Rauttiksen käynnistys ongelma
- jan'shovel-70
- Viesti:
Rauttiksen käynnistys ongelma
Pyörä on -81 rauttis,lähtee kylmänä erittäin hyvin käyntiin,kuumana välittömästi käynnistäessä,mutta n.15-20 seisseenä saa sahata tosissaan.Koneessa tällä hetkellä kärjellinen sytkä(alkupr.kärjetön).Vaihdoin kärjet&konkan.Olisko puolassa sanomista,kipinä etu pytyssä vähän "hakee".Olen harkinnut kärjetöntä sytkää,mun shovelissa on Malloryn ja toimii hienosti.
- jan'shovel-70
- Viesti:
Jos venttiilit kantaa, niin yleensä ei lähde kylmänä käyntiin, tai ainakin helkkarin vaikeesti.
Vaikuttaisi jotenkin siltä, että bensa höyrystyisi. Voi myös muodostaa kuumana seistessä jonkinlaisen "lukon" sinne bensaletkuun. Tuota bensankulkua on myös yritetty jouduttaa letkun sisällä olevalla kierrejousella (sellainen joka halkaisijan puolesta mahtuu juuri ja juuri sisälle - yleensä silloin myös paksumpi bensalinja). Se estää myös letkun kuumetessa tai muutenkin sen kasaanpainumisen.
Vaikuttaisi jotenkin siltä, että bensa höyrystyisi. Voi myös muodostaa kuumana seistessä jonkinlaisen "lukon" sinne bensaletkuun. Tuota bensankulkua on myös yritetty jouduttaa letkun sisällä olevalla kierrejousella (sellainen joka halkaisijan puolesta mahtuu juuri ja juuri sisälle - yleensä silloin myös paksumpi bensalinja). Se estää myös letkun kuumetessa tai muutenkin sen kasaanpainumisen.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
- jan'shovel-70
- Viesti:
Tota mä aattelin myös,jos sytkä puolella niin kastelis tulpat,mut ne on kuivat,otin letkunkin irti,kyllä sieltä pesaa valu,letku on halk.3/8.Säädin sytkää vähän aikasemmalle,saatto vähän auttaa.smuige kirjoitti:Jos venttiilit kantaa, niin yleensä ei lähde kylmänä käyntiin, tai ainakin helkkarin vaikeesti.
Niin. tätä olen itsekin ihmetellyt, koska täällä perustellut teoriat kertovat rautiksen lähtevän kantavilla venttiileillä kylmänä huonommin käyntiin. Minulla asia oli juuri päin vastoin. Ja "polkupyörässä" asia oli helppo todeta. Kylmänä oli puristuksia ja lähti käyntiin, joskus jopa ekalla. Kuumana sai polkea kuin tulpatonta mopoa eikä puristuskohtaa meinannut löytyä millään kunnon käynnistyspolkaisulle. Kun ryhdyin säätämään venttiileitä, 3 niistä oli liian kireällä, en osaa sanoa, kuinka pahasti kantamassa ne olivat. Säädön jälkeen puristukset paranivat sekä kylmänä että etenkin kuumana ja nyt lähtee käyntiin. Sähköstarttivehkeissä tuota eroa ei niin helposti huomaa.smuige kirjoitti:Jos venttiilit kantaa, niin yleensä ei lähde kylmänä käyntiin
Kokeile kuitenkin säätää ventiillit, uskoit siihen tai et - vaiva ei ole iso ja sittenhän sen huomaat, auttoiko vaiko ei. Siihen menee paljon vähemmän aikaa, kuin kaiken mahdottoman tarkistamiseen ja kokeilemiseen ensin. Ja venttillit ovat silloin joka tapauksessa säädöissään, mistä ei ole ainkaan haittaa millekään asialle
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
- jan'shovel-70
- Viesti:
Moi, kyllä oikeessa olit,mulla kolme venttiiliä kanto,säädin ne ja vot,käy ja kukkuu niin kylmänä ja kuumana.tyhjäkäyntikin kuumana parempi,kiitän näistä tiedoista vaimoni myös ,(hänen pyörä)Joe Cool kirjoitti:Niin. tätä olen itsekin ihmetellyt, koska täällä perustellut teoriat kertovat rautiksen lähtevän kantavilla venttiileillä kylmänä huonommin käyntiin. Minulla asia oli juuri päin vastoin. Ja "polkupyörässä" asia oli helppo todeta. Kylmänä oli puristuksia ja lähti käyntiin, joskus jopa ekalla. Kuumana sai polkea kuin tulpatonta mopoa eikä puristuskohtaa meinannut löytyä millään kunnon käynnistyspolkaisulle. Kun ryhdyin säätämään venttiileitä, 3 niistä oli liian kireällä, en osaa sanoa, kuinka pahasti kantamassa ne olivat. Säädön jälkeen puristukset paranivat sekä kylmänä että etenkin kuumana ja nyt lähtee käyntiin. Sähköstarttivehkeissä tuota eroa ei niin helposti huomaa.smuige kirjoitti:Jos venttiilit kantaa, niin yleensä ei lähde kylmänä käyntiin
Kokeile kuitenkin säätää ventiillit, uskoit siihen tai et - vaiva ei ole iso ja sittenhän sen huomaat, auttoiko vaiko ei. Siihen menee paljon vähemmän aikaa, kuin kaiken mahdottoman tarkistamiseen ja kokeilemiseen ensin. Ja venttillit ovat silloin joka tapauksessa säädöissään, mistä ei ole ainkaan haittaa millekään asialle