Hihnapyörät.

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Ortiz

Hihnapyörät.

Viesti Kirjoittaja Ortiz »

Onko toisiovedon hihnapyörien vaihto kovin yleistä? Voisi ajatella että
ehkä etummainen kuluisi enempi.Voisiko hyvällä tuurilla hihnapyörät

kestää kahden remmin ajan,?Näyttäisi olevan kovin kalliita nämä pyörät.
ULTIMA on ehkä edullisin.

----Immo. :!:
nicnac

Viesti Kirjoittaja nicnac »

kuluuko ne :roll: No kyllähän sen niistä remmipyöristä näkee jos ne on kuluneet...jos ei oo niin ei muutaku uutta remmiä.
Sportster alla jälleen.
Ortiz

hihnapyörät-

Juu,jos koko satsin joutuu vaihtamaan,eli hihnan ja pyörät niin kyllä
ketjusarja alkaa tuntua myös vaihtoehdolta.Voi sitten ajella tietyö
pätkätkin ilman jännitystä.

-----Immo. :idea:
Roy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roy »

Ei sitä turhaan jännittää kannata, niitä pikkukiviä meinaan. Jos remmi rivahtaa niin sit se rivahtaa, minkäs sille voi. Entisessä mopossa oli viä ketjut, onneks, ja menipä siitäki vetopuoli jumiin ku ketjut otti ja paukkas tuhannen mutkalle ketjusuojan ja svingin seudulle. Ja matka ei muuten jatkunu, et silleen... Ei ne pikkukivet remmille välttämättä mitään tee.
Huhhuh...On tää rankkaa...
Jahvetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jahvetti »

Roy kirjoitti:Ei sitä turhaan jännittää kannata, niitä pikkukiviä meinaan. Jos remmi rivahtaa niin sit se rivahtaa, minkäs sille voi. Entisessä mopossa oli viä ketjut, onneks, ja menipä siitäki vetopuoli jumiin ku ketjut otti ja paukkas tuhannen mutkalle ketjusuojan ja svingin seudulle. Ja matka ei muuten jatkunu, et silleen... Ei ne pikkukivet remmille välttämättä mitään tee.
Totta tämäkin. Hihnan katkeaminen tuskin hajottaa pyörästä mitään. Ketju kun tekee saman, saattaa alumiinihitsaajalle olla töitä. Vaikka ottaahan se hihnan hinta ja bigtwinissä kohtuusuuri työmäärä päähän.
Ortiz

hihnapyörät.

Totta on että ketju tekee pahaa jälkeä.Vuonna 71 rivahti Tuutista
ketjut poikki 140 vauhdissa niin iso oli reikä lohkossa.

-----Immo. :!:
nicnac

Siis onko ne remmipyörät tosissaan kuluneet???Kauan saa remmellä hinkata ratasta... :roll: En ny hirveesti näitten kans tekemisis oo ollu,mutta silti en oo kuullu...boorit on joillain menny.Remmiin suojukset kondikseen ja bahnalle.Ja onhan se ny huolettomampi muutenkin ku ketjut.Kalliithan ne on,mutta kyllä niillä taas ajelee yhtäpaljon ku kolmilla ketjuilla ja rattailla.Ja taas on ne rahat "säästetty"...
Sportster alla jälleen.
Ortiz

hihnapyörät.

Ostin käytettynä V.98 DYNAn mittarissa 28 tuhatta mitä sitten lie
oikeat kilometrit.Vähän tsiikailin hihnaa ja pyöriä mutta en osannut päätellä kulumisastetta,ehkä niillä vielä ajaa.

-------Immo. :?:
diiseli

hihnapyörat

Viesti Kirjoittaja diiseli »

Softaililla 120tkm org. hihnapyörillä ja hihnalla. Hihna oli kyllä väsyneen näköinen mutta ei siinä ollut edes halkeamia. Normiajossa kestää kyllä tosi pitkälle.
Ortiz

hihnapyörät.

Hyvin kestää,eihän O-rengasketjulakaan aja kuin joku 20 tuhatta.
Hihna vähentää myös nykimistä taajama-ajossa.

atco

Viesti Kirjoittaja atco »

Aikoinaan oli Hondassa kettinkiveto. Ei oo kuivan ketjun kitinää, jatkuvaa säätämistä ja rasvausta eikä vanteen puhdistamista yhtään ikävä.
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
Sporttiboy
Viesti:

Re: hihnapyörät.

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

immoh kirjoitti:Hyvin kestää,eihän O-rengasketjulakaan aja kuin joku 20 tuhatta.
Hihna vähentää myös nykimistä taajama-ajossa.

Tästä mä oon eri mieltä! Ihan normihuollolla mennyt kettingeillä about 50 000 km ennenkuin olivat vaihtokuosissa, tosin ajettavissa edelleen!

Oikein säädetty ketju ei juurikaan nyi enempää ku hihna, ja usein se nykimä tulee väärin säädetystä enskasta.

Kumilanka kuuluu kalsareihin, ketjut moottoripyörään :twisted:
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
diiseli

ketju vast. hihna

Viesti Kirjoittaja diiseli »

jo oo.
Vanhana panhead miehenä oon kyllä samaa mieltä tosta hihna kalsareihin ja ketju motskeriin jutusta mutta nykyään omistaessani twin cam pyörän ajatukset muuttuu, vaikkakin siinä välissä on ollut melkein kaikki moottorimallit. Ei enää tarvii miettii milloin laittaa öljyy, 100km vain 500km jälkeen ketkuihin ja sitten sen öljy pullon kuskaaminen aina mukaan. No hard filings for panhead mutta easy living voittakoon tällä hetkellä.

Pa(i)n is in my heard, twin cam its only for test ride?
nicnac

Sporttiboy kirjoitti: Tästä mä oon eri mieltä! Ihan normihuollolla mennyt kettingeillä about 50 000 km ennenkuin olivat vaihtokuosissa, tosin ajettavissa edelleen!
Rattaitako oot vaan vaihdellu??Kuluneet ketjut syö rattaita ja päinvastoin...

aika hiimänni kettingit on jos vielä muka iskussaan :roll:
Sportster alla jälleen.
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Sporttiboy kirjoitti:Tästä mä oon eri mieltä! Ihan normihuollolla mennyt kettingeillä about 50 000 km ennenkuin olivat vaihtokuosissa, tosin ajettavissa edelleen!

Oikein säädetty ketju ei juurikaan nyi enempää ku hihna, ja usein se nykimä tulee väärin säädetystä enskasta.

Kumilanka kuuluu kalsareihin, ketjut moottoripyörään :twisted:
Mä kun olen "uusiomotoristi", eikä mulla ole edes tuota 50 tkm referenssiksi vielä, en voi väittää vastaankaan. Kestää, tai ei kestä. Ei mulla kuitenkaan kestänyt.

Yritin pitää ns. hyvää huolta o-rengasketjuista, jotka asennettiin 4 vuotta sitten. Sprayöljy on ollut aina mukana ja sitä on käytetty. Kireyttä on tarkkailtu ja säätö suoritettu useamman kerran suvessa (käytännössä 1-2000 km välein, jos on ollut aihetta). Aika työlästä, mutta tämähän on kokonaisvaltaista harrastamista. Autoa, jota pitäisi ruuvata ajokaudella viikon välein, voisin kammoksua...

25 tuhannen kilometrin kohdalla ketjut olivat ns. romua. Kireys vaihteli aivan älyttömästi riippuen siitä, missä kohdassa kiertoa ketjut olivat. Jotenkin ne olivat venähtäneet vain yhdestä kohtaa. Liekö asialla mitään tekemistä sen kanssa, että mulla oli vuosi takaperin myös taka-akseli millitolkulla mutkalla? Tuli näet opeteltua keulimaan moottoripyörällä sillai puolivahingossa. Uudet ketjut ja rattaat on nyt asennuksessa.

Kokeneet kertokoot, kestääkö noi kumihihnat moista tempomista?
Vastaa Viestiin