HOGHAUS

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

onse5

HOGHAUS

Viesti Kirjoittaja onse5 »

Menin ostamaan kyseisestä puljusta alkuperistä sissybaria mutta päälikkö halusi myydä väkisin tarvike paskaa, onko muille käynyt samalla tavalla.
kertokaa kokemuksistanne.
ei muuten ollu eka kerta!!! :x :x :x :x :x [/b]
Timppa

PR

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Juu. Samalla lailla on käynyt, siis yritetty väkisin myydä epäkuranttia tavaraa (avasin paketin tiskillä ja sieltä puuttui kamaa, vaikka aluksi väitettiin paketin olevan täydellinen...), onneksi löytyi muualta ja paljon halvemmalla. Ja toisella kerralla olin epätoivoisessa tilassa kääntynyt ko. puljun puoleen, koska muualla ei ollut tarvitsemaani osaa. "Löytyy" oli puhelimessa varma vastaus, onneksi varmistin OEM numeron kanssa ja pyysin tarkastamaan: osaahan siellä ollutkaan loppujen lopuksi. Ja näissä kummassakin tapauksessa nimenomaan päällikkö tiskin/luurin toisella puolella. Muut heput myymälässä ok.
väkä

Viesti Kirjoittaja väkä »

Silloin tällöin tulee asioitua ko. puodissa ja aina oon ollu lopputulokseen tyytyväinen. Joskus ovat mokanneet mutta puhumalla on aina selvitty ja hyvitykset on toiminu. Asiakkaan oikeudella oon vaatinu mitä oon tilannu ja on tullu. En yritä puolustella kauppaa, kerronpahan vain omia kokemuksia. :roll:
kihveli

Ei oo mainos tämäkään

Viesti Kirjoittaja kihveli »

No juu, vaikka paljon on lafkaa mollattu, ei mulla ole juuri ongelmia ollut. Keväällä tuli ostettua väärä osa, ihan oma moka. Vaihto onnistui mukisematta, vaikka alkuperäisestä paketista ei oolut kuin rippeet jäljellä.
Lexa

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Tervehdys.

Tarkastelen tässä tätä palveluasiaa laajasti:

Välillä tuntuu siltä, että sitä parasta kohtelua ei sitten saa mistään HD-puljusta. Pitää olla osaava asiakas, jotta saa mitä haluaa. Eli ota ensin selvää itse asioista, vaadi ja käänny hakemaan palvelua. Siis tiedä mitä haluat.

Jollekin sopii toinen toimittaja toiselle toinen. Jokaisen pitää nähtävästi löytää itselleen sopiva. Henkilökemia ratkaisee näissä hommissa, tuntuu ainakin siltä. Onko tämä oikein.. ..no ei. Hyvä toimittaja osaa kuunnella ja asennoitua asiakkaan asemaan eikä pyrkiä vain myymään heti. Kyllä ne kaupat tulee vaikka myöhemmin. Siispä tähänkin hommaan pitää olla pitkäjänteisyyttä.

Kun vertaa HD-puljuja esim. autojen merkkiliikkeisiin, niin niiltähän saa useimmiten asiantuntevaa palvelua ja tietoa ja auto pelaa varmasti sekä osat on oikeat. Merkkiliikkeet eivät kai myy kuin alkuperäisosia. Henkilökunta on näissä merkkihuolloissa koulutettu asianmukaisesti ja heille on päivitettu uusinta tietoa.

Mutta mites on HD-puljut? Voin kuvitella, että heillä se ei olekkaan niin helppoa. Tässä vähän ymmärrystä sinne; huoltoon tuodaan pyöriä yli viidenkymmenen vuoden historia takana. Varaosat pitäisi olla joka mallille ja eri vuosille. Entäs sitten huolto. Tietämystä, joka mallille ja vuodelle. Homma pitäisi olla hanskassa paremmin kuin yhdelläkään teknikkaforumilaiselle. Varastossa riittävästi alkuperäisosia sekä edullisia vaihtoehtoja. Huh, huh ei varmaankaan ihan iisi homma.

Mutta ymmärrys katoaa helpolla kun luvataan jotain ja koet saavas jotain muuta. Tää on se ydin koko jutussa. Siis lupaa vähemmän ja toimita enemmän. Tän kun kaikki toimittajat tajuais. Kaikki henkilöt eivät voi olla samaa aikaa hyviä myyjiä, organisaattoreita ja mekaanikkoja. Usemmat mahtuvat vain yksiin saappaisiin. Yleensä asiakas tietää mihin yrityksen henkilö paremmin soveltuisi. Ongelmana onkin se, että näissä hommissa myyjän pitäisi olla hyvä mekaanikko ja toisinpäin. Harvoinpa onnistuu.

