Kuskille selkänoja dynaan?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Jamo

Kuskille selkänoja dynaan?

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Tarttis saada ideoida miten Dynan orggis- tai sporttipenkkiin sais kehiteltyä selkänojan kuskille. Sellaisen minkä helposti pystyis irrottamaan kun perille pääsee (kun eihän siitä nättiä saa mitenkään). Onko jollain kokemusta ja vinkkejä miten kiinnitys parhaiten toimisi..? Kun ei oo rahaa HD:n tai Corbinin kalliisiin turvaistuimiin... Ei tuommosta vissiin mistään valmiinakaan saa?
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Mitenkäs ihan perinteinen tukivyö rotsin alle? Aika monet matkamotoristit käyttää sellaista eikä tarvii pulttailla pyörään mitään himmeleitä kiinni. Ja ei maksa paljoa :)

Kannattaa myös kiinnittää huomiota yleiseen ergonomiaan, jos alkaa tulla selkäongelmia. Tarkoittaa siis stongan mallia ja asentoa, jalkatappien sijoittelua, penkkiä, omaa ryhtiä ja istuma-asentoa, miten yltää mihinkin jne. Ja säätää mahdollisuuksien mukaan palikat kohdalleen. Monet ajelee niillä säädöillä mitä pyörässä on sattunut olemaan kaupasta haettaessa, vaikka usein esim. pelkkä stongan kulman säätö saattaa auttaa vaikkapa ranne- tai selkäkipuihin
Fxsts03
Viesti:

Pari selkänojaviritystä

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

Itse ajelen Springerillä yksin ja pitkien matkojen selkänojavaihtoehtoina olen käyttänyt kahta eri "viritystä":

vaihtoehto 1:
Louisin vedenpitävä säkki takapenkille pitkittäin kiinnitysverkolla tiukasti kiinni niin, että sen pohjaan on mukava nojata matkan taittuessa.... :D
Tässä kuva Louisin uutuudesta: Nordisk Rucksack,

Kuva

Toisena virityksenä olen käyttänyt kunnon reppua, josta olen kiristänyt lantioremmit niin tiukalle, että repun pohjan osuessa penkkiin, kiristyy reppu mukavasti selkää vasten ja siitä muodostuu mukava selkänoja.
Reppu tosin ei ole vedenpitävä...

Kuva

Jos on paljon tavaraa niin säkki poikittain takapenkille ja reppu selkään.
Matkaa voi ajaa vaikka maailman tappiin selän väsymättä :D

Nämä "Kikka kolmoset" toimii vain yksin ajettaessa :oops: :oops: :oops:

T. Timo K
Fxsts03
smuige
Viesti:

makuupussi

Viesti Kirjoittaja smuige »

Reissuun lähtiessä ehdotan selkänojaksi makuupussia. Siitä saa oivan selkänojan tapaisen kun laittaa kiinni siihen kuskin jakkaran taakse. Sadekelillä makuupussi vesitiiviiseen säkkiin.
Eri juttu sitten jos majailee reissuillaan vaan hotelleissa, laittaa sitten vaikka varasukista ja -kalsareista nyytin takasitsin paikalle.
Mutta sitten jos matkailee vain luottokortin ja hammasharjan kanssa niin... :?: :roll: :wink:
Eikä kaupungissa lyhyemmillä matkoilla nojaa tarvitsekkaan. :wink:
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Jamo

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Pidemmillä reissuilla mulla onkin perinteinen tavaraputki vänkärin paikalle köytettynä, mikä toimiikin ihan jees ja sen kans voi ajaa vaikka maailman tappiin, kun ajoasento muutenkin on passeli. Mutta aina ei oo juurikaan matkatavaran tarvista eikä viittis pelkän selkänojan takia tommosta pakata ja raahata mukaan. Joskus kuitenkin tulee 150-200km huvilenkkiäkin heiteltyä ja silloin olis tarvetta jollekin snadille ratkaisulle, kädet kun tahtoo väsyä aika äkkiä varsinkin jos päälle satasen vauhtia pitää pitempään. Kerran näin jossain japsikustomissa itse tehdyn virityksen joka oli vain koukuilla olikohan iskarinkiinnikkeissä kiinni, korkeutta ei varmaan ollu paljon yli kymmenen sentin mutta just riittävästi että rasitus poistu käsistä, eikä sitä juuri edes huomannut pyörän seistessä parkissa.

Plexi ois tietenkin vaihtoehto.. mutta ei kuitenkaan...
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Tee itselle sopivan kokoinen rulla telttapatjasta ja jeesusteipistä, keskeltä vedät mustekalan jolla rullan saa kiinni iskarin kiinnikkeisiin.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tässä yksi ratkaisu, käsistään kätevä tekee sen itse.

http://www.protac.net/products.htm

Ile
Vastaa Viestiin