pyörän haku saksasta
pyörän haku saksasta
Haaveena hakea saksasta alle menopeli ens kesälle , olisko netti osoitteita , kokemuksia , hyviä vinkkejä , mistä sitä vois ruveta hakemaan , saksan taito nyt ei ole mikään kiitettävä mutta aina on olutta ja "palvelua" saatu
deutchland
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Kannattaa lueskella tätäkin foorumia:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 8d67d9933c
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 8d67d9933c
www.motho.de
hampurissa. oon hakenu joskus 2002 välipäivinä pari mopoo kyseisestä liikkeestä ja myyjät tuli baarista päin myymään..

hampurissa. oon hakenu joskus 2002 välipäivinä pari mopoo kyseisestä liikkeestä ja myyjät tuli baarista päin myymään..
http://www.mobile.de
Tuhansia HD:ita myytävänä.
Tuhansia HD:ita myytävänä.
-
vikinger72
- Viesti:
noi edellä manitut on hyviä linkkejä, saa vähän hinta tietoutta jne...
jos ei kieli taivu saksalle niin suosittelen että hoimmaat jonku saksan päästä jeesaamaan pyöränostossa, ei nyt ole aivan sama juttu kuin suomessa ostaa pyörä tai auto.
ainakin hampurissa asustaa suomalaisia ja ja ainakin yks heppu on pyörämiehiä ja omaa hyvät kontaktit siellä päässä.
-jani-
jos ei kieli taivu saksalle niin suosittelen että hoimmaat jonku saksan päästä jeesaamaan pyöränostossa, ei nyt ole aivan sama juttu kuin suomessa ostaa pyörä tai auto.
ainakin hampurissa asustaa suomalaisia ja ja ainakin yks heppu on pyörämiehiä ja omaa hyvät kontaktit siellä päässä.
-jani-
Mulla olisi tiedossa Kölnissä luotettava ja asiallinen HD-kauppias. Puhuu englantia sujuvasti ja homma toimii muutenkin,on kokemusta vientihommista jne. yyveellä saa ko. myyjän suorat yhteystiedot. Ostin oman pyöräni tuolta uutena ja ei oo ku postiivista sanomista kaikesta palvelusta.
Linkki liikkeen vaihtopyöriin:
http://www.mobile.de/cgi-bin/homepageSe ... tnerHead=1
Linkki liikkeen vaihtopyöriin:
http://www.mobile.de/cgi-bin/homepageSe ... tnerHead=1
Juuri tänään yritin saada yhtä kaveriani ymmärtämään samaa asiaa. Mitä järkeä on lähteä hakemaan yksittäistä pyörää ulkomailta kun Suomessakin tarjonta ylittää kysynnän? Täällä on firmoja jotka tuovat pyöriä keskieuroopasta kuorma-autolasteittain ja varmasti ostavat ne halvemmalla kuin yksittäinen pyöränostaja. Puhumattakaan siitä mikä riesa tuollaisen ulkomaantuonnin rekisteröinti saattaa pahimmillaan olla. Firma hoitaa pyörän kilpiin ja hoitaa vissiin tänä päivänä jo vakuutukset ja rekisteröinninkin asiakkaan puolesta.
Kokemuksena tietysti ihan mielenkiintoinen, toin aikoinaan ensimmäisen pyöräni itse ulkomailta silloin kun tuonti ei ollut vielä niin helppoa kuin tänä päivänä...
Kokemuksena tietysti ihan mielenkiintoinen, toin aikoinaan ensimmäisen pyöräni itse ulkomailta silloin kun tuonti ei ollut vielä niin helppoa kuin tänä päivänä...
Ainoa järkevä syy lienee se, että jos ei sopivaa löydy täältä järkevään hintaan. Itse olen katsellut parisen kuukautta alkuperäisen oloisia shoveleja, joista saisi kohtuuvaivalla museopyörän. Eipä löydy tai jos löytyy, niin hintapyynnöt ovat 12-15000e. Euroopassa hintahaarukkaan 6000-10000 löytyy paljon pyöriä. Näiden kunnosta en tietenkään osaa sanoa mitään, mutta samoja pyöriähän ne ovat tänne jo valmiiksi tuodutkin - yhtälailla riskiostoksia. 70-luvun pyörästä ei juuri tarvitse veroja maksaa, joten saattaa kannattaakin hakea, jos varsinkin tuo pakettiautolla useamman kerralla. Jenkeissä hintataso on aikalailla sama, mutta eurot vain dollareita, eli reilut 20% halvempia. Tämä etu hupenee rahtiin ja tulliin+alviin.hemuli kirjoitti: Mitä järkeä on lähteä hakemaan yksittäistä pyörää ulkomailta kun Suomessakin tarjonta ylittää kysynnän? Täällä on firmoja jotka tuovat pyöriä keskieuroopasta kuorma-autolasteittain
Silti en tiedä, ostanko pyörän ja jos ostan, niin mistä ostan. Ei siinä omaisuuksia voita tai häviä, osti mistä vain. Yhden auton Jenkeistä hakeneena en pelkää sieltäkään panna pyörää laivaan. Mielenkiinnolla katselen markkinoita...
