kiitos IF kun v...n näytit

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Jara

kiitos IF kun v...n näytit

Viesti Kirjoittaja Jara »

olipa kiva yllätys kun menin laittamaan pyörää seisontaan. Kysyin milloin pyörä on ollut 140 päivää liikenteessä että bonukset korottuisivat. Täti ilmoitti että koska vakuutuskauteni on alkanut 1.4, liikenteessä olo päiviä pitää kertyä 180. Jos vakuutus kausi olisi alkanut 1.5 olisi 140 päivää riittänyt. Eli koska en vaihtanut vakuutusyhtiötä kun tämä vi..n bonuspelleily alkoi minua rangaistiin. Terveisiä perseestä.
Pera
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pera »

Ai se on näinkin? Johan on ihme hommaa. Vähän samaa kuin se, että vanhoihin vakuutuksiin ei saanut sitä 20 prossaa, jos ei itse ottanut yhteyttä Iffiin. Onkohan sama kaikissa yhtiöissä?
Läski-Freddy

Viesti Kirjoittaja Läski-Freddy »

-
Viimeksi muokannut Läski-Freddy, 15:01 30.05.2011.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
peteman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peteman »

Joo Mä muutin kaikki vakuutukset veke sammosta kun toiminta on mitä on ja Bonukset kertyy vasta muistaakseni 140 päivän jälkeen.Ainakin Pohjolassa ja Fenniassa riittää 90 päivää:Lisäksi Fenniasta sai sammon vanha asiakas kotivakuutuksista omavastuun veks.

Pete
Sasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sasa »

Pera kirjoitti:Ai se on näinkin? Johan on ihme hommaa. Vähän samaa kuin se, että vanhoihin vakuutuksiin ei saanut sitä 20 prossaa, jos ei itse ottanut yhteyttä Iffiin. Onkohan sama kaikissa yhtiöissä?

Kyllä vakuutusyhtiöt osaa venkuloida...
Itse soitin Pohjolaan, ja sanoin että nytpä lähti vakuutukset muualle ( yht. 9 vakuutusta siellä, ja ollut toistakymmentä vuotta), jos ei ala bonuksia näkymään myös tässä pyörässä. Naisvirkailija sanoi ettei niitä anneta jos ei asiakas osaa itse pyytäää. 8O
Ja olin juuri käynyt virkailijan luona paikan päällä, eikä sanallakaan maininnut bonuksista kanta-asiakkaalle, ja tietysti itse kuvittelin, että ne tulevat automaattisesti, niinkuin ennenkin. :?:

On se mennyt huonoon suuntaan tuo asiakaspalvelu nykyään vähän siellä sun täällä... :roll:
Lexa

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Jaahas,

Tähän nyt on menty vähän joka hommassa; vakuutusyhtiöt, pankit, puhelinoperaattorit jne.

Uusasiakashankinta on niin kiivasta, että kanta-asiakkaista ei huolehdita. Uusista saa provikaa, vanhoista asiakkaista myyntiorganisaatio ei tienaa. Johto ei tajua missä mennään kun veneeseen lisätään vauhtia ja perä vuotaa. :roll:

Eiks suomalaiset tajuu ollenkaan mikä on bisnestä. Toivotan todellakin ulkomaiset kilpailijat tervetulleksi tänne. Perhana vieköön johan nää asiat opetetaan alemman asteen bisnesskouluissa ja tajuu tänkin jo kyläkauppias. :evil:

Pankkiinkin joutuu käymään usein tarkistelemaan lainakorkoja. Uudet lainat saa halvemmalla ja jos on ottanut lainan aiemmin vanhalla isolla marginaalilla, niin taas joutuu kilpailuttamaan ja heti putoo korko. Ei ne pyytämättä sitä tee. 8O

Eli koko hommassa kusee se, että asiakaan pitää olla aktiivinen ja valvoa omaa etuaan. Vaikka kustannat kaikki kulut ja ylläpidät toimintaa, niin silti joudut kyttäämään missä mennään. :twisted:

