Oli toissaviikolla iltapuolessa mielenkiintoinen "asiakaspalvelutilanne" Ruskeasuon Teboililla.
Ajoin HD:lla Vihdintieltä Haagan liikenneympyrän kautta manskulle - kohteena kyseinen tebis - juuri kun olin pääsemässä huoltiksen pihaan, vilahti takana siniset lyhdyt.
Pysäytin jalkakäytävän nurkkaan, kypärää riisuessa kysäisin että "jäikö viimeinen suuntamerkki näyttämättä". Sanoivat seuranneensa liikenneympyrästä asti ja että vauhtia olisi ollut paikoin yli rajoitusten. Kerroin että gaso oli liki loppu ja pikkupaniikissa olin tuutannut höyryillä kohti huoltista. Ei tullut sitten peileistä seurattua takana tulevia kun emäntä oli kyydissä peilinäkyvyyttä viemässä (

joo ja ei oo XL-matami, snadit peilit vaan

)
Olin stiletti että vähintään sakko rapsuu ja ratsaavat fillarin. Ei väijyjä kiinnostanutkaan kuin ajokortti jota tutkivat puhelimeen puhuen autossa keskenään. Rekisteriotetta ei kysytty eikä sitä mukana olisi ollutkaan. Jatkuvasti palava jarruvalokaan ei kiinnostanut. Puhalluttivat ja pyysivät ajamaan maltillisemmin.
Siinä vaiheessa kun ajattelin että tilanne on ohi ja matka jatkuu niin autosta kampesi suhteellisen ärtyneen oloinen punaposkinen apukuski joka äkkäsi että fillarista puuttui mittari. Sanoin että "jäi näköjään Sigma kotio" - ärähti vaan että "Laita se Sigma kiinni - oltais toi kortti voitu jättää meinaan tänne autoon muutenki." Jälkeenpäin mietin että taisivat etsiä jotain henkilöä mikä nyt ei tuolla pysäytyksellä natsannut. Periaatteessa kai olivat suht reiluja, hieman vain jäi hämäräksi toiminnan motiivit.
Ainiin - ja tankatessa tuli joku rekkanupilla liikenteessä ollut tilanteen nähnyt isäntä kyselemään notta mitä poliiseilla oli asiaa, kertoi kuuluvansa "Bombersseihin" ja että "pitää vähän motoristien pitää yhtä"

Siinä meinas tipahtaa, aika värikäs vartti oli

"Now, listen, you don't go any one special place. That's cornball style. You just go."