Kyllä Suomessakin shoveleiden hinnat lähtee 8000 eurosta, ne 12-15000 laitteet on joko sitten todella hienoja tai sitten niitä myydään vielä pitkään. Tuskin Saksastakaan saat museokuntoista shovelia kuudella tonnilla. www.jepjep.fi on aina silloin tällöin näkynyt kuvan perusteella varsin alkuperäisiä laitteita kohtuuhinnoilla.
Olisiko esim. tästä aihioksi - 9999?:

VeeKoo tuossa jo mainitsi oman ajan hinnan, pyöränhakureissuun menee helposti viikko (Saksa on iso maa ja kaikki myytävät laitteet eivät ole Rostockissa) - oma aikani on ainakin niin kallista että maksan mielelläni siitä että joku hoitaa hakureissun puolestani. Tuonnin kulta-ajat ovat auttamattomasti takanapäin, silloin pystyi muutaman pyörän tuonnilla rahoittamaan yhden fillarin itselleen - nykyään kun tuojia on paljon ja kotimaan hintatasokin laskenut 20-30% niin vaikea kenenkään on vetää liikaa välistä.
Mutta jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee. Tuntuu vaan että ihmiset pyöräkuumeessaan katselevat asioita ruusunpunaisten lasien läpi. Ja sitten suuttuvat jos joku yrittää vähän valottaa realiteetteja...
Olisiko esim. tästä aihioksi - 9999?:

VeeKoo tuossa jo mainitsi oman ajan hinnan, pyöränhakureissuun menee helposti viikko (Saksa on iso maa ja kaikki myytävät laitteet eivät ole Rostockissa) - oma aikani on ainakin niin kallista että maksan mielelläni siitä että joku hoitaa hakureissun puolestani. Tuonnin kulta-ajat ovat auttamattomasti takanapäin, silloin pystyi muutaman pyörän tuonnilla rahoittamaan yhden fillarin itselleen - nykyään kun tuojia on paljon ja kotimaan hintatasokin laskenut 20-30% niin vaikea kenenkään on vetää liikaa välistä.
Mutta jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee. Tuntuu vaan että ihmiset pyöräkuumeessaan katselevat asioita ruusunpunaisten lasien läpi. Ja sitten suuttuvat jos joku yrittää vähän valottaa realiteetteja...
"Mutta jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee. Tuntuu vaan että ihmiset pyöräkuumeessaan katselevat asioita ruusunpunaisten lasien läpi. Ja sitten suuttuvat jos joku yrittää vähän valottaa realiteetteja..."
Ja jotkut eivät vaan halua päästä helpolla... kiva sitä iltanuotioilla kertoo kavereille; kun minä harrikan Saksasta hankin........
-Päkä-
Ja jotkut eivät vaan halua päästä helpolla... kiva sitä iltanuotioilla kertoo kavereille; kun minä harrikan Saksasta hankin........
-Päkä-
-
Dnepr-pilot
Aikaisemmat kirjoittajat jo maininneet kaikenmoiset kulut mitä pyöräntuontiin liittyy. Jos vain yhen pyörän tuot itsellesi niin et paljoa säästä. Tuo Jep Jep:in pyörä on hyvä esimerkki mitä suomesta tänä päivänä saa tuolla rahamäärällä.
Viime vuosina (2005-2006) ovat hinnat tippuneet kuten aikaisemmin mainittu jopa 20-30% täällä suomessa.
Museokuntoinen shovel on siinä 9-12.000 niin sanotuista "helposti museoon pyöristä"!
Monesti joudut kuitenkin ostaa/vaihtaa/uudestaan maalata jne osia että todella saat sen läpi museotarkastuksen. Esm Jep Jepin esimerkki ylhäällä.
Omasta kokemuksesta maksaisin mielummin vähän ylihintaa valmiista museopyörästä kuin yrittää mielyttää museotarkastajaa ja hankkia tarvittavat osat/maalata oikeaan sävyyn ym. Säästää loppupäässä rahaa,hermoja ja aikaa.
Viime vuosina (2005-2006) ovat hinnat tippuneet kuten aikaisemmin mainittu jopa 20-30% täällä suomessa.
Museokuntoinen shovel on siinä 9-12.000 niin sanotuista "helposti museoon pyöristä"!
Monesti joudut kuitenkin ostaa/vaihtaa/uudestaan maalata jne osia että todella saat sen läpi museotarkastuksen. Esm Jep Jepin esimerkki ylhäällä.
Omasta kokemuksesta maksaisin mielummin vähän ylihintaa valmiista museopyörästä kuin yrittää mielyttää museotarkastajaa ja hankkia tarvittavat osat/maalata oikeaan sävyyn ym. Säästää loppupäässä rahaa,hermoja ja aikaa.