Viesti kaikille isoille hankenin ja uppsalan ym. käyneille pampuille:
Ensimmäinen lukuvuosi, ensimmäinen oppitunti:
Kanta-asiakas on kaikista arvokkain asiakas yritykselle. Uusasiakashankinta maksaa aina hunajaa!!!!! :!:

Terveisin

Alemman asteen kauppateknikko
Riku.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riku. »

Asiasta vähäsen sienimettään, mutta: Onko tietoa, että jos on pyörä yli kaks vuotta seisonnassa, (enkä tarkota tällä nyt seisontatukea) niin tarviiko mopo muka katsastaa sen jälkeen, jos otat sen liikenteeseen? Kuulin vaan tollasta kylillä ollessani. Oudolta kuulostais. Tosin täällä SovjetFinlandiassa kaikki on mahdollista. :evil:
Ei tämä tästä!
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Ei tarvii katsastaa jos ei ole pois rekisteristä.
Masa

Viesti Kirjoittaja Masa »

Toi, mitä Lexa sanoi kanta-asiakkuuden inflaatiosta, on totta joka sana. Itsekin olin ollut Kultapossukerhosta asti Postipankin-Leonian-Sammon asiakas, ja niin vain kävi, että kilpailevalta pankilta tuli huomattavasti parempi lainatarjous; se oli good bye yli 30 vuotta kestäneelle pankkisuhteelle. Samoin on asia energiayhtiöiden kanssa: edellisessä elämässäni omakotiasukkaana pyysin sähkötarjouksen kilpailevalta yhtiöltä, ja kun kerroin heidän tarjouksestaan omalle energiayhtiölle, niin hepä tekivät paremman vastatarjouksen ja asiakkuus säilyi - eikä tosiaankaan ollut pikkusummista kyse sähkölämmitteisessä omakotitalossa! Sama juttu tietysti myös vakuutusyhtiöiden kanssa. Kaikki kanta-asiakas- ja asiakasomistajalöpinät ovat vailla mitään pohjaa - kanta-asiakas maksaa kaikesta kalleimman mukaan. Ja kun uusi asiakas on otettu sisään hyvällä tarjouksella, aletaan jo pian vaivihkaa nostaa hintoja ja rahastaa tätä hyväuskoista. Kilpailuttamista pitäisikin harrastaa aika-ajoin, jotta pankit, energiayhtiöt ja vakuutuslaitokset pysyisivät hereillä ja oma talous balanssissa :wink:
Jukebox
Viesti:

Bonuksista

Viesti Kirjoittaja Jukebox »

Täytynee välillä kirjoitella positiivistakin. Minulle kävi vuosi sitten niin että puljatessa käyttökinnereitä (lue auto) jostakin putkatti niin että minulla oli yhtäkkiä kahdella autolla täydet ja yhdellä noin puolet bonuksista.
Rehellinen kun olen :oops: (ajattelin että parempi korjata heti ettei tule jälkilaskua.) :? No asia korjattiin oli yksi täys ja yksi puolikas. No tänä vuonna aloin taas puljaan mopo ja autovakuutuksia kesää varten ja kas kummaa taas löytyi 2 täyttä ja yksi puolikas. 8O No tällä kertaa tutkiskelin vakuutusketjua ja siirtoja omista papruista. Ja totesin että viime vuotinen juttu vaan jatkuu. No vaihdoin mopolle täydet ja autolle täydet ja vara- autoon puolikkaat ja katsotaan miten käy. :wink: Mutta näyttäisi että tuli ilmaiseksi yhdet täysbonukset. :D Olisi kait pitänyt olla hiljaa ettei narahda. :twisted:
Kerran myös kävi yhden auton kanssa että rekisteröin auton ja tein vakuutuksen katsastuskonttorilla ja loppuvuodesta huomasin että auto on rekisterissä mutta autolla ei ole vakuutusta. Että silleen oli ilmeisesti mennyt jotain sekaisin. :roll:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Riku. kirjoitti:Asiasta vähäsen sienimettään, mutta: Onko tietoa, että jos on pyörä yli kaks vuotta seisonnassa, (enkä tarkota tällä nyt seisontatukea) niin tarviiko mopo muka katsastaa sen jälkeen, jos otat sen liikenteeseen? Kuulin vaan tollasta kylillä ollessani. Oudolta kuulostais. Tosin täällä SovjetFinlandiassa kaikki on mahdollista. :evil:
Nyt saatan muistella omia märkiä uniani, mutta eikö ainakin takavuosina ollut niin jos pyörä oli seisontavakuutuksessa yli tuon kaksi vuotta se automaattisesti poistui rekisteristä? Yksi päivä liikennevakuutuksessa riitti poistamaan tuon uhan. V-yhtiö tai konttori tietänevät varmasti.