Ainoa mitä tässä voi tehdä, on oppia vaatimaan ja löytää itselle soveltuvin toimittaja. Vaihtoehtoja onneksi löytyy. Tämän lisäksi opiskella itse HD-magiaa ja roikkua foorumissa. :wink:

Lohdutusta HD-veljille tarjoaa,
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Omat kokemukseni hoghausista ovat kaksijakoisia...

Koska yleensä tiedän osanumeroa myöten mitä olen ostamassa, saan juuri pyytämäni kikkareen. Ja mikäli on kiire, niin toistaiseksi hoghaus on osoittautunut varmimmaksi paikaksi lähteä kyselemään. Hintapolitiikka sitten taas onkin toinen juttu (tästä syystä tilaan "kiireettömät" osat jenkeiltä tai germaaneilta)... Tosin yksi paikan myyjistä ei tunnu tietävän mistään mitään, maksoin kerran yhdestä tiivisteestä 5:n hinnan, koska jätkä ei osannut lukea mitä tavaran kohdalla sanottiin. Ihmettelin kyllä kovasti hintaa, mutta pyörä piti saada tielle, joten maksoin kyllä pyynnin... Tästä opin sen, että kannattaa selvittää osan hinta ennenkuin menee kauppaan.

Hoghuusin huolto onkin sitten se ikävämpi juttu. Tuonne en pyörääni vie, en edes renkaanvaihtoon. Pojilla tuntuu olevan tapana merkata etenkin levyvanteet sellaisilla naarmuilla, että sokeakin huomaa jos rengas on vaihdettu hoghuusissa. Ja muutenkin huollon ote on vähintäänkin arveluttava... Mulla oli entisen pyöräni hälyttimessä oikkari, mopo pyöritti starttia silloin tällöin. Vein tuon hoghuusiin tsekattavaksi, mutta pojat eivät löytäneet vikaa, olivat kuulemma ajaneetkin pitkän lenkin (=pyörän kuumaksi), muttei mitään ilmennyt. Jännää sinällään, kun startti pyörähti aina kun vilkkua näytti, mutta ehkä konalassa on sitten pitkiä suoria... Toisen kerran moponi takapäätä madallettiin ja laitettiin leveämpi rengas taakse. Hommahan meni ihan ok ja jälkikin oli kohtuullista (pl. takavanteen naarmut), mutta taas oli jätetty jotain pientä tekemättä. Nimittäin takalokarin pultit olivat sen verran pitkät, että kunnon töyssyssä pultit olisivat sorvanneet renkaan paskaksi... No, onneksi huomasin tuon kotona ja kihnutin sitten rautasahalla pultit poikki renkaan ja lokarin välistä (on muuten ahdas paikka).

Nämä olivat mun kokemuksia ja näistä on aikaakin jo vähän, eli meno saattaa olla parantunut... Mutta itse olen siirtynyt työpuolella h-d centerin ja vision cyclen asiakkaaksi.
Evo Chopper

Huussi

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

"Pakko" kertoa omista kokemuksista kyseiseen firmaan:

Kaveri oli tekemässä Sportysta kauppoja ja itse pääjehu oli myymässä. Kaverini ei (ainakaan silloin vielä) paljon pyöristä tienny, menin mukaan tsekkailemaan. Kun esitin asiallisia kysymyksiä pyörästä, Huussin myyjä alkoi vähitellen polttelemaan käämejään ja sanoi lopulta suoraan et hän ei ole minun kanssani kauppoja tekemässä, voisinko ystävällisesti olla hiljaa! Se riitti mulle ja kaverille - kaupat jäivät (onneks) tekemättä :wink:

Toinen kokemus tuli kun kasailin kopteriini etuvannetta. Mulla oli lahtelaisen chopper-gurun tekemä etunapa mukanani ja kyselin pinnasarjaa ja vannekehää. No, nehän löytyi ja taas pääjehu alkoi näyttää "hyviä" puoliaan: kysyi onko mulla napaa. Näytin tätä "Made in Finland"-napaa johon jätkä: "mikä vitun viritys toi on"? Vastasin et sellainen osa joka on laadukas ja Suomessa tehty, eikä mikään Taiwanin bullshit osa.
Kuinka ollakaan, kaupat jäi tekemättä, suuntasin matkani kohti Tammisaarta, jossa kaupat tehtiin hyvällä ja ystävällisellä palvelulla 8)

Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 00:31 25.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kroits
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kroits »

Pyörää säädetty ja laitettu talossa muutamaan otteeseen ja palvelu ollut aina asiallista ja toimivaa. Oon tilannut ite osat ulkomailta ja HHssa ne laitettiin kiinni ja jopa kommentoitiin tilausta järkeväksi kun Suomessa (lue: Hoghaus) samat osat on paljon kalliimmat.

