Brotherhood tienpäällä - katoavaa kansanperinnettäkö?
Tänään sitten kävi silleen Porvoosta Stadiin ajelin, pannuun että sulake meni ohituksessa kun lähdin ja onneksi meni kun öljyletku oli irti niin öljyä oli vähän joka paikassa. Sulake ja öljyä sisään ja just kun olen potkimassa käyntiin niin pysähtyy hopea vivaro ym.. Ja kysyy "onko hätää", eli ei mennyt tosissaan kauaa..Olis saanut pyörän vaikka kyytiin, että iso kiitos jannulle...
Ai sinäkö se olitPedu kirjoitti: Porvoosta Stadiin ajelin, just kun olen potkimassa käyntiin
Minä taas rassasin pyörää Lepsämässä ja Kiilassa tänään bussipysäkillä, eikä kukaan pysähtynyt enkä olisi kyllä tänään siihen ketään kaivannutkaan. Toivottavsti pysähtyy, jos kaipaan joskus
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Näinhän kaikkialla käy - ensin on pieni porukka ja vahva (ala)kulttuuri (vrt. bikermeininki). Pienessä porukassa vahva koodisto ja selvät omat merkit on helppo kertoa kaikille - ja tarpeeksi pienessä porukassa ryhmäpaine pitää kaikki ruodussa.hemuli kirjoitti:Kuinka kauan kestää kun hidastat sen verran että ehdit kysymään onko hätä?
Meitä motoristeja on kuitenkin yli 150 000 tässä maassa, joten koko tälle porukalle on tosiasiassa mahdotonta viestiä yhtään mistään "tapakulttuurista" niin, että se menisi vielä perillekin. Osa ei saa viestiä, osa ei ymmärrä ja loput viis veisaavat. Porukan kasvaessa iso porukka jakautuu alaryhmiin ja siitä vielä alaryhmiin (vrt. japsikikkareet - hd). Ennakkoluulot rehottavat ja toista porukkaa alkaa kiinnostaa enemmän oma porukka ja vähemmän "ne toiset". Siis keskimäärin, poikkeuksia löytyy suuntaan ja toiseen aina ja paljon (olen itsekin saanut ja myös antanut apua tien päällä merkistä riippumatta - kiitos avusta).
Pysähtyykö joku tien poskeen vai ei? Tämä lienee eniten persoona- ja tapakysymys. Toki siihenkin voi jonkin verran vaikuttaa, mutta millä ihmeen ilveellä tämän siis saa perille edes SMOTOn voimin, jonka kautta voimme tavoittaa ehkä 1/6:n suomalaisista motoristeista (toki sekin auttaa jo jotain...). Ja tälläkin foorumilla on jo moni ilmiottanut, ettei lue SMOTOn tärkeintä viestintävälinettä S-moto -lehteä (eli edes koko kerhoporukka ei saa tietää lehden kautta ko. asiasta).
Yhteinen sovittu merkki ei siis käytännössä toteudu kuin pienen porukan tai parhaassakin tapauksessa vähän isomman porukan juttuna. Yritetään vain kukin muistaa se tien reunassa kasvava pyörän hajoamisv***tus
Ja anna sen hyvän kiertää
Vittu,että sain taas katsoa aitiopaikalta kuinka saatanan ääliöitä "Bikereita"
se tämäkin kaupunki sikiää!! Olin oulun pääväylällä tienposkessa kun enskaremmi lähti päältä(vaihteisto kiinnitys löysännyt).En todellakaan olis kummempaa apua tarvinnut kuin olis joku pysähtynyt ja tarjonnut puuttuvaa 10mm avainta.....ohi ajeli aivan kuin ei huomatakkaan helvetin monta "Sportster/uusio motoristeja" ja mahtuu siihen joukkoon monta kyykkyä:kin......Kiitos lopulta Minnalle (strike:llä) kun avitit...se oli miehen työ tosin tässä tapauksessa naisen.
PS:Kyllä se vaan taitaa olla niin,että näitä kirjottamattomia perus-sääntöjä on aivan turha näille uusille opettaa
se on joko sielussa tai sitten ei!! 
Panhead -54...... "pitkä,paksu,matala ja saatanan paha ääninen".
Itse asiassa ainakin minun ollessa autokoulussa, asiaa painotettiin monesti. Moikkaamista ja pysähtymistä jos joku tien varressa. Siellä myös kerrottiin siitä huivista tms. tangossa roikkumassa. Ei taida koskettaa näitä uusia motoristeja, jotka saaneet pyöräkortin kaupan päälle -73. Se on se 1300cc pyörä vaikeampi pysäyttää kuin se naapurin jawa mitä silloin aikoinaan kokeiltiin... Eikä herneitä..murre kirjoitti:vai pitäiskö toi brotherhood lisätä autokouluopetukseen jollei se tuu muuuten kuin silloin kuin ite on tienposkessa?hd54 kirjoitti: PS:Kyllä se vaan taitaa olla niin,että näitä kirjottamattomia perus-sääntöjä on aivan turha näille uusille opettaase on joko sielussa tai sitten ei!!
![]()
Ei kyllä Ruotsissakaan hyvin toimi,päärallin jälkeen aateltiin emännän kanssa mennä kiertämään ruotsin lappia.Pari tuntia ajoa Rallipaikasta
pohjoiseen niin pamahtaa emännän Shovelista enskabeltti poikki
Vaikka selkä maassa makasin irroittamassa enskakoppa,ja emäntä
välillä huitoi ohiajaneille niin eipä kukaan pysähtyny
Ja tossa ajassa meni about 30-40 Harrikkaa ohi.
Ainut joka sitten pysähtyi oli keski-ikäinen pariskunta japsicustomilla
ja hekin pysähtyivät kysymään tietä
Että näin,päätän raporttini tähän
pohjoiseen niin pamahtaa emännän Shovelista enskabeltti poikki
Vaikka selkä maassa makasin irroittamassa enskakoppa,ja emäntä
välillä huitoi ohiajaneille niin eipä kukaan pysähtyny
Ja tossa ajassa meni about 30-40 Harrikkaa ohi.
Ainut joka sitten pysähtyi oli keski-ikäinen pariskunta japsicustomilla
ja hekin pysähtyivät kysymään tietä
Että näin,päätän raporttini tähän
- Sporttiboy
- Viesti:
Välillä sit positiivisuutta kehiin!
Purijaisista paukuttelin vaimon kanssa lauantaina Oulua kohti kun jossain Keminmaan kohdalla pamahti aika pahasti monttuun, oli aika hapessa se vanha tie, ja sen jälkeen meni ajettavuus hyllypyllystä entistäkin huonommaks. Huoltsikalle ja ihmettelemään katkennutta takaiskarin kiinnityspulttia. Ei oo laatu samaa ku ennen...
Soittelin Poromarkolle purijaisiin kun muistelin sen jostain sieltä kulmilta olevan ja kommentti oli seuraava: "Helevetin hyvään paikkaan hajos! Ajatte pätkän matkaa eteenpäin ja Simosta käännytte Kalasataman viittoja seuraten oikealle ja noin kolmen kilometrin päästä kääntyy tie oikeaan ja sit taas oikeaan ja avain kämppään löytyy sieltä ja sieltä, pihasaunaan saa vedet seinästä ja apua on tulossa!"
Saatiin just kamat pois pyörän päältä pihassa kun paikallinen nuorimies seisoi mopoa ihmettelemässä ja sanoi että vähän on vaikee paikka mutta tuu perässä pajalle niin katsotaan. "Paja" oli varmaan siistein ja täydellisimmin varusteltu missä oon aikoihin käynyt ja kaverin isä joka askartelee kiihdytysautojen kanssa oli huomattavan pätevä teknisesti, puoli tuntia ja elämää vittumaisempaan paikkaan katkennut pultinjämä oli korvattu uudella vastaavalla ja saunakin oli sillä välin vaimon toimesta lämminnyt.
Maistui muuten kalja hyvältä ja taas kiskoi suupieliä korvia kohti.
Jumalattoman iso kiitos Markolle ja niille kavereille (hoitaisitko nimet tänne , aansaitsee kyllä sen) korvaamattomasta avusta.
Ainoo asia mikä mietityttää on: miksi aina minä?
Purijaisista paukuttelin vaimon kanssa lauantaina Oulua kohti kun jossain Keminmaan kohdalla pamahti aika pahasti monttuun, oli aika hapessa se vanha tie, ja sen jälkeen meni ajettavuus hyllypyllystä entistäkin huonommaks. Huoltsikalle ja ihmettelemään katkennutta takaiskarin kiinnityspulttia. Ei oo laatu samaa ku ennen...
Soittelin Poromarkolle purijaisiin kun muistelin sen jostain sieltä kulmilta olevan ja kommentti oli seuraava: "Helevetin hyvään paikkaan hajos! Ajatte pätkän matkaa eteenpäin ja Simosta käännytte Kalasataman viittoja seuraten oikealle ja noin kolmen kilometrin päästä kääntyy tie oikeaan ja sit taas oikeaan ja avain kämppään löytyy sieltä ja sieltä, pihasaunaan saa vedet seinästä ja apua on tulossa!"