Häpeän syvästi jos (kun) olen väärässä... :oops:
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mulla on ollu yks BSA kymmenen vuotta seisontavakuutuksessa ja joku pelotteli jus tolla samalla asialla mua viime keväänä. Otin asiasta selvää silloin. Rekisterissä on edelleen. Autojen kanssa asia on erilailla, mutta sekin johtuu kai katsastuksesta. Kaksi vuotta seisonnassa ja katsastamatta niin tulee ilmoitus että lähtee pois rekisteristä silloin ja silloin.
Mika

vakuutusmaksuista

Viesti Kirjoittaja Mika »

Nyt kai ensivuonna maksut alenevat, kun ainakin Pohjola ilmoitti voittonsa olevan toisella neljänneksellä 72,8 milj. euroa ja vuotta aiemmin 9,3 milj. euroa. Vakuutusmaksuja kerätty tänä vuonna 6,8 milj. euroa enemmän kuin viime vuonna ja korvauksia maksettu 10,8 milj. euroa vähemmän.
Lexa

Re: vakuutusmaksuista

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Mika kirjoitti:Nyt kai ensivuonna maksut alenevat, kun ainakin Pohjola ilmoitti voittonsa olevan toisella neljänneksellä 72,8 milj. euroa ja vuotta aiemmin 9,3 milj. euroa. Vakuutusmaksuja kerätty tänä vuonna 6,8 milj. euroa enemmän kuin viime vuonna ja korvauksia maksettu 10,8 milj. euroa vähemmän.
Niinhän sitä luulis :roll:

Businessmaailma on jo sen verran muuttunut, että pörssiyritysten toiminnan tarkoitus ei ole tyydyttää asiakkaitten intressejä muutoin kuin kaupantekomielessä. Sama koskee työntekijöitä. Siinä on kyse vain tuottavuudesta. Tänä päivänä intresssit suuntautuvat osakkeenomistajiin.

Eli voittoa ei jaeta asiakkaille, vaan osakkeenomistajille

Pörssiyritykset eivät ole enään uskollisia asiakkaille, eivätkä he odota sitä nähtävästi asiakkailta. He uskovat sijoittajiin.

Semmoista se on maailmanmeno nyt.

Nyt sorro alta nouskaa... :wink:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Hessu kirjoitti:Mulla on ollu yks BSA kymmenen vuotta seisontavakuutuksessa ja joku pelotteli jus tolla samalla asialla mua viime keväänä. Otin asiasta selvää silloin. Rekisterissä on edelleen. Autojen kanssa asia on erilailla, mutta sekin johtuu kai katsastuksesta. Kaksi vuotta seisonnassa ja katsastamatta niin tulee ilmoitus että lähtee pois rekisteristä silloin ja silloin.
:oops: :oops: :oops: väärässä siis - taas kerran :oops: :oops: :oops:

Nyt sorro alta nouskaa... :wink:

Voin jo kuulla rummun pärinän ja torvisoittokunnan...
Vastaa Viestiin