roof boxer kypärästä?
roof boxer kypärästä?
voisiko joku kertoa roof boxer kypärästä?.eli onko hyvä vai ei.olen harkinnut ostaa, mutta hinta suht kova.
pitää testata
Toinen tykkää toinen ei. Kypärä pitää aina testata henkilökohtaisesti kun on no nupit niin erilaisia.
Valistunut kauppias antaa testata. (Ainakin All Right Helsingissä).
Ite en tykkää, mutta naapurin äijä taitaa nukkuakin se päässä.
Valistunut kauppias antaa testata. (Ainakin All Right Helsingissä).
Ite en tykkää, mutta naapurin äijä taitaa nukkuakin se päässä.
Mulla on toi ollu muutaman vuoden verran sadepäivä- ja matkapottana. Hyvä, hiljainen, sopii päähän kun rustasin reunoille lisätäytettä.
Taitaa olla markkinoiden ainoa potta jolla voi ajaa visiiri alhaalla ja leukaosa ylhäällä, ja vielä laillisesti (suurin osa avattavista ei ole hyväksyttyjä avokypärinä vaan luukku kiinni, tätä voinee kysyä hyvässä hengessä bemarin system 3:stansa tuulettavalta jäätelökauppiaalta ;-)
Roofilla tuntuu olevan toimitusvaikeuksia kun uusia pottia on ollut hankala saada. Sitten niillä on tullut joku käpy visiiritoimittajan kanssa ja joissain mailleissa on hiukan erilainen visiirin kiinnitysmekanismi = osta tummat visiirit samalla kuin pottakin.
Visiirin vaihto on näppärä ja nopea vaikka ei olekaan mikään pikalukko. Muutamissa Roofeissa on leukaosan kiinnitysnepparien paikat ollut kypärään nähden hiukan vinksinvonksin.
Kaikenkaikkiaan olen kuitenkin ollut hankintaan erittäin tyytyväinen.
Taitaa olla markkinoiden ainoa potta jolla voi ajaa visiiri alhaalla ja leukaosa ylhäällä, ja vielä laillisesti (suurin osa avattavista ei ole hyväksyttyjä avokypärinä vaan luukku kiinni, tätä voinee kysyä hyvässä hengessä bemarin system 3:stansa tuulettavalta jäätelökauppiaalta ;-)
Roofilla tuntuu olevan toimitusvaikeuksia kun uusia pottia on ollut hankala saada. Sitten niillä on tullut joku käpy visiiritoimittajan kanssa ja joissain mailleissa on hiukan erilainen visiirin kiinnitysmekanismi = osta tummat visiirit samalla kuin pottakin.
Visiirin vaihto on näppärä ja nopea vaikka ei olekaan mikään pikalukko. Muutamissa Roofeissa on leukaosan kiinnitysnepparien paikat ollut kypärään nähden hiukan vinksinvonksin.
Kaikenkaikkiaan olen kuitenkin ollut hankintaan erittäin tyytyväinen.
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
- Sporttiboy
- Viesti:
Oliks Boxer se missä on se ylösnouseva leukaosakin??
Mulla on se ilman leukaosaa oleva versio ja sovitin silloin aikoinaan sitä toistakin.
Mulle se ainakin sopii päähän kun nyrkki p**seen. On jopa ajossa suht hiljainen. Isohan se on. Ja vanhemmissa malleissa tulee plexi niin lähelle kolvia että se alkaa muistuttaa Alain Prostin käyrälapaista jos ajaa jostain syystä plexi alhaalla. Sama juttu oli senvuotisissa leukasuojuksellisissakin.
Viime kesänä kävin sovittamassa uutta mallia ja se oli parempi sen plexin osalta.
Mä tykkään, kaikki ei.
Mulla on se ilman leukaosaa oleva versio ja sovitin silloin aikoinaan sitä toistakin.
Mulle se ainakin sopii päähän kun nyrkki p**seen. On jopa ajossa suht hiljainen. Isohan se on. Ja vanhemmissa malleissa tulee plexi niin lähelle kolvia että se alkaa muistuttaa Alain Prostin käyrälapaista jos ajaa jostain syystä plexi alhaalla. Sama juttu oli senvuotisissa leukasuojuksellisissakin.
Viime kesänä kävin sovittamassa uutta mallia ja se oli parempi sen plexin osalta.
Mä tykkään, kaikki ei.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Myös mulla on matkapottana boxer. Vikoja löytyy nuo aiempien kirjoittajien mainitsemat, eli vuosimallissani visiiri tulee kohtuullisen lähelle nassua, leukasuoja hipoo leukaa ja toinen nepparikin on siellä päin... Lisäksi potta on ilmeisesti tehty hyvin pyöreäpäisille, sillä jouduin ottamaan pykälää isomman koon, että potta tuntuisi mukavalta... Tähän luultavasti auttaisi tuo Santun kikka, lisää täytettä sivuille.
