Isossa sateessa vettä kerääntyi syliin lammikoiksi, ja siitä se kyllä meni tän tarra systeemin ja vetoketjun läpi... Takapuoli märkänä sai sitten loput 150 kilsaa ajella, vaikka ei enää satanutkaan...
sadeasut
sadeasut
Millaisia kokemuksia sadeasuista??. Itse hommasin tänä keväänä sellaisen kokohaalari mallin ja ajattelin ,että nyt pysyy kuivana, vaan eipä.
Isossa sateessa vettä kerääntyi syliin lammikoiksi, ja siitä se kyllä meni tän tarra systeemin ja vetoketjun läpi... Takapuoli märkänä sai sitten loput 150 kilsaa ajella, vaikka ei enää satanutkaan...
Harley Davidson XLCH 1000 -72
Näillä alkuun:
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=8801
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=12770
Itselläni on käytössä HD:n oma kokohaalari ja hanskoina sukelluksessa käytettävät neopreenihanskat. Saappaiden päällä on sateella Allrightista haetut sadesuojat.
Toimii. Takana on muutaman vuoden aikana erinäisiä sadepäiviä tien päällä ja vesi on pysynyt ajokamojen ulkopuolella
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=8801
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=12770
Itselläni on käytössä HD:n oma kokohaalari ja hanskoina sukelluksessa käytettävät neopreenihanskat. Saappaiden päällä on sateella Allrightista haetut sadesuojat.
Toimii. Takana on muutaman vuoden aikana erinäisiä sadepäiviä tien päällä ja vesi on pysynyt ajokamojen ulkopuolella
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Fxsts03
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 10:37 02.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Inkkari
Indian-merkkinen kaksiosainen sadepuku. 100 % veden pitävä, jopa takin läppätaskut.
Re: Gummipuku...
Eikö tuu, vaikka vesi jää lammikoiksi syliin...?HARIKKA1 kirjoitti:MP-Asu:n kokohaalari, ei tuu mistään vesi läpi!
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 10:38 02.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.

Re: Gummipuku...
No ei sitten...heh.HARIKKA1 kirjoitti:Ei muilla tuu lammikkoa mihinkään, -01 Softi ex. YöJuna ja oon 173cm pätkä.waldemar kirjoitti:Eikö tuu, vaikka vesi jää lammikoiksi syliin...?HARIKKA1 kirjoitti:MP-Asu:n kokohaalari, ei tuu mistään vesi läpi!
- Psycholasse
- Viesti:
Nyt kun aihe on esillä niin itellä kävi tossa sadeviikkoina mielessä että hommais ns. pelastuspuvun. Ei muuta kuin kalsareista haalariin ja toihin. Mutta tuntuivat olevan rikkinäisenäkin turhan tyyriitä meikäläiselle. Hoituisi toi huomio puolikin tolla meiningillä.
-Lasse-
-Lasse-
Wunderbar!! Hän huusi yllättyneenä
- Minna&FatBoy
- Viesti:
Viime kesänä ostin tuolta klubikaupasta haalarin, hyvin on pitänyt veden ulkopuolella, myös sen edellä mainitun syliin kerääntyvän lammikon. Edelliset kesät ajelin rukan haalarissa, joka on muuten tosi hyvä. Turhan pientä kokoa vain oli tää yksilö...
Hanskojen päälle vedettävät "sadetumput" ostettiin myös (stormilta) ja oli kyllä hyvä ostos. Pysyy hanskat kuivina ja kädet lämpiminä
Hanskojen päälle vedettävät "sadetumput" ostettiin myös (stormilta) ja oli kyllä hyvä ostos. Pysyy hanskat kuivina ja kädet lämpiminä
"Voi Jehna! Mä oon onnessani kuin tornado telttailualueella!"
Tuntuu siltä, että satunnaiseen sadeajoon sopii puku kuin puku, joka vaan mahtuu ajoasujen päälle. Kemistä palatessamme pienellä seurueellamme oli toisella Tarjoustalosta ostettu maastokuvioinen 2-osainen tukeva perussadesu ja hyvin pelasi. Minulla oli joskus 90-luvun alkuvuosina golf-käyttöön ostettu kevyt sadeasu ja totesin, että kun se piti aioinaan lajia harrastaessani golfarin kuivana, piti se nyt moottoripyöräilijänkin
Ainoat ongelmat olivat kovimmassa sateessa nahkarotsien kaulusten kostumiset, eivät tainneet olla täysin tiiviisti sadepuvun sisällä.
Kenkien kastumisen suojauksessa tuli ensin mokattua, kun pehmeät kumikalossit tuli vedettyä housun päälle
Vesi valui mukavasti kalossiin
Tauon jälkeen lahkeen sisälle vedetyt kalossin varret alkoivat toimia
Itse katselin nahkahanskani läpimäriksi, onneksi oli 2 paria matkassa. Vieressä MP-asun teksiili/tekonahka ajorukkaset (eivät siis sadesuojat) pitivät sateen täysin ulkona ja kädet lämpiminä
Kenkien kastumisen suojauksessa tuli ensin mokattua, kun pehmeät kumikalossit tuli vedettyä housun päälle
Itse katselin nahkahanskani läpimäriksi, onneksi oli 2 paria matkassa. Vieressä MP-asun teksiili/tekonahka ajorukkaset (eivät siis sadesuojat) pitivät sateen täysin ulkona ja kädet lämpiminä
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus