Supertrapit kiiltäväksi jälleen
Supertrapit kiiltäväksi jälleen
En löytänyt haulla.
Miten saan Supertrappien alkukäyrät (ruostumattomat) kiiltäväksi (siniset ja keltaset). Kokeilin huopalaikkaa ja kiillotusainetta mutta ei tunnu tehoavan.
Miten saan Supertrappien alkukäyrät (ruostumattomat) kiiltäväksi (siniset ja keltaset). Kokeilin huopalaikkaa ja kiillotusainetta mutta ei tunnu tehoavan.
Mopopoika
Just eilen Trapin käyriä puhdistelin ja keltaisuus ja sinisyys kaikkos. Ihan A-palojoelta hankitulla Rosterin kiillotus aineella ja lumppulaikalla. HANAA
Aine oli: menzerna P 14 F 6.94? + alv
Nyt pitänee mennä vielä pesemään ja kattomaan tulosta mut näytti saavan kiillon pintaan.
Aine oli: menzerna P 14 F 6.94? + alv
Nyt pitänee mennä vielä pesemään ja kattomaan tulosta mut näytti saavan kiillon pintaan.
Viimeksi muokannut JvM, 10:10 11.04.2006.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitoksia vinkeistä!
Olen koittanut krominkiillotusaineella (käsin ja rättilaikalle) sekä huopalaikalla ja rosterinkiillotusaineella (tällä olen kaikki rosteriosat tähän asti saanut kiiltämään). Mikään ei tunnu purevan noihin putkiin. Putkien takaa kokeilin "virsikirjalla" niin sillä sain vasta kiiltävän pinnan näkyviin. Ihan kuin putkissa olisi kova kalvo päällä.
Olen koittanut krominkiillotusaineella (käsin ja rättilaikalle) sekä huopalaikalla ja rosterinkiillotusaineella (tällä olen kaikki rosteriosat tähän asti saanut kiiltämään). Mikään ei tunnu purevan noihin putkiin. Putkien takaa kokeilin "virsikirjalla" niin sillä sain vasta kiiltävän pinnan näkyviin. Ihan kuin putkissa olisi kova kalvo päällä.
Mopopoika
Niin, parhaimman tuloksen saa kun hioo aina samaan suuntaan, mutta senhän kaikki tietysti tietävätkin. Joskus tuntuu että virssikirja on liian raju painos tähän hommaan. Autosolia ja kärsivällisyyttä ja puhtaita rättejä. Ja kun hioo kaiken tahnan pois, niin jälki eikun paranee.Mopopoika kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä!
Tallissa odottelee: WLA45 1942 (mr), FLH 74 1957 (mr), FLSTC 1994 (Heritage), TR T120 R 1969(mr), K 100 RS, CR 500, CRh 500, EXC 300, CB 125, CR 120, RD 125, R 1200 GSA, KH100, CR 125, EXC 500
-
Vieras
Onko sportsterin supertrapit aina rosteria?Tällääset tuli ostettua ja on jonkin verran hapettumaa.Keltaisuus lähti kyllä helposti,mutta niissä hapettumissa on ihan liian kova homma alkaa käsin hinkkaamaan...
Sportster alla jälleen.
Joo no ilmeisesti on rosteriset nämä mun putket.Keltaiset on.Sen takia tiedustelin että en hinkkaa kromia puhki.On ne kyllä sen verran kiiltävät sieltä mistä ei hapettuneet että en kyllä erottaas kumpaa on.Kromattua vai rosteria...keltaisuus lähtee kyllä helposti tuolla ihan Autoglymin metalpolishilla.
Sportster alla jälleen.
nyt on vasta "pikkulauantai" ja on tollaiset mielessä....hemuli kirjoitti:...Blow-Job:mrgreen::mrgreen: ...
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rosteri ei ole (yleensä) magneettista
Magneetilla selviää YLEENSÄ.
Eli normaalisti ruostumaton teräs eli rosteri ei ole magneettista, mutta on olemassa myös ferriittistä rosteria joka yllätys kyllä reagoi magneettiin
Kromattuun putkeen magneetti tarttuu varmasti.
Rosteriputkessa saattaa olla pinnassa myös ruostetta/ruosteen omaista kerrostumaa. Rosterinkin saa ruostumaan ja syöpymään rautajauhon (Fe) kanssa, eli viilauspurut on syytä pyyhkäistä pois.
Ja niinkuin sanottu aikaisemmin, rosteriputki muuttuu kuumetessaan kellertäväksi.
Eli normaalisti ruostumaton teräs eli rosteri ei ole magneettista, mutta on olemassa myös ferriittistä rosteria joka yllätys kyllä reagoi magneettiin
Kromattuun putkeen magneetti tarttuu varmasti.
Rosteriputkessa saattaa olla pinnassa myös ruostetta/ruosteen omaista kerrostumaa. Rosterinkin saa ruostumaan ja syöpymään rautajauhon (Fe) kanssa, eli viilauspurut on syytä pyyhkäistä pois.
Ja niinkuin sanottu aikaisemmin, rosteriputki muuttuu kuumetessaan kellertäväksi.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019