paikkansa. Halcyoneissa oli onneksi laminoitu linssi, joten lasi ei mennyt päreiksi vaan halkesi... Eli laseja voi kyllä käyttää rikkoutumisen jälkeenkin, mutta halkeama näkökentässä teki ajamisesta v-mäistä. Laminoidun lasilinssin hyvä puoli on se, että se ei naarmuunnu niinkuin muovilinssit (tosin hajoaa sit helpommin mämmikourakäyttäjän käsittelyssä).
Ajolaseja varten pitää kypärässä olla takahelmassa nepparilla toimiva nahkalärpäke, johon lasien kuminauha kiinnitetään. Jos ei ole, sellaisen voi helposti askarrella itse popniitistä, nepparista ja nahkapalasta.
Noin lasit eivät olisi hukkuneet, mutta oikea ongelma oli sateessa löystyvä kuminauha. Kuminauhan löystyessä lasit tippuivat helposti kaulalle ja sen jälkeen niitä sai pidellä kädellä silmillä... Ei hauskinta hommaa sateessa.

Jostain syystä noi taktiset lasit tuntuvat ainakin mulla sopivan ajokäyttöön paremmin kuin tähän mennessä kokeilemani ajolasit. Eikä hallaa tee sekään et niiden laatuun voinee luottaa, ne on luultavasti testattu paremmin kuin suurin osa tänä päivänä kaupan olevista "oikeista" ajolaseista. Useimpiin taktisiin laseihin saa myös linssi-insertin, jollei kakkulat mahdu alle.
Viva Knievel!
vesku63
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vesku63 »

Morot.
Itse olen käyttänyt jo vuosia Kalastustarvike dida oy:stä hankkimia kalastukseen tarkoitettuja laseja. ne menevät hyvin lasien päälle ja niissä on myös sivuilla polaroiva häikäisysuoja, taitavat tällä hetkellä olla jossain 50-100 egee välissä, kellanruskeilla linsseillä hämärässä ja mustilla aurinkoisella säällä ja hyvin näkee.
Tässä yhteys tietoja kyseiseen yritykseen.
puh: 050-5245670
e-mail: dida@kolumbus.fi
http://www.dida.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
WanhaHippi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WanhaHippi »

oon käyttänyt useamman vuoden climaxin 521 laseja,ei huurru ja ovat kestäneet rankimmatkin reissut.
Rubbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rubbo »

http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=2&t=33191" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa ylläolevassa topicissa juttua aiheesta.
metallipää

WanhaHippi kirjoitti:oon käyttänyt useamman vuoden climaxin 521 laseja,ei huurru ja ovat kestäneet rankimmatkin reissut.
http://www.tmi-janikaasalainen.com/inde ... ax=6&list=" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolla on 513 mallit ja hinta jopa sopiva mun kukkarollekin... nuo voi olla mun valinta.
tarvii nyt käydä kiertää paikalliset motoliikkeet ja kattoo mitä niillä on esitteillä.
-01 FXDL
Vastaa Viestiin