Kysymys ralleista

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

teija

Kysymys ralleista

Viesti Kirjoittaja teija »

Kokonaan ohi aiheen mutta kun ei uuttakaan viitsi avata, joku varmaan tietää ja muistaa tällaisen jutun että kuinka monta prosenttia jäsenistä on päärallissa vuosien mittaan käynyt, jos muistelu alkaisi vaikka vuodesta -85 ja päättyisi vuoteen 2008, luuloni on että prosentti on laskussa mutta luulo ei oo tiedon väärtti.
Vallu
Viesti:

Re: Super Rally nettisivut

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Etpä Teija helppoja kyselekkään. :wink: Eihän tollasta tilastoa ole pidetty, ainakaan minä en ole sellaisesta kuullut.
Mutta mutu-pohjalta: pääralleihin on osallistunut noin 30-60 prosenttia jäsenkunnasta, aivan riippuen paikkakunnasta missä ralli järjestetään. Ja tietysti myös kelit vaikuttavat.
Osallistumisprosentti oli mielestäni suurin siinä kaksituhattaluvun alkuvuosina. Viime vuosina, kun jäsenmäärä on kasvanut nykyisiin mittoihin, prosenttiosuus on luonnollisesti pienentynyt.
Vuoden 2000 Superiin Himokselle tulikin sitten KAIKKI senhetkiset Harrika-harrastajat. Ja jos sama toteutuu nyt niin tontilla onki noin 10.000 Suomipoikaa ja -tyttöä. :D
Kuva LIFEMEMBER
teija

Viesti Kirjoittaja teija »

Kiitos Vallu vastauksesta, kiva et joku ees yritti vastata, tää on vaikee juttu tää 5500 jäsentä, jostain hieno juttu, jollekin tulee mielee et onko tää nyy enää nii hienoo kun porukkaa on enempi kun meidän kylässä asuu, enkä yritä hajottaa porukkaa, en todellakaan,
Joku mättää, 5500 jäsentä, se ei oo pikkujuttu.
Mistä maksan jäsenmaksuni, välillä tulee mieleen aika kallis lehti mikä ei anna mulle mitään, ja nyt kaikki sanoo et eroo, ei se niin mee. mä oon jäsen millä on syy urputtaa, no sit kaikki sanoo niinku pitää et mitä pitäs tehdä, mä en tiedä mut tunne on se et huonoon suuntaan ollaan menossa, joteski vaan tuntuu siltä.
Tulee mieli et tää ei oo halinnassa. sori, joku mättää ja pahasti.
Miettikääpä 5500 jäsentä, ja mun mielestä tavallaan helvetin aktiivista, mitä me oomme muuta kun nukkuneen rukous, toinen juttu on se et tartteeko ollakaan muuta, ei kait, mut silti joku mättää.
Vielki mietin sitä et 5500 jäsentä, onse kuiteski jotain, missä näymme, siinä et turpa tukkoon mitään ei saa sanoo muuten ei olla kovia , joku rassaa.
Salaseurat on erikseen, mutta jos 0n 5500 jäsentä niin se pitää tajuta jokaisen et salaseuran aika on ohi.
Eläkäämme sen mukaisesti.
Pekka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka »

Silloin kun olen tänne nettipalstalle kirjoitellut, olen pyrkinyt pysymään asialinjalla, mutta nyt alkaa kyllä jo vähän mättää! Mitä helvettiä ylläolevassakin nimimerkki Teijan kirjoituksessa haluttiin sanoa! Viimeisen vuoden aikana on tänne kerhon nettisivuille tullut enenevä määrä kirjoituksia, joissa valitetaan kaikesta mahdollisesta kerhon ja sen hallituksen toiminnassa. Osa kritiikistä, liittyen Smoto-päätökseen, voi olla jossain määrin aiheellistakin, mutta paljon on aivan turhanpäiväistä ruikutusta, jollaista ei ennen esiintynyt.

Onkohan sittenkin niin, että kasvanut jäsenmäärä on tuonut kerhoon porukkaa, joka ei ole löytänyt muista harrastajista ystäviä ja joka tuntee olonsa klubissa orvoksi. Tätä turhautumista puretaan sitten näillä nettisivuilla. Itse olen saanut kerhon järjestämistä tapahtumista todella paljon ja oppinut tuntemaan niissä vuosien aikana suuren joukon hienoja tyyppejä, joista osasta on tullut elinkäisiä ystäviä! Se on vain ITSESTÄ kiinni! Tuntuu siltä, että jotkut kuvittelevat kerhon hallituksen kädestä pitäen järjestävän heille kaikenlaista päiväkerhotoimintaa ja unohtavat sen, että jäsenet itse luovat kerhon ja sen hengen, hallitus ja aktiivit ovat vain luomassa puitteita tälle. Onneksi valtaosa osaa edelleen nauttia touhusta - kiva nähdä teitä taas tulevana ajokautena!

Minulla on se käsitys, että monet kerhon eteen talkootyötä tekevät ovat nykyään melko turhautuneita tähän ruikutukseen.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

XLH 883 kirjoitti:...mikähän on seuraava...mister HDCF?...
Et ole pääralleissa käynyt? Siellähän valitaan perinteisesti Mr. ja Miss Biker :D ...
KimmoV.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KimmoV. »

Moro!

Pikku selvennyksiä tähän väliin.
Hymypoika palkintoa on jaettu vasta vuodesta 1995 lähtien, eiköhän se kohta vakiinnuta paikkansa. :) :)
Olitkos mukana Sieravuoressa, kun Eski sai oikean hymypoika patsaa, ensimmäisenä kautta aikain tässä porukassa? 14 vuotta on siis menty alaspäin... :lol: :lol:
Mister Biker on taidettu jakaa alusta asti, samoin vuoden kerholainen, onko ne sit niitä Mister HDCF:ä :?:
Kerhon jäseneksi voi liittyä jokainen 16 vuotta täyttänyt henkilö, jonka hallitus jäseneksi hyväksyy.
Käytännössä, mikäli omistat Harley-Davidsonin, voit liittyä jäseneksi. Näin se on ollut 29 vuotta, enkä tiedä, miksi sitä pitäisi muuksi muuttaa. Merkkikerho on edelleen merkkikerho.

-Kimmo V.-
-KimmoV.-
Easyriders Mcc
http://www.easyriders.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa K.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa K. »

XLH 883 kirjoitti: Tää porukka kasvaa mut hallituksen pitää myös pitää linja että tämä ei ole ns.leikkikoulu mihin tullaan kunhan on pyörä ja voi tehdä mitä vaan.
Kerroppa ystävä hyvä,millä kriteereillä itse liityit tähän ns.leikkikouluun???
Jos se ei toimi, Kromaa se !
Lippajärven kreivi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lippajärven kreivi »

VoiVoi klubilta tää alkaa kuulostamaan...eiköhän kaikille ja kaikenoloisille riitä tilaa ihan yllin kyllin.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
Zimi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi »

Totally off topic!

Ekaks ajattelin, et en viiti ollenkaan edes vaivaitua, mutta tää on mun mielestä Super rally nettisivu keskustelu, Teijan "avautuminen" siis väärässä paikassa, totaalisesti.

Kysymys kuuluu vaan, Teija kuinka monta promillee?? Vai mistä oli kysymys? Vastata voi, ja tulee, uudelle saitille, kiitos. Tai YV:nä.

Pekka ja XLH883 toivat esille muutamia, mielestäni, hyvinkin ajattelemisen ja toteuttamisen arvoisia ajatuksia, joista kannattaa ottaa mallia, kunnioitus ym.

Palkinnot ym. jutut lienevät osa tätä(-kin) harrastusta, toiset tykkää toiset ei, annetaan kaikkien kukkien kukkia, OK?

Superi on tulossa ja se on taas sellainen ponnistus tälle, Teijan esille tuomalle, "nukkuneen rukoukselle", suuri ponnistus. Vapaaehtoiset ovat, jälleen kerran, se voimavara ja -reservi jolla teemme yhdessä parhaan Superin koskaan!!

Lunta tulee taivaalta(-kin), mutta kyllä se ajokausikin alkaa, kohta, ehkä.....

Kaikkea hyvää kaikille lupilaisille, ja hyvää superin odotusta, Zimi 8)
"May the force be with you"
Vitone

Viesti Kirjoittaja Vitone »

XLH 883 kirjoitti:
Timppa K. kirjoitti:
XLH 883 kirjoitti: Tää porukka kasvaa mut hallituksen pitää myös pitää linja että tämä ei ole ns.leikkikoulu mihin tullaan kunhan on pyörä ja voi tehdä mitä vaan.
Kerroppa ystävä hyvä,millä kriteereillä itse liityit tähän ns.leikkikouluun???
Sillä kriteerillä että toisen pyörään ja naiseen ei kosketa.
Milläs kriteerillä niitä jäseniä aletaan sitten valitsemaan?
Vai onko tämä yllämainittu ainut?
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Teija! Kritiikki on aina paikalleen ja rakentava kritiikki erittäin suotavaa. Sinun kritiikistäsi puuttui se kaikkein olennaisin eli MITÄ VAIHTOEHTOJA EHDOTAT? Mihin suuntaan ja miten kerhoa pitäisi kehittää? Miten olet itse halukas kerhoa kehittämään?

Voisit myös hiukan valaista miten olet tähän mennessä osallistunut toimintaan? Oletko käynyt ralleissa, oletko osallistunut talkoisiin, oletko kirjoitellut lehteen, etc?

ps. mainitsit, että klubissa on enemmän väkeä kuin Sinun kotikylässäsi, profiilin mukaan asut Helsingissä. Onkos "stadissa" käynyt noin raju väestönpako, että jäljellä on alle 5000 ihmistä? :mrgreen:

ps.ps. Mode! Pistä nyt nämä jorinat eri topiciksi. Ollaan aika kaukana Super Rallista!
Kuva LIFEMEMBER
PÄKÄ
Viesti:

Re: Kysymys ralleista

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

Lainaus vuosien takaa, tarkemmin 19.04.2002 nimimerkkin IJHa kirjoitti:

................
"MUTTA

Mikään homma ei onnistu ilman aktiivisia jäseniä, ja ....niitä ei koskaan ole paljoa ollut. Ne jotka ovat jaksaneet huhkia ovat yleensä kyllästyneet aika pian, kun eivät ole saaneet muita mukaan.

On aika turhaa täällä odotella pääsyä valmiiseen pöytään, jos jollakin riittää virtaa järjestellä tapaamisia ... alueella uskon, että .... ja ..... auttavat mielellään. Tämä klubi nojaa vahvasti jäsenistön omaan aktiivisuuteen, ei täällä äiti tule tarjoamaan pullamössöä lusikalla suuhun."

Käyttämällä hakua löytyy julmetusti rutinaa ja valitusta jo 2000-luvun alusta, että olisko just niin että valtaisalla jäsenmäärän kasvulla on ollut huono puolensa!!!? Toisaalta tämä netti antaa niin helpon kanavan rutista.... nimimerkin takaa on niin helppo olla asiantuntija asiassa kuin asiassa.

Kumpa porukka yhtä aktiivisesti heittäs ideoita ja toiveita siitä mikä olis kivaa tai mitä rallehin kaivataan lisää tai toisenlaista. Kyllähän noissa aina on tarjolla hauskoja kilpailuita, mutta porukoita saa olla melkein väkisin vetämässä mukaan. Viinaa kyl vedetään kaksin käsin neljäkin päivää :twisted:

-Päkä-
buellrr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja buellrr »

Juu... Superista tässä käsittääkseni oli kysymys... Kai... Joten:

Villi huhu tosiaan kertoo, että Super Rallyynkin olisi muutama JV- kortillinen jäsen, joka pystyy tekemään tarvittaessa neljänä päivänä talkootyötä, unohtanut ilmoittautua.
Lähes erehtymätön "syväkurkku" tarinoi myös, että koko tapahtuman ajaksi sitoutuneita JV- kortittomiakaan ei olisi kaikkiin tehtäviin olisi liikaa...

Vuonna 2000 Himoksella, talkooväkeä oli silloiseen jäsenmäärään verrattuna ymmärtääkseni melko hyvin. Ja kaikille oli enemmän töitä kuin kehtasivat pyytää. :mrgreen:
Mutta toki nyt Superissahan aluevalvontaankin vaaditaan jo lähes 20 henkilöä enemmän, kuin 2000 Himoksella... :lol:

T: "9 vuoden välein aktiivinen jäsen"
Mara

"Ei saa jäädä mutkaan makaamaan!"
Jugi

x

Viesti Kirjoittaja Jugi »

x
Viimeksi muokannut Jugi, 11:13 12.04.2015.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

buellrr kirjoitti:Juu... Superista tässä käsittääkseni oli kysymys... Kai... Joten:
Villi huhu tosiaan kertoo...
T: "9 vuoden välein aktiivinen jäsen"
Ei, kun se Superijuttu jatkuu siellä alkuperäisessä aiheessa... :lol:
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=2&t=30940" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja Jugia komppaan, ralleissa on ollut aina mukavaa ja hatunnosto puuhamiehille ja naisille!

Ja "Teijalta, nukkuneen rukoukselta" olisi myös mielenkiintoista kuulla niitä RAKENTAVIA ehdotuksia.
Ruostuneet saranathan narisee tuulen heilutellessa vanhoja ovia.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Vastaa Viestiin