Best of Buell...??

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Onkos tämä välitys juttu vähän niin kuin arvelen että jenkkilän orkkisvälitykset laitetaan takaisin :?
Muistelisin että = jostain tarttui mieleen: sama syndroma kuin tavallisessa sportissa.
Olisko että 883 välitykset olis oikeat ? 8O
Rattaita/hihnapyöriä on eteen 27 ja 29 hampaisia ja taakse 55 ja 61 hampaisia vai vielä jotain muuta :?
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Lexa

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Joo, niinpä se taitaa olla, että palautus alkuperäisiin.

Mulla on vanha taulukko, jossa seuraavaa:

USA: Sprocket 27 ja Pulley 61 = 3000 rpm n.99 kmh ja huippu n. 198 kmh

Mix: Sprocket 29 ja Pulley 61 = 3000 rpm n.107 kmh ja huippu n. 213 kmh

D-land: Sprocket 29 ja Pulley 55 = 3000 rpm n.118 kmh ja huippu n. 237 kmh

Linkki tähän taulukkoon oli mun mielestä tässä foorumissa aiemmin.

Niin ja huom. vuonna 2000 marraskussa tehdas ilmoitti dealereille (service bulletin), että Buelleihin pitää vaihtaa iskari (X1) Part no. K1400.8 Kannattaa tsekata, että tää on tehty. Mä löysin tän netistä mutta en muista linkkiä. Tais olla siellä Buelligans-sivuilla.

Niin ja vielä yks juttu: vuoden 2000 ja vanhempiin kannattaa vaihtaa (ellei ole vaihdettu) vaihteensiirtäjävivusto, shifteri, siis nivelet tai mitä lie, vuoden 2001-malliin. Uudempi on lyhyempi ja toimivampi.

Huh, huh ku en oo ihan guru näissä. :wink: Mutta yritetään.
Lexa

Prrr...na, kun tätä asiaa tuntuu olevan :lol:

Jos ja kun se iskari on vaihdettu, niin X1:n 99/00 service manuaalin säätöohjeet ei pidä paikkaansa, vaan ne säädöt löytyy sieltä tiedotteesta ja varmaankin 01 service manuaalista. Jos fillari on 2001 tai uudempi, niin varmaankaan tätä höpinää ei tarvita.

Nyt kyllä rupeen tekee duunia :!: :!: :arrow:

Pulukuru
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Toi välitysjuttu on sellainen, että armaaseen Eurooppaan tuotavilla laitteilla on tiukemmat melupäästövaatimukset ja mitattaessa suurimmalla vaihteella 80 kmh vauhdissa piti Buelli liian kovaa meteliä. Tästähän selvittiin harventamalla välityksiä jolloin kierrokset laskivat ja kone hiljeni.

Tämän seurauksena pyörän käytös muuttui täysin. Liikkelle lähtö onnistui ainoastaan luistattamalla kytkintä tai keulimalla (?), pyörä ei ollut läheskään niin hyvä ajettava normaali käyttökierrosalueella eikä tuo laskennallinen huippunopeuskaan toteutunut kun härveli ei jaksanut kiertää tarpeeksi korkealle.

Orkkis välitykset takaisin ja taivaan portit aukeni. Rivakat liikennevalolähdöt ja paras käyttökierrosalue 2400-5000. Kaiken lisäksi huippunopeus sama kuin pidemmillä välityksillä! Lisäksi taka-akseli asettuu sille tarkoitettuun paikkaan eikä haarukan takareunaan.

PowerCommander on rahat-pois-hölmöiltä juttu. Se ei puutu sytkän säätöön mitenkään eikä ruiskunkaan toimintaan alle 3000rpm. Raceboxi taitaa olla helpoin/paras ratkaisu.

Mitä tulee käytettyinä myytäviin X1:siin niin voi olla vaikeaa löytää pyörää mihin ei olisi vaihdettu vähintään änkkäri. Tuntuu muuten että kaikki Suomen X1:set ovat säännöllisin väliajoin myynnissä - eikö lelu miellytä pidempään vai missä vika? Montakos muuten on täällä rekisterissä? Lexa?
hemuli
Viesti:

Ja se oikea välityshän on 883 sportin vakiovälitys. Eli jos Buellissasi sattuu vielä olemaan eu-välitys niin ei varmaan tuota tuskaa löytää 883/1200 omistajaa joka haluaa matkaystävällisemmät välitykset pyöräänsä.

Ja Huom: Välitysten yhteydessä ei vaihdeta remmiä toisen pituiseen, se on sama kuin us-versiossa.
cvd

kerron hieman omasta buellista

Viesti Kirjoittaja cvd »

nyt tuntuu aihe olevan hyvin käsillä, kyseessä on m2 cyclone vm-98. vaihdettu buellin service bulletin johdosta takuuseen takaiskari, seisontajalan kytkin,ja lisätty vahvike tanko vasemmalle puolen konetta(runkoa)+kaikkea muuta mitä en nyt muista voin kahtoo kaikki muutokset jotka on takuuna tehty jos jotakuta kiinnostaa. palataan runkoon, erillainen 99-98 malleissa 98 pitää lisätä tuo vahvike pala tai keuliesa voi korkata moottorin korvakon sieltä alhaalta, kuvia olen nähnyt. 99 mallissa tätä ongelmaa ei enää ole. keulaan tehty jousiremppa ,voi olla takuu työ, en ole varma. välitykset 61 takana ja normaali eurooppa malli edessä, jos vaihdatte niin sama hihna käy, näin sanoo paikallinen diileri täällä englannissa, mulle kävi koska taka haarukka on erillainen. keskusteltu myös on näistä välityksistä ja muuttaavat ainakin täällä eka huollossa rattaat ja ottaavat orkkisen hyllyyn ja sitä kautta vaihto ei ole kallis=muutama kymppi, jää uudelle hintaa. monia saksalaisia olen katsellut ja en ole nähnyt iskari taikka tukipala muutosta kovinkaan monessa joten kattokaa tarkaan kun ostatte, kyllä se varmaan kestää hyvin ilmankin, mutta jos kerran vaihtaa pystyy niin mikäs siinä.hyvää keskustelua buellista on kiva jatkaa. Suomessa härnätään ensikesänä.
Lexa

Kylläpäs tämä on muuttunut mielenkiintoiseksi. BUELL-AIHE ON SUOSITTU!!!! vai minäkö ja noi lukijaluvut sinne kyhään.

Hemulille ja tietenkin muillekin:

Mulle annettiin tieto viime keväällä, että määrä olisi n. 50 kpl rekkarissa.

Se, että näyttää olevan kovassa kierrossa, saattaa olla se, että ne herättävät helposti huomioita, niitä on vähän ja aina kun niitä on myynnissä, niin huomataan. Saattaahan syy olla suuri kiinnostavuus, kokeiluhalu ja sen jälkeen kyllästyminen. Myöskin sen asema ei ole vielä vakiintunut meillä, jolloin kysyntä on enemmänkin uteliaisuutta. Olen varma, että Buell tulee löytämään monen sielun, jotka haluavat pyörälle suorituskykyä, ajettavuutta ja silti säilyttää sitä jotakin mitä on H-D-meiningissä.

Omasta en luovu. Ette näe myynnissä. :twisted:

Hemulikin tais myydä harkitsemattomasti, ennen kuin tajuskaan mistä kymysys :wink:

Speedopappa,
cvd

buelligans like a hooligans

Viesti Kirjoittaja cvd »