Eikä ainakaan vielä oo kenelläkään mennyt hermot mun päivittäiseen soitteluun ja tilanteen kyselemiseen....onko jo valmis? milloin on valmis? miksei vielä oo valmis?onko huomenna valmis? jne.....
-Your mind is being monitored. Please think clearly.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Sotkenpa omankin lusikkani tähän soppaan...

Lexa puhuu asiaa. Jää tosin ihmetyttämään se seikka, että olen kaikkien diilereiden palveluja käyttänyt tässä kaupungissa ja ainoastaan tuolla olen saanut suoraa vittuilua osakseni. Heti huomattuaan että olen tekniikasta ja hinnoista perillä, käytös on muuttunut varsin ikäväksi (tämä koskien tosiaan johtajaa itseään, muut ovat asia erikseen).
Eikä asiaa parantanut suinkaan se seikka kun huomattiin ko. hepun olevan liittoutunut erään v-yhtiön vahinkotarkastajan kanssa. Pitkä ja ikävä tarina jota en nyt jaksa kertoa mutta sekin päättyi onnellisesti Äkyn suosiollisella avustuksella.

Konalan keisarilla on yksi valttikortti muihin verrattuna ja se on suuri varasto. Jos tarvitset palikan HETI, ei montaa vaihtoehtoa ole.
En missään tapauksessa halua alentua vittuilun tasolle itse, tiedän kyllä ihmisiä jotka käyttävät tyytyväisenä ko. puljun palveluja. Ilmaisenpa vain oman mielipiteeni, olen sen myös ko. henkilölle ilmoittanut.
Mitä tuon huollon tasoon tulee, olen kuullut kaikenlaista. Mutta onneksi en ole riippuvainen muiden työstä - teen kaiken itse. Tietääpähän peiliin katsoessa ketä syyttää jos (kun) jokin menee vikaan...

Onneksi tälläkin alalla vallitsee valinnan vapaus; olen lopettanut stressaamisen näistä ja asioin lähes pelkästään Mannen kanssa. Se sopii mulle parhaiten, HotBike tilaa ne palikat mitä tarvitsen ja hinnat ovat tasaisen varmoja, ei ole tullut yllätyksiä.

Olen valintaani tyytyväinen, toivon samaa muillekin - oli se valinta mikä hyvänsä.
Ilkimys

Muistakaas

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Ihan vaan noin muistin virkistämiseksi: Hoghaus on maahantuojan eli Sumekon omistama pulju! Siis ISO päällikkö istuu Kilossa.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Ei se mitään ole muuttanut, meininki on jatkunut samana ainakin viimeiset kymmenen vuotta. Kyllä tuo omistajanvaihdos on näkynyt korkeintaan uusien pyörien tulossa myymälään ja virallisen HD-huollon statuksen saamisella.
lapioukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lapioukko »

Itse en ko. puljussa asioi enää kuuna päivänä! Viime kesänä tarvittiin sekä -72 rautiaiseen ja -72 soveliin pikaisesti palikkaa... Hoghuussista sai kuulla vain vittuilua ja että "ei me näin vanhoihin myydä osaa"! Onneksi sentään muualtakin palikoita voi kysellä, ja palvelu pelaa... (V-twín, loimaa)
Paksupoika

Viesti Kirjoittaja Paksupoika »

Pitänee kommentoida...

Ostin viime syssynä verovapaan fillarin hokkarilta ja sen mukaan ison kasan kikkareita. Palvelu on ollut asiallista ja ammattitaitoista vaikka olen hoitanut asiani 80%:sti sähköpostilla. Esim. varaosien kanssa on ollut pieniä hankaluuksia johtuen pienistä väärinkäsityksistä ja asiakkaan ymmärtämättömyydestä.

Toisesta Helsinkiläisliikkeestä en saanut läheskään yhtä hyvää palvelua...

Huollossa en ole ao. paikassa pyörääni käyttänyt mutta sinne olisi tarkotus viedä. Sittenhän sen näkee...

So far so good!

Paksis
-Heavy Metal will never die!-
laphilainen
Viesti:

Ei koskaan...

Viesti Kirjoittaja laphilainen »

Ennemmin olen ajamatta kuin ostan ko. liikkeestä. Kyllä sen osan löytää muualtakin.
Vastaa Viestiin