Mutta loppupeleissä olen ollut tyytyväinen pottaan. Ehkä se on tuo pyörä, joka opettaa että kaikki ei ole aina täydellistä kaupasta tullessaan... Tosin jos nyt olisin ostamassa pottaa, tutkisin simpsonin malliston hyvin tarkkaan enne roofin hankintaa.
Mutta loppupeleissä olen ollut tyytyväinen pottaan. Ehkä se on tuo pyörä, joka opettaa että kaikki ei ole aina täydellistä kaupasta tullessaan... Tosin jos nyt olisin ostamassa pottaa, tutkisin simpsonin malliston hyvin tarkkaan enne roofin hankintaa.
Edelleen tyytyväinen Roofin Boxeriin.
Kypärä-asiasta on keskustelu sivustolla vajaa vuosi sitten.
Keskustelussa sivuttu myös Rooffeja (asiaa käsitelty alunperin Bandit-umpion kannalta).
Jorinoita löytyy täältä:
http://www.hdcf.fi/phpBB2/viewtopic.php ... highlight=
Kypärä-asiasta on keskustelu sivustolla vajaa vuosi sitten.
Keskustelussa sivuttu myös Rooffeja (asiaa käsitelty alunperin Bandit-umpion kannalta).
Jorinoita löytyy täältä:
http://www.hdcf.fi/phpBB2/viewtopic.php ... highlight=
Kyllä Lemin Progenyllä teknisesti tuo on mahdollista, mutta siis mikä tämä laillisuusjuttu on?santtu kirjoitti: Taitaa olla markkinoiden ainoa potta jolla voi ajaa visiiri alhaalla ja leukaosa ylhäällä, ja vielä laillisesti (suurin osa avattavista ei ole hyväksyttyjä avokypärinä vaan luukku kiinni, tätä voinee kysyä hyvässä hengessä bemarin system 3:stansa tuulettavalta jäätelökauppiaalta![]()
Joo. Samoilla linjoilla muiden kanssa. Ollut pari kesää päässä ja oon kyllä tyytyväinen. Mun mielestä se on aikalailla samanlainen päässä kun arai eli tuntuu että pää on kypärän sisällä eikä kypärä päänpäällä niinkuin monissa muissa. Lisäksi se on kyllä hyvin äänieristetty. Tumma visiiri ei kyllä kestä yhtään pyyhkimistä sateella. Oon joutunu ostamaan uuden kun naarmuuntuu tosi helposti enkä ainakaan minä jaksa sadekuuroja varten "raahata" mukana toista visiiriä. Laiska kun olen. Lisäksi se leukahihnan pikalukko on kyllä todella hanurista. Ainoo oikea on tuplaD rengaslukko, siis mun mielestä. (Vai olikohan se tuplaD kuppikoko???
) Empä muista nyt justiinsa. Kevättä odotellessa... jarno
mulla on se leukasuojaton malli syystä että en osto hetkeen mennessä ollu nähny kenenkään käyttävän leukasuojaa.ja säästin selvää rahaa...
visiiri tosiaan ottaa nokkaan kiinni luulin että vika on ruman naamani.
saakohan sen uudemman mallin visiirin vaihdettua vanhan tilalle?
tuulisella ilmalla sivutuuli rassaa jos vertaa toiseen kypärä malliin
joka on pieni avo potta.
visiiri tosiaan ottaa nokkaan kiinni luulin että vika on ruman naamani.
saakohan sen uudemman mallin visiirin vaihdettua vanhan tilalle?
tuulisella ilmalla sivutuuli rassaa jos vertaa toiseen kypärä malliin
joka on pieni avo potta.
Mulla on myös se leukasuojaton (roadster) ja ei voi muuta sanoa kun että paska mikä paska. Kieltämättä kun kuuppa on miehekästä kokoa 62 ja vielä profiililtaan pitempi kuin keskivertovirtasella niin on pirun vaikea löytää sopivaa pottaa. Roofi painaa pirusti otsalohkoa ja visiiri nenää - ei voi laskea alas asti. Reissussa korvatulpat on välttämättömät, kohisee niin pr...keleesti. Boxeria kokeilin, en saanut leukasuojaa edes alas asti...
Piru kun on vielä näkövammainenkin, pitää noita rillejä pitää niin olis se visiirimalli ihan asiaa...
Miksi ei kypärää voisi tehdä samalla tavalla kuin laskettelumonoa? Kuori päähän ja fyllit vaahtona väliin - pari tuntia odottelua ja sopiva kypärä on valmis.
Kypärien hinnat on tänä päivänä jotain aivan käsittämätöntä, MP-messuilla tiedustelin hintaa alla olevalle Arain Tour-X mallille. Olis pitänyt etsiä jostain penkki persiin alle ennen kysymistä... 650 euroa!!!
Onhan kypärät kalliita mutta joku raja ahneudellakin...

Piru kun on vielä näkövammainenkin, pitää noita rillejä pitää niin olis se visiirimalli ihan asiaa...
Miksi ei kypärää voisi tehdä samalla tavalla kuin laskettelumonoa? Kuori päähän ja fyllit vaahtona väliin - pari tuntia odottelua ja sopiva kypärä on valmis.
Kypärien hinnat on tänä päivänä jotain aivan käsittämätöntä, MP-messuilla tiedustelin hintaa alla olevalle Arain Tour-X mallille. Olis pitänyt etsiä jostain penkki persiin alle ennen kysymistä... 650 euroa!!!

No juuri esim. tuo mainitsemani Buimurin aivoämpäri (taitaa olla yleisin virkamiessuojain?) on e-hyväksytty tieliikennekäyttöön vain umpipottana, luukku aukeaa vai pukemista helpottaakseen. Näin on lähes kaikkien avattavien kypärien osalta, Roof on niitä harvoja joilla on hyväksyntä sekä umpi- että avopottana. Tosin en ole noita about neljään vuoteen tutkinut joten tämä saattaa olla vanha tieto, kuten sanoin tuotahan voi kysellä suoraan tuulettavalta virkamieheltä ;-)hlyytine kirjoitti:siis mikä tämä laillisuusjuttu on?santtu kirjoitti: Taitaa olla markkinoiden ainoa potta jolla voi ajaa visiiri alhaalla ja leukaosa ylhäällä, ja vielä laillisesti (suurin osa avattavista ei ole hyväksyttyjä avokypärinä vaan luukku kiinni, tätä voinee kysyä hyvässä hengessä bemarin system 3:stansa tuulettavalta jäätelökauppiaalta ;-)
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
Hemuli,
Käy chekkaamassa Irlantilaista The Visor shopista tuota Arain mallia, hinta 433? ja postitus Suomeen 29,40?, on siellä Roofin mallitkin hiukka kohtuu hintaisempia kun täällä koto suomessa.
http://thevisorshop.com/acatalog/
Käy chekkaamassa Irlantilaista The Visor shopista tuota Arain mallia, hinta 433? ja postitus Suomeen 29,40?, on siellä Roofin mallitkin hiukka kohtuu hintaisempia kun täällä koto suomessa.
http://thevisorshop.com/acatalog/
Ääni Araille
Tere taas!
käytin oman kypäräni valintaan 1.5 vuotta, koska härräkkäni osto viivästyi aikoinaan. Lukuisten testien jälkeen päädyin Arain SZ/F avopottaan.
Perusteluina oli:
- meikäläisen norsunkorvat mahtuu mukavasti sisään, ei purista pitkilläkään ajomatkoilla.
- Istuu hyvin päähän, vaikka joskus minulle on vakavissaan ehdotettu kypäräksi noita tien vieressä olevia hiekkavarastoja (Kypärämallisia)
- hyvä tuuletus, säädettävissä
- visiiri menee niin alas että ajoviima ei pyöri (ainakaan minulla) visiirin takana. Viime kesäinen lapin reissu ajettiin pahimmillaan nolla-asteisessa säässä ilman ongelmia ja lisätilkkeitä. Jos ajoviimaa haluaa niin visiiri pysyy auki myös väliasennoissa.
- kokeilin korvatulppia pitkällä reissulla muutaman tunnin ajorupeamalla, mutta ilmankin pärjää mainiosti (Putkena V&H Pro pipe)
- isosta visiiristä on myös se hyöty, että näkee nopeusmittarin päätä kääntämättä
OVH näyttää Brandtilla olevan 420 euroa...
http://www.arai.brandt.fi/mallisto.php?luokka=2
T. Timo K
käytin oman kypäräni valintaan 1.5 vuotta, koska härräkkäni osto viivästyi aikoinaan. Lukuisten testien jälkeen päädyin Arain SZ/F avopottaan.
Perusteluina oli:
- meikäläisen norsunkorvat mahtuu mukavasti sisään, ei purista pitkilläkään ajomatkoilla.
- Istuu hyvin päähän, vaikka joskus minulle on vakavissaan ehdotettu kypäräksi noita tien vieressä olevia hiekkavarastoja (Kypärämallisia)
- hyvä tuuletus, säädettävissä
- visiiri menee niin alas että ajoviima ei pyöri (ainakaan minulla) visiirin takana. Viime kesäinen lapin reissu ajettiin pahimmillaan nolla-asteisessa säässä ilman ongelmia ja lisätilkkeitä. Jos ajoviimaa haluaa niin visiiri pysyy auki myös väliasennoissa.
- kokeilin korvatulppia pitkällä reissulla muutaman tunnin ajorupeamalla, mutta ilmankin pärjää mainiosti (Putkena V&H Pro pipe)
- isosta visiiristä on myös se hyöty, että näkee nopeusmittarin päätä kääntämättä
OVH näyttää Brandtilla olevan 420 euroa...
http://www.arai.brandt.fi/mallisto.php?luokka=2
T. Timo K