Saatiin just kamat pois pyörän päältä pihassa kun paikallinen nuorimies seisoi mopoa ihmettelemässä ja sanoi että vähän on vaikee paikka mutta tuu perässä pajalle niin katsotaan. "Paja" oli varmaan siistein ja täydellisimmin varusteltu missä oon aikoihin käynyt ja kaverin isä joka askartelee kiihdytysautojen kanssa oli huomattavan pätevä teknisesti, puoli tuntia ja elämää vittumaisempaan paikkaan katkennut pultinjämä oli korvattu uudella vastaavalla ja saunakin oli sillä välin vaimon toimesta lämminnyt.
Maistui muuten kalja hyvältä ja taas kiskoi suupieliä korvia kohti.
Jumalattoman iso kiitos Markolle ja niille kavereille (hoitaisitko nimet tänne , aansaitsee kyllä sen) korvaamattomasta avusta.
Ainoo asia mikä mietityttää on: miksi aina minä?
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Turku, pe 20.7 Halisissa polttolaitoksen läheisyydessä.
Lapiosta kuoli piliteeman geeliaggu, kun ei kerran mitään ollut tehtävissä niin pötköttelin siinä rennosti nurmikolla "noutajaa" odotellen.
Yksi harrikoilla liikkeellä ollut pariskunta pysähtyi, siitä kiitos heille. Ja myös yksi japsimotoristi pysähtyi, siitä kiitos hänelle.
Itse en ole vielä apua päässyt kenellekkään tarjoamaan, mutta tarvittaessa apua löytyy. Mukana kulkee aina jonkunverran työkaluja, sulakkeita ym. roinaa. Tarttis vissiin olla toinen akkukin mukana
Lapiosta kuoli piliteeman geeliaggu, kun ei kerran mitään ollut tehtävissä niin pötköttelin siinä rennosti nurmikolla "noutajaa" odotellen.
Yksi harrikoilla liikkeellä ollut pariskunta pysähtyi, siitä kiitos heille. Ja myös yksi japsimotoristi pysähtyi, siitä kiitos hänelle.
Itse en ole vielä apua päässyt kenellekkään tarjoamaan, mutta tarvittaessa apua löytyy. Mukana kulkee aina jonkunverran työkaluja, sulakkeita ym. roinaa. Tarttis vissiin olla toinen akkukin mukana
- Minna&FatBoy
- Viesti:
Mulla kun ei vielä kulje työkalut mukana, varmaan ainoa asia missä olen optimisti
Pysähtyessä nolottaa kun ei oo mitään kättä pidempää mukana, MUTTA mulla on jonkin kerran ollut mukana juuri-se-puhelinnumero mistä apu on saatu paikalle.
Ja voihan olla, että kaveri on vain vailla kyytiä lähimmälle bensikselle? Sekin on kai aika helppo toteuttaa, vai?
Itse kyllä toppaan, vaikka nolottaakin työkalujen ja osaamisen puute, eihän sitä koskaan tiedä mikä sillä kaverilla on hätänä
Pysähtyessä nolottaa kun ei oo mitään kättä pidempää mukana, MUTTA mulla on jonkin kerran ollut mukana juuri-se-puhelinnumero mistä apu on saatu paikalle.
Ja voihan olla, että kaveri on vain vailla kyytiä lähimmälle bensikselle? Sekin on kai aika helppo toteuttaa, vai?
Itse kyllä toppaan, vaikka nolottaakin työkalujen ja osaamisen puute, eihän sitä koskaan tiedä mikä sillä kaverilla on hätänä
"Voi Jehna! Mä oon onnessani kuin tornado telttailualueella!"
- Choppers_forever
Juh vielä,
Muistan kerran kun rautapäällä pysähdyin jeesaamaan. Eipä musta muuten apuja ollut, mutta työkaluläjästä löyty tarvittavat avut. No.... sitten kun oli lähdön aika rautasika halusi jäädä siihen. Avuntarvitsija vaihtui näppärästi. Nolotti ja nauratti samaan aikaan
CF
Muistan kerran kun rautapäällä pysähdyin jeesaamaan. Eipä musta muuten apuja ollut, mutta työkaluläjästä löyty tarvittavat avut. No.... sitten kun oli lähdön aika rautasika halusi jäädä siihen. Avuntarvitsija vaihtui näppärästi. Nolotti ja nauratti samaan aikaan
CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
Choppers_forever kirjoitti:Juh vielä,
CF
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 18:33 26.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
niinpä niin...Seinäjoen vauhtipäiviltä läksin viime sunnuntaina iltapäivällä mamman kans jkl:n suuntaan jäykkpperäsellä.ketjut poikki Alavuden kohdalla ja vaihteensiirtäjä paskaks... rankkasateessa.terveiset chevyvanille joka ajoi ohi hd logot kyljissä...autan kyllä itsekkin mut vehkeeni on ollut sellisessa kunnossa ettei oo pitkään aikaan tarvinnu, nyt olis tarvinnu, jotain on näköjään muuttunu vuosien varrella.Harmi.