Olet täysin oikeassa hintakatsauksesi kanssa, olen 100% samaa mieltä. Seurattuani tilannetta syksyn mittaan olen havainnut alle 9000 euron shovelien menevän kaupaksi heti ja noiden yli 10000 pyörien olevan myynnissä uudelleen, uudelleen, vielä, vielä, UP, UP, ..hemuli kirjoitti:Kyllä Suomessakin shoveleiden hinnat lähtee 8000 eurosta, ne 12-15000 laitteet on joko sitten todella hienoja tai sitten niitä myydään vielä pitkään. Tuskin Saksastakaan saat museokuntoista shovelia kuudella tonnilla.
Tuonnin kulta-ajat ovat auttamattomasti takanapäin,
kotimaan hintatasokin laskenut 20-30% niin vaikea kenenkään on vetää liikaa välistä.
Tuntuu vaan että ihmiset pyöräkuumeessaan katselevat asioita ruusunpunaisten lasien läpi. Ja sitten suuttuvat jos joku yrittää vähän valottaa realiteetteja...
Toki tiedän JepJepin ja olen heillä jopa maakuntamatkoillani käynytkin. Tuosta kyseisestä pyörästä olen puhunut puhelimessa, mutten ole sitä vielä nähnyt. Siinä on kuulemma vaihdettu ainakin mottori, jarrut ja bensatankki... Silti saattaisi olla kohtuuhinnalla museoitavissa... Pojat tuntuvat pelaavan reilua peliä, eivät kehu niitä liikaa. Tyyliin "tämä on käytettynä tuotu pyörä, en tiedä enkä kehu sitä sen enempää, kuin että se toimii - luotamme tässä täysin ostajan asiantuntemukseen arvioida myytävä kohde"
No kuka hullu näille menisi muuta takuuta antamaankaan - vaatijoita ja itkijöitä tietysti riittää... eräälläkin palstalla joku kertoi ostaneensa Jenkeistä tuodun Harrikan eräästä pikkuliikkeestä ja kone "räjähti" 3 viikon ajon jälkeen ja sitten riideltiin takuusta... Toki ostajan kannan ymmärtää, mutta kuinka ihmeessä myyjäliike voisi antaa takuuta esim. 30 vuotta vanhalle pyörälle, josta ei tiedä yhtään sen enempää, kuin ostajakaan. Onhan meillä kuluttajansuojapykälät, mutta johtavatko ne pian siihen, että myyjäliikkeen on nostettava jokaisen pyörän hintaa esim. 20% pystyäkseen varautumaan takuuvaateisiin. Ja sitten on taas halvempaa tuoda itse...
Saksahan on tietysti "eldorado" ostaa mitä vain - tai sitten se on Seppo Rädyn sanoin jotain muuta - itse voisin sieltä käyttöauton ostaa, mutta harrastepelit hankin kyllä muualta. Esim. Jenkeissä on tällä hetkellä heittomatkan päässä laivarannasta myynnissä 3 orggiskuntoisen oloista shovelia, hintapyynnit euroina 5000, 8000 ja 10000. Tähän noin 1500-3000 e päälle ja pyörä on täällä rekisterissä. Ei se halvaksi tule, en sitä väitä - siksen sieltä ole niistä yhtäkään vielä pyytänyt laivaan tuuppaamaan...
Kyllä allekirjoitan myös nämä viisaudet, kotimaan hinnat ova tullet sen verran alas että oma tuonti kannattaa vain jos etsii jotain erikoisempaa tai ihan vahingossa löytyy joku "helmi". Valitettavasti noita "helmiä" ei myydä missään nettisivuilla ja jos myydään niin hintaakin osataan pyytääJoe Cool kirjoitti:Olet täysin oikeassa hintakatsauksesi kanssa, olen 100% samaa mieltä. Seurattuani tilannetta syksyn mittaan olen havainnut alle 9000 euron shovelien menevän kaupaksi heti ja noiden yli 10000 pyörien olevan myynnissä uudelleen, uudelleen, vielä, vielä, UP, UP, ..hemuli kirjoitti:Kyllä Suomessakin shoveleiden hinnat lähtee 8000 eurosta, ne 12-15000 laitteet on joko sitten todella hienoja tai sitten niitä myydään vielä pitkään. Tuskin Saksastakaan saat museokuntoista shovelia kuudella tonnilla.
Tuonnin kulta-ajat ovat auttamattomasti takanapäin,
kotimaan hintatasokin laskenut 20-30% niin vaikea kenenkään on vetää liikaa välistä.
Tuntuu vaan että ihmiset pyöräkuumeessaan katselevat asioita ruusunpunaisten lasien läpi. Ja sitten suuttuvat jos joku yrittää vähän valottaa realiteetteja...Kuten mp- news'eissä joku hemmo laittamattomasti sanoi:"kyllä pyörän omistaja tietää, onko hintapyyntö kohdallaan - viimeistään seuraavana talvena
![]()
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro