ehkä etummainen kuluisi enempi.Voisiko hyvällä tuurilla hihnapyörät
kestää kahden remmin ajan,?Näyttäisi olevan kovin kalliita nämä pyörät.
ULTIMA on ehkä edullisin.
----Immo.
Totta tämäkin. Hihnan katkeaminen tuskin hajottaa pyörästä mitään. Ketju kun tekee saman, saattaa alumiinihitsaajalle olla töitä. Vaikka ottaahan se hihnan hinta ja bigtwinissä kohtuusuuri työmäärä päähän.Roy kirjoitti:Ei sitä turhaan jännittää kannata, niitä pikkukiviä meinaan. Jos remmi rivahtaa niin sit se rivahtaa, minkäs sille voi. Entisessä mopossa oli viä ketjut, onneks, ja menipä siitäki vetopuoli jumiin ku ketjut otti ja paukkas tuhannen mutkalle ketjusuojan ja svingin seudulle. Ja matka ei muuten jatkunu, et silleen... Ei ne pikkukivet remmille välttämättä mitään tee.
Tästä mä oon eri mieltä! Ihan normihuollolla mennyt kettingeillä about 50 000 km ennenkuin olivat vaihtokuosissa, tosin ajettavissa edelleen!immoh kirjoitti:Hyvin kestää,eihän O-rengasketjulakaan aja kuin joku 20 tuhatta.
Hihna vähentää myös nykimistä taajama-ajossa.
-----Immo.
Rattaitako oot vaan vaihdellu??Kuluneet ketjut syö rattaita ja päinvastoin...Sporttiboy kirjoitti: Tästä mä oon eri mieltä! Ihan normihuollolla mennyt kettingeillä about 50 000 km ennenkuin olivat vaihtokuosissa, tosin ajettavissa edelleen!
Mä kun olen "uusiomotoristi", eikä mulla ole edes tuota 50 tkm referenssiksi vielä, en voi väittää vastaankaan. Kestää, tai ei kestä. Ei mulla kuitenkaan kestänyt.Sporttiboy kirjoitti:Tästä mä oon eri mieltä! Ihan normihuollolla mennyt kettingeillä about 50 000 km ennenkuin olivat vaihtokuosissa, tosin ajettavissa edelleen!
Oikein säädetty ketju ei juurikaan nyi enempää ku hihna, ja usein se nykimä tulee väärin säädetystä enskasta.
Kumilanka kuuluu kalsareihin, ketjut moottoripyörään