Tankin pulverimaalaus

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Thomson

Tankin pulverimaalaus

Viesti Kirjoittaja Thomson »

Olisi tarkoitus pulverimaalata bensatankki (XL 2003, alkuperäinen tankki).
Siellä taitaa olla joku suojapinnoite sisällä tehtaan jäljiltä? Mitenkähän se kestää pulverimaalauksen uunituksen lämpötilaa? Vai olisiko viisainta poistaa koko pinnoite ensin? Lienee tehtaan jäljiltä aika tiukassa...
hemuli
Viesti:

Re: Tankin pulverimaalaus

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Thomson kirjoitti:...Lienee tehtaan jäljiltä aika tiukassa...
Ne tankit mitä olen halkonut niin ei kyllä tehtaan "pinnoitetta" voi kummoiseksi kehua. Enempi sanoisin että se on pelkkä suojamaali.
Thomson

OK. Edelleen sen kuumankestosta kokemuksia kaipailen..
Tai sit jos joku tietäs mitä nuo tankkipinnoitteenpoistomömmöt sun muut sitruunahapot vaikuttaa pulverimaaliin. Siis jos poistais vanhan pinnoitteen (tarvittaessa) vasta pulverimaalauksen jälkeen ja jos vahingossa onnistuis (varmasti...) sottaamaan ne mömmöt uudelle maalipinnalle... eli meneekö pulveri laakista pilalle?
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Thomson kirjoitti:...eli meneekö pulveri laakista pilalle?
Ei ne niin vahvoja myrkkyjä ole. Pidä vaan puhdas märkä rätti käden ulottuvilla että pääset pyyhkimään roiskeet välittömästi pois.

Kysyy kyllä hermoja tehdä sisäpuolinen käsittely vasta maalauksen jälkeen, itse olen kertaalleen joutunut sen tekemään enkä suosittele...
Thomson

Juttelin tarkemmin yhden pulverivalmistajan edustajan kanssa ja hänen lausumansa oli ettei normaali polyesteripulveri kestä bensaa juuri lainkaan. Joten ei suosittele tankin pinnoittamista pulverilla, kun siihen kuitenkin tankatessa aina roiskuu.
Käsittääkseni näitä on kuitenkin käsitelty pulverilla... kellään käytännön kokemusta kestävyydestä? Ja tietoa minkätyyppistä pulveria on käytetty?
saaren erakko

Viesti Kirjoittaja saaren erakko »

Mulla on tankit pulverilla maalattu ja yhden kesän kokemuksen perusteella ihan hyvin on kiinni kestänyt,ei oo näkyny et bensa olis vaikuttanut..
Ja käsitykseni mukaan polyesteriväri kyseessä.
Thomson

Onko Erakolla tietoa, onko pulverin päälle vedetty lakka erikseen?
Kokeilin eilenä duunipaikan romulaatikosta löytämällä putkenpätkällä, joka oli vedetty polyesterillä; maalattu pinta meni sameanharmahtavaksi laakista kun siihen laitettiin bensaa päälle... Eli ainakaan ton valmistajan polyesteri ei kestäny.. Taitaa olla aika arpapeliä..
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Pussihousujen sivuilta plokattu linkki...
http://www.teknos.com/tseloste.nsf/ts_t ... C?OpenView

Noista selviää ominaisuudet ja käyttökohteet kunhan jaksaa selailla.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
saaren erakko

Viesti Kirjoittaja saaren erakko »

Kyllähän mulla siinä lakka päällä on,pulveria sekin. Tosin tähän hätään en muista onko polyesteri vai muu..
Vastaa Viestiin