Kypäräpuhelin

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
JukkaP
Viesti:

Kypäräpuhelin

Viesti Kirjoittaja JukkaP »

Onkos kellään vinkkejä kypäräpuhelimista, siis sellaisista jotka toimii ja kannattaa hankkia jos haluu jutella takapenkkiläisen kanssa.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Nythän on markkinoilla myös bluetooth-yhteydellä olevia malleja joiden pitäisi toimia vaikka pyörästä toiseen.
TipiL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TipiL »

Cellular Line Interphone http://www.interbike.ca/interphone.html toimii ainakin oman kokemukseni mukaan joko takamatkustajan kanssa keskusteltaessa ja/tai kännykän kanssa handsfreena. Ja ihan ilman lankoja, kyseessä siis hemulin mainitsema bluetooth laite.
Pitäisi kuulemma toimia myös kahden moottoripyörän välillä, mutta jostakin syystä (varmaa ihan omaa kädettömyyttä) emme saaneet "paritettua" omia laitteitamme kyseiseen toimintoon.
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *

Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
PedroV

Scala Rider Q2

Viesti Kirjoittaja PedroV »

Heip,

Olen pari kesää ajellut tämmönen Scala Rider avokypärässä. Toimii erittäin hyvin, moottoritie nopeuksissa puhekumppani on ihmetellyt kun olen sanonut etten voi kirjoittaa asioita ylös, kun ajan mopolla, että hyvä on äänenlaatu eikä kohinat suuremmin häiritse.
Toimii myös erinomaisesti kahden pyörän välillä, esim kun olen opastanut mammaa pyöräilemään on kätevää kun voi antaa ohjeita ja varoituksia.

Toimii siis puhelinhansfreenä, nävigaattorin kanssa tai ilman, kaksi yhteyttä esim takapenkki ja naapuripyörä. Niin ja extrana Radio josta on joskus hyötyä.

Toimii parisataa metriä joten kantavuuskin on ihan riittävä.

Lisätietoja
http://www.digimesta.com/index.php?page ... &Itemid=34

Terveisin
Pedro
aasi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aasi »

Oiskohan tämä just sellanen mitä oon kysellyt!!
Langaton radio kypärän sisällä,kyytiläiselle voi kertoa että kahvipaikkaan 20 kilsaa jne.
Käytän radiokuulosuojaimia töissä ja kaipaan nimenomaan radio-ohjelmia varsinkin yksinäisillä pitkillä reissuilla,mp3 vaatii liikaa vaivannäköä..
...En osaa tai halua osata mitään lataushommia..
Mutta mitä mun pitää ostaa? (Antinörtti,en älyä edes luettua tekstiä)
Tuo peruspaketti,laturi,fm-lähetin(enkö tarttis fm-vastaanottimen?)
Puhelimessani on kyllä radio,bluetooth,wappi ja mitä kaikkia(Nokia N70)
Oisko puhelin fm-vastaanotin ja tuo lähetin pistäis (lähettäis) äänen langattomasti kypärään vai miten se systeemi toimii?
Kaikenkaikkiaan mulle ois tärkeintä kypäränsisäinen langaton fm-radio.
+helpot toiminnot.
Ekstrana tulevan vaimon takapenkkitarinat.(Pojanpoika oksensi ym.)
Neuvokaa pöljää!
Vallu
Viesti:

Katalogista

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Laitappas tehtaan nettikataloogiin hakusanaksi vaikkapa "RADIO" niin jos jonkinlaista vaihtoehtoa löytyy.
jussi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi »

Eikös tuossa PedroV:n linkittämässä laitteessa ollut fm-vastaanotin mukana. Eri asia sitten minkä tasoinen ja onko se RDS-radio. Fm lähetin on kaiketi lisävaruste, jolla muista lähteistä saadaan ääni sen laitteen radion kautta kuuluviin. Kännyköiden radiot tuppaavat matkalla ollessa olemaan aika heppoisia laitteita.
Life Member
JukkaP
Viesti:

Tilattu

Viesti Kirjoittaja JukkaP »

Kypäräpuhelin tilattu ja taidan testata jo Joulun jälkeen, en tosin pyörää ajaessa mut muuten vaan.
Jos bluetooth toimii niin kyllä silloin pitäis puhelimen radionkin kuulua!!
PedroV

Scala Rider Q2

Viesti Kirjoittaja PedroV »

Heip,

Värkissä on ihan toimiva FM vastaanotin (Stereo), kuusi muistipaikkaa kanaville, herkkyys on hiukka heikko mutta toimii kuitenkenkin.
Käyttöliittymän oppiminen vie hetke kun toimintoja on aika runsaasti ja nappuloita on vain neljä, niidenkin löytäminen ja pohjassapitäminen esim 3sek. on joskus hanskat kädessä tuskaista, mutta värkki kyllä toimii manuaalin mukaisesti. Pääsiäis käsi kun on kohdalla, saattaa ajoittain tuntua että miksi mikään ei toimi. Niikuin totesin kyllä toistaisesksi syy on ollut näppihäiriö.

Jos puhelimessasi on MP3 soitin niin voit jopa soitella sitä Bluetoothin kautta ja kyllästyessäsi omaan musaan siirtyä FM taajuuksille...

Kollega juuri totesi että hinta vaihtelee jonkin verran, joten kannattaa tutkia mistä hankkii...

Itse värkkiä suosittelen lämpimästi
Pedro
IJHa
Viesti:

Toimiva intercom

Viesti Kirjoittaja IJHa »

Minäkin hankin intercomin. Jos siitä nyt jotain negatiivista hakee, niin onhan se vähän hinnakas ja painaa yli 350 kiloo :lol:
Mr. Biker vm 2005
Vastaa Viestiin