Nyt kun alkuun päästiin niin käykääpä kahtomassa www.ukbeg.com sivu on englannin poikíen ja siellä myös keskustelu palsta ja asiallista kommenttia jos on ongelmaa. samalta sivulta voi imuttaa s1 kojaus oppaan, siisti tietokoneella toimiva, vaikka se on s1 niin kaikki kuitenkin koneessa samaa perus kamaa, minusta ihan hyvä.
jospa se buellismi tarttuis paremmin sinne suomeenkin, täällä englannissa herättää myös huomiota paitsi äänellään niin näöllään ja on paljon kyseliää että mikä se tollanen on. kiva kampe ajella, nyt alkaa olla täälläkin vesikeliä niin tuntuu kovin liukkaalta nuo täkäläiset asfaltit niin kurvailut on jääny pikkusen vähemmälle. mutta elkää enää empikö vaan ostakaa pois vaan, hyvä se on, SUOSITTELEN.
Masa

Viesti Kirjoittaja Masa »

Tähän keskusteluun täytyy jo pihatontunkin puuttua. Nimittäin jos Buelliin siirtyminen on jollekulle vähän liian rankka kulttuurijuttu, niin kyllä sportystakin saa rakennettua hienon ja toimivan raaserin. Kaikki nyt vääntää niistä kustomeita, vaikka XL:ssä on potentiaalia vaikka mihin. Ei muuta kuin jalkahallintalaitteiksi Stortzin rear setit, satulaksi Corbinin Gunfighteri, stongaksi dragbar, niin siinä on jo hyvä perusta juhlamokkakilpurille. Sitten konepuolelle ulkonäön lupauksen lunastavat viripalikat ja a vot! On hyvä ajaa pitkääkin matkaa ja tärinätkin mukana :twisted:
hemuli
Viesti:

Käännetääs vähän veistä Buellinälkäisten haavassa :twisted: . VAROITUS! Katso näitä videoita vain omalla vastuulla - äänet on sen verran hyvät että pankkiryöstö rupes tuntumaan varteenotettavalta vaihtoehdolta! :evil:

http://schpaa.com/buell/movies_show.asp ... tunt2.mpeg

http://schpaa.com/buell/movies_show.asp ... rnout.mpeg

Ja loppukevennykseksi vielä...

http://www.saintjohn.nbcc.nb.ca/marriot ... DayBig.htm

Älkääkä sanoko etten varoittanut...
Jartza

-

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Onpa täällä (elvis) touhua...

Tarkoitatko cvd tätä osaa tai vastaavaa:
http://www.americansportbike.com/clickc ... od&ref=369

-Eikö toi ole lisä tarvike/varuste?

>...kaikkea muuta mitä en nyt muista voin kahtoo kaikki muutokset jotka on takuuna tehty jos jotakuta kiinnostaa...

-Mua kiinostaa, mulla on -97 Cyclone (jo) 2 ja ½ kesää!
-Oliko siinä orgis iskarissa se jousi näkyvillä eikä rosterisuojan sisällä?
SOVELTAJA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SOVELTAJA »

Johan Hemuli myrkyn lykkäs!!!! Tää tästä vielä puuttu,nyt ei auta kun leikata pipoon silmänreiät tai virittää muijan kusen polttamat sukkahousut päähän ja lähteä pankkiasioille :twisted:

Turha puolustella,että mähän varotin,sillä lapsenmielinen on pohjattoman utelias ja kaikki kielletty on kuin käskis :wink:

Unettomia öitä muillekin toivottaen...
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

CVD kävitkös kurkkaamassa tuon www.ukbeg.com sivuilla myytävänä palstaa oli 2001 X1 White Lightning, 3400 miles, Race Kit, 5500 £ :idea:
Itken verta..... :oops:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Tuleeko Sepixlh:sta Sepix1? 8O

Myy rautapääsi mulle halvalla :P
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
cvd

buell

Viesti Kirjoittaja cvd »

Jarzalle, ei ole mulla ihan samanlainen osa ja saa sen lisävarusteenakin ostaa. miten lisään kuvan tänne palstalle ois kuva siitä mutikasta.
oon kyllä kyttiny ostospalstaa hyvii vehkeitä ne on siellä, ei ole paljo pyyhkästy menemään[/img]
Vastaa Viestiin