Ei todellakaan " ALL" Road King...

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

ma^ko
Viesti:

Re: Ei todellakaan " ALL" Road King...

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Kyllä osa "meistä muista" on sekakäyttäjiä... BaijerMöbelWerkstadin tuotteiden pahimmat puolet on mun mielestä siinä, että pieni saksalais insinörtti on pyrkinyt järkeistämään kaikki ratkaisut ja saanut lopputuleman joka on niin tylsä et päähän ihan oikeasti sattuu. Mä ajan mielummin Nipponin miehen tuottamalla fillarilla ku mööpeliverstaan tuotteella, tosin eipä mööpeliverstas tee fillareita jotka osuis mun näkemykseen siitä minkä tyyppinen ajoneuvo prätkän tulee olla. Kummallisen epäluotettavia paskoja tuntuvat vaan nyky-Bimmerit olevan, perätkin lyhytikäisempiä ku kettinkiveto keskimäärin.

Ja mä olen ajanut Bimmerillä, mä olen omistanutkin muutaman kerran elämässäni Bimmerin joten ei ole pelkästään etäoletuksia. Nykyisin ajan lähinnä HooReella tai Vespalla ku liikun kakspyöräsellä, ajoittain myös Burgmanilla(hyvä käyttöajoneuvo Cote de Azurilla). Jossain vaiheessa kokoan mun vanhan Tuutin ja sit ajan myös Hondalla.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Peeppe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peeppe »

Vee2 kirjoitti:Mulla on toisenlainen kokemus tästä baijerin ihmeestä.
Ajoin alle 400km lenkin Alpeilla Gardajärven pohjoispuolella
Gessulla, niinku koemielessä, koska olin ajatellut ostaa sellaisen
toiseksi pyöräksi huonoihin olosuhteisiin.
Malli oli varustettu ESA-systeemillä, missä painot ja lastit ja kaikki
säädöt saa asetettua juuri sellaiseksi kuin "pitää" olla.

Kokemus:
Pyörällä pystyi ajamaan niin lujaa kuin uskalsin ja silti paikalliset
gessukuskit meni oikeelta ja vasemmalta ohi.
Jarrut (ABS) olivat ihan hemmetin hyvät. Pyörä kyllä nyökkäsi etupäästä melko alas,
mutta moottorijarrutuksessa ei enää esiintynyt perän nousua.
Kiihtyvyys huippuluokkaa tuollaiselle pyörälle, kun muisti polkasta
vaihdetta pari pykälää alaspäin.
Vedätettäessä samalla vaihteella pyörä alkoi