Varmaan moneen kertaan käsiteltyjä asioita mutten ole löytänyt
niihin vastauksia eli
Olen jenkeissä pari kolme kuukautta ja aikonut ostaa sieltä prätkän.
En ole alan asiantuntija joten joistakin saattaa kysymykseni tuntua ehkäpä
tyhmiltäkin mutta parempi kysella kuin tehdä tyhmiä päätöksiä tietämättömyyttään..
Nyt olis tyrkyllä -97 FXDL Low rider jossa Sceaming Eagle tuning osat.
Pitääkö paikkansa että -91 jälkeen käyttöönotetun prätkän saaminen rekisteriin on lähes mahdotonta?
Jos ei niin mitkä on oleelliset asiat mitä on huomioitava prätkää valittaessa?
Käsittääkseni valot,vilkut voi joutua vaihtamaan mutta ne ei ole ylitsepääsemättömiä asioita.
Mitäs noi Sreaming eagle osat?
Meneekö läpi katsastuksessa vai pitääkö olla esim. noiden putkien vaihdon
takia jotaa päästötodistuksia vai laitettava alkuperäiset putket?
Entäs ohjauslukko? Onko pakollinen?
Niitähän ei täälläolevissa vanhemmissa prätkissä ole kiinteesti asennettu
ollenkaan vaan paikka riippulukolle.
Onko sellaisen jälkiasennus kuinka hankalaa/kallista?
Tietääkö kukaan Chicagon alueella olevia huolitsijoita/henkilöitä jotka
hoitaa kuljetuksia Suomeen?
Otetaanko käytettyjä prätkiä lentorahtiin?
Paikallinen diileri sanoi että lentorahtina ei se onnistu..??
On kyllä aikaa laivakuljetuksellekin kun kesään on pitkä matka
Kiitollinen kaikille asiallisille vastauksille
H-D Jenkeistä
Vastaan ainoastaan tuohon rahtaukseen, onnistuu lentorahtina kunhan pyörästä poistetaan öljyt ja bensat sekä mahdollisesti akku.
Se että kannattaako en ota kantaa, rahtaus kustantaa mitä tahansa 1500-7000USD väliltä.
joka hinta lisätään tullauksessa pyörän CIF hintaan ( ostohinta+rahti+vakuutus) jonka perusteella verot määräytyy.
Väittäisin ettei kannata tuoda jollei saa lähes ilmaiseksi
Se että kannattaako en ota kantaa, rahtaus kustantaa mitä tahansa 1500-7000USD väliltä.
joka hinta lisätään tullauksessa pyörän CIF hintaan ( ostohinta+rahti+vakuutus) jonka perusteella verot määräytyy.
Väittäisin ettei kannata tuoda jollei saa lähes ilmaiseksi
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
-
Dnepr-pilot
Tuo vuosi 1991 eteenpäin koski päästömääräykset. Venäläisvalmisteisia pyöriä kaatuivat lähinnä siihen. Harley kyllä läpäisee sen puolesta.
17.6.2003 tiukennettiin sääntöjä taas. En osaa sanoa niistä. Mutta 2002:set onnistui vielä syksyllä rekisteröimään ja miksei uudemmatkin?
Mutta kuin Sepixl mainitsi tuota kannattavuutta -kannattaa miettiä toisenkin kerran. Dollarin kurssi on kyllä edullinen mutta lisäkustannukset saattavat syödä edun.
17.6.2003 tiukennettiin sääntöjä taas. En osaa sanoa niistä. Mutta 2002:set onnistui vielä syksyllä rekisteröimään ja miksei uudemmatkin?
Mutta kuin Sepixl mainitsi tuota kannattavuutta -kannattaa miettiä toisenkin kerran. Dollarin kurssi on kyllä edullinen mutta lisäkustannukset saattavat syödä edun.
Samaa mieltä kuin edelliset, jos ei ole tosi halpa niin voi olla että ei kannata taloudellisessa mielessä. Dynat kun on halvimpia bigtwinejä täällä Suomessa. Kannattaa seurata täkäläistä hintatasoa vaikka netin kautta.
Teknisistä vaatimuksista; tarvitset vastaavuustodistuksen jonka saat maahantuojalta "pientä" korvausta vastaan, ja jotta pyörä menee sillä paperilla läpi pitää alkuperäisosat olla paikoillaan. Muuten se joudutaan käyttämään päästömittauksissa ja niitä taas ei Suomessa pysty tällä hetkellä teettämään. Ruotsissa pystyy mutta sielläkin ne maksavat tuhansia.
Ohjauslukko on pakollinen, käytännössä ainoa hyväksytty malli on se ohjauslaakeriputkeen hitsattu lukko. Asentaminen on yhden iltapäivän homma tekijämieheltä - korvaus sen mukaan. Itse lukko ei montaa kymppiä maksa.
Teknisistä vaatimuksista; tarvitset vastaavuustodistuksen jonka saat maahantuojalta "pientä" korvausta vastaan, ja jotta pyörä menee sillä paperilla läpi pitää alkuperäisosat olla paikoillaan. Muuten se joudutaan käyttämään päästömittauksissa ja niitä taas ei Suomessa pysty tällä hetkellä teettämään. Ruotsissa pystyy mutta sielläkin ne maksavat tuhansia.
Ohjauslukko on pakollinen, käytännössä ainoa hyväksytty malli on se ohjauslaakeriputkeen hitsattu lukko. Asentaminen on yhden iltapäivän homma tekijämieheltä - korvaus sen mukaan. Itse lukko ei montaa kymppiä maksa.
Sääskilahden Pekkaan kannattaa ottaa yhteyttä Atlantaan, ainakin minulla homma toimi kuin junan vessa, laittoi pyörän laivaan teki paperit, tietysti ottaa itse 1000 taalaa itselleen ja rahti laivassa 750 taalaa !
täältä foorumilta löytyy nimellä "HarleyPete"
- j o n i -
täältä foorumilta löytyy nimellä "HarleyPete"
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."