Elikkä pyöränä Dyna fxds-con 1995. Pakko vaihtaa hiljaisemmat putket kun on tullut soittohommissa pilattua tota kuuloa ihan tarpeeksi. (nykyään käytän korvatulppia ajaessa sekä soittaessa). Putkiksi olen ajatellut 2-1 mallisia. Esim. seuraavanlaiset miellyttäisi: Cobra Power Pro HP 2-1 , Vance & Hines HS 2-1 Pro Pipe.
Onko kellään kokemusta onko em. kovin äänekkäitä?
Ps. Nytten laitoin kiinni pyörän orkkis putket mutta ne on jo liian hiljaiset ja ahtaat
"....Ajan H-D:llä pitkin Suomee....Antaa kitaran laulaa vaan....Juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt..."
Joo, mulla on ollut pyörässä Pro Pipe. Siihen kyllä porattiin heti aluksi dynopenkityksessä kunnon reikä, että saatiin anturi mittauksen ajaksi sisään. Reikä kyllä tietenkin lisäs entisestäänkin desibelejä. Naapureiden mielestä äänet oli aivan 'älyttömän kovat', mutta ei minusta. Pro Pipehan on aika pitkä putki, joten ei se melu kuskille kuulu samallalailla kun lyhyemmillä. Ja voihan sinne sisälle siihen kartioon laittaa vaimennusmattoa, jos tuntuu äänet liian kovalta. Itse en käytä tulppia ja avopottakin on mallia ohut.
Blues Guitar kirjoitti:Elikkä pyöränä Dyna fxds-con 1995. Pakko vaihtaa hiljaisemmat putket kun on tullut soittohommissa pilattua tota kuuloa ihan tarpeeksi. (nykyään käytän korvatulppia ajaessa sekä soittaessa). Putkiksi olen ajatellut 2-1 mallisia. Esim. seuraavanlaiset miellyttäisi: Cobra Power Pro HP 2-1 , Vance & Hines HS 2-1 Pro Pipe.
Onko kellään kokemusta onko em. kovin äänekkäitä?
Ps. Nytten laitoin kiinni pyörän orkkis putket mutta ne on jo liian hiljaiset ja ahtaat
Yksi vaihtoehto on tietysti lyödä harjaterästä orkkiksista sisään, kovenee mutta ei nyt liikaa pitäisi.
Jos nyt viittii niitä lähteä tuhoamaan.
KvL kirjoitti:
Yksi vaihtoehto on tietysti lyödä harjaterästä orkkiksista sisään, kovenee mutta ei nyt liikaa pitäisi.
Kaverilla just noin toimittu ja jos asiaa pelkästään äänien osalta ruoditaan ni ovat musta todella onnistuneet. Hiljaiset pienillä kierroksilla ja maltillisella kaasulla. Kun kääntää kahvan nurin ni ulos tulee suht kova matala soundi. Kuulostaa hyvältä!
Nyt itellä hooker:in 2-1 vähä trumpetin mallinen vaimennin, mut ei ole sun kriteereihin käypänen, sillä mokä on suht kova juuri tuon lyhyen vaimennin osan takia.
KvL kirjoitti:Yksi vaihtoehto on tietysti lyödä harjaterästä orkkiksista sisään, kovenee mutta ei nyt liikaa pitäisi.
Noi mun orkkis putket on kyllä sillai "puhkastu"
Ilmeisesti ainakin noihin Vance & Hines Pro Pipeihin saa sellaista hiljaisempaa sisäosaa?
Ja onhan niissä toi "trumpettiosa" sen verran tilava että sinne mahtuu tarvittaessa rakentelemaan sopivat sisäkalut.
Mitenhän Dynassa toi öljyn täyttökorkki, jääköhän hankalasti alkukäyrän taakse? Tosin kai sinne öljyt saa, kun noita Dynaankin myydään.
"....Ajan H-D:llä pitkin Suomee....Antaa kitaran laulaa vaan....Juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt..."
Itselläni on Dynassa V&H Big Shots Staggered, johon tilasin Quiet Baffles sisähuilut (joku 40$). Mukavan hiljaiset, mutta hönkäisee tarvittaessa mukavasti kahvaa kääntämällä. Ei hiljaisilla kierroksilla mekkaloi juuri enemmän kuin orkkisputkilla. Vääntökin pysyy kohdillaan.
Mulla on Bobissa Cobra Power Pro 2-1 putkisto ja on kyllä mun makuuni pikkasen liian kovaääninen. Tosin möykkää v..tusti vasta kierroksien yläpäässä. Kaupunkiajossa ainakin omiin korviin kuulostaa suht maltilliselta. Matka-ajossa tuo on lähinnä alkanut häiritsemään. Tosin Bob tietysti TC koneella, eli taitaa Evoon verrattuna olla äänenlaadussakin eroa? Evossa matalampi soundi?
OK! Ja kiitos kommenteista
Tai sitten seuraavat vaihtoehdot tulee myös kysymykseen: SuperTrapp 2:1 Supermegs tai Kerker 2:1 Supermegs. Onko tällaisista kokemusta? Vähän kalliimmathan nää on, mutta näissä saisi ainakin "mökän" säädettyä mieleisekseen.
KvL kirjoitti:Yksi vaihtoehto on tietysti lyödä harjaterästä orkkiksista sisään, kovenee mutta ei nyt liikaa pitäisi.
Noi mun orkkis putket on kyllä sillai "puhkastu"
Ilmeisesti ainakin noihin Vance & Hines Pro Pipeihin saa sellaista hiljaisempaa sisäosaa?
Ja onhan niissä toi "trumpettiosa" sen verran tilava että sinne mahtuu tarvittaessa rakentelemaan sopivat sisäkalut.
Mitenhän Dynassa toi öljyn täyttökorkki, jääköhän hankalasti alkukäyrän taakse? Tosin kai sinne öljyt saa, kun noita Dynaankin myydään.
Vinkuukos korvissa ajon jälkeen pahastikin? Meinaan, että jos on tuoreet tulpat korvissa kunnolla, niillä saa leikattua yli 20db pois melua. Itselläni on sen verran herkkä kroppa ja kuuloluut, että tärinä aiheuttaa korvien vinkunaa, oli käytössä iskuporakone, tai EVO spåra. http://www.uku.fi/vaitokset/2008/ISBN97 ... utinen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut ezmo, 17:50 13.02.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Projektina alkaa 2-1 putki fättäriin, 4" rosteriputki, johon alkupäähän istutan alkuperäisen katalyytin ja loppuosa mallia hlö-auton pakoputken sisusta siten, että takaapäin voi laittaa erilaisia välilevyvaihtoehtoja. Pakko saada kunnon hengitys aikaan, kun on koneeseen laitettu kittiä sun muuta ja orkkisputkia ei voi laittaa mitenkään päin. Tavoitteena todella matalat äänet ja vielä siten, että menee tuon uuden melurajan läpi (93 + 5 dB). Katalyytti itsessään jo vaimentaa ääniä, mutta sen jälkeen pitää olla väljää putkessa, jotta riittävä hengitys varmistetaan. Jos tuo yksi katalyytti ahdistaa liikaa, niin laitan sitten ne molemmat putken sisään rinnakkain (eli pitkittäin ja rinnakkain). Asennuksen toteutus tuon 4" putkeen on tällöin vähän erikoinen, mutta sitä ei nää päällepäin, miten ne on sinne laitettu. Ilmoittelen projektin tuloksista sitten myöhemmin keväällä.