Kypäräasiaa

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

pyjis

Kypäräasiaa

Viesti Kirjoittaja pyjis »

Onko kellään kokemuksia Banditin xxr mallista taikka sit boxerin avattavasta roof mallista?
Tuli umpikypärän ostoaikeet mieleen, kun eilen ajelin lehmänpaskaan jota oli tiellä runsaasti, onneksi oli huivi naamalla :lol:
Vallu
Viesti:

Testaa ekaksi

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Banditista ei mitään tietoa. Roofin Boxerissa on hyvä idea, mutta surkea toteutus. Kypärä on heppoista tekoa ja liian "lyhyt" sekä erittäin helposti huurtuva.
Joka tapauksessa kypärä täytyy koeajaa hiljaa ja kovaa, jotta siitä saa käsityksen. Niissä on yllättäviä eroja. Asiallinen kauppias antaa koeajaa.

Ainiin! Lehmän paskaa vastaa auttaa myös etulokasuoja! :wink:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Roofin Boxer on kenties yksi huonoimmista vaihtoehdoista. Kuten Vallu jo totesi, leukasuoja on ahdas ja visiiri huurtuu kuivallakin kelillä saman tien jos leukasuojan ja pleksin väliin ei jätä pientä rakoa.

Itseäni kuitenkin kiusaa eniten kypärän meluisuus, yhtään pidemmälle reissulle ei voi lähteä ilman korvatulppia.

Boxer silti edelleen käytössä kunnes löydän toisen merkkisen kypärän joka sopii mulle päähän. Joku huhuili joskus että Arai tekisi mittatilausruukkuja? Onko kellään tietoa asiasta?
Blues
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blues »

Onkos kukaan kokeillut tuota AGV:n LongWayta. Periaate sama kuin Roofissa, tekee kuulemma nuo H-D:n avattavat kanssa eli sama kypärä kaks kertaa halvemmalla. Ite ajatteli sitä kun Roof ei istu päähän laisinkaan, mutta toi tuntu kokeilemalla (ilman ajoa) ihan hyvältä.
Peace!
Vallu
Viesti:

Vielä vähän

Vielä sen verran kypärästä, että ite käytän pitkillä reissuilla Nolanin (mikälienumero) intgraalikypärää, sellasta missä leukaosa nousee ylös. Sillä voi myös ajaa silloin kovaakin vauhtia ilman ongelmia. Mielestäni erittäin laadukkaita tuotteita. Mutta kuten sanottu, testattava on.

Tosin olen jo saavuttanut sen iän, ettei ole mitään väliä miltä näyttää :twisted: vaan jos hyvältä tuntuu niin sitten se! :D
hemuli
Viesti:

Re: Vielä vähän

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Vallu kirjoitti:...Tosin olen jo saavuttanut sen iän, ettei ole mitään väliä miltä näyttää :twisted: ...
Tähän voisi melkein heittää, että Vallu on saavuttanut sen iän jossa on jo parempi kun se pärstä
peitetään integraalilla ettei lapset pelästy... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Vallu
Viesti:

voi että

(menee aika lailla ohi aiheen, mutta...)

Se on kuin kevätpuron solinaa toi kateellisten kitinä meikäläisen kauniin pojan korvissa...Se harmaa eleganssi...!

Rumat ne huutelee...
rami

Banditin xxr

Viesti Kirjoittaja rami »

Banditin XXR ei pahaa sanottavaa, mahtuu alle isokin kärsä ja olo vähän kuin ajaisi avo potalla sillä pärstän edessä on tilaa ja vinnkka tulee alta sisään mutta ei häirittävästi.. Jos käyttää silmälaseja niin lasien tunkeminen pienestä aukosta on hankalaa, tosin sangat ei purista. Kanattaa ostaa tiukka sillä sisus painuu ja potto löystyy ja remmi on tosi pitkä.
Visiiri on nyt jo 3 vuotta ollut eikä sanottavammin naarmuja vaikka ollut kovassa käytössä.
pyjis

Re: Testaa ekaksi

Viesti Kirjoittaja pyjis »

Vallu kirjoitti:
Ainiin! Lehmän paskaa vastaa auttaa myös etulokasuoja! :wink:
Niinhän sitä luulisi, vaan eipä auttannut.
Voisin tietysti ruveta markkinoimaan elämysmatkoja pohjoiskarjalassa
"nopeampi rusketus kuin etelän auringossa" teemalla :lol:
Blues Guitar

Bandit xxr

Viesti Kirjoittaja Blues Guitar »

Ostin vähän aikaa sitten Bandit XXR:n. Itse kypärästä ei mitään pahaa sanottavaa, mutta visiirin väri on epätasainen. Onkohan muuten hyväksytty malli, kun en ainakaan itse löytänyt kypärästä minkäänlaista hyväksymis merkintää?
"....Ajan H-D:llä pitkin Suomee....Antaa kitaran laulaa vaan....Juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt..."
Jippe

Viesti Kirjoittaja Jippe »

Tässä vielä mukaan yksi hyvä vaihtoehto

http://www.craft-helmets.com/

Itse ostin keväällä tuon valmistajan RXX3 eikä toistaiseksi ole oikein mitään moitittavaa. Kohtuu edullinenkin kun vertaa vaikkapa noihin Roofin ruukkuihin.
carcase

Viesti Kirjoittaja carcase »

Olen kanssa harkinnut tuota Bandit xxr kypärää. Itse asiassa kävin tuota juuri viime viikolla testaamassa Sunrisessa. Hyvältähän tuo päässä tuntui...
Jaffe88

yks vielä

Viesti Kirjoittaja Jaffe88 »

Shoei multitec, on hyvä.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

En ole oikein lämminnyt noille avattaville ja kun Shoei tuntuu istuvan meikäläisen kaaliin parhaiten, niin ostin umpinaiselle XR-1000:lle seuraksi Shoein S-20 avopotan.

Olen ehtinyt ajella tänä keväänä noin 1000 km, joista avopotalla ehkä 100 km. Tuntuu vaan tuo avopotan melu, ajoviima ja turvattomuus umpinaiseen verrattuna niin paljon kehnommalta, että olen yllättynyt itsekin tästä kypäröiden käyttösuhteesta... Luulin ajavani enemmän avonaisella, mutta toistaiseksi näin. Katsotaan kun kelit vielä lämpenevät :roll: Ei se umpikypärä vie HD-fiilistä mihinkään 8)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Mulla on käytössä Rooffin Boxeri ja Banditin avopotta. Noista kahdesta on käytössä paljon mukavampi ja hiljaisempi tuo avo-Bandit. Sen ongelma on vain että vauhdin noustessa toiselle sadalle, alkaa tuuli nostaa kypärää ikävästi. Pannulla ajaessa asia ei haittaa koska harvemmin sillä tulee yli hunttia ajettua. Viime kesänä en käyttänytkään Rooffia kuin pari kertaa.

Nyt Buellilla päästellessä taas tulee harvemmin ajettua alle sataa (rajoitusten mukaan toki 8) ) ja siksi on taas tullut ajettua Rooffilla. En voi kyllä suositella kenellekään...meluisa, vetoisa, painaa otsaa, huurtuu jne. Mutta toistaiseksi ei ole varaa sijoittaa uuteenkaan, joten Rooffilla mennään kunnes saan uuteen umpikypärään rahat kasaan.
Vastaa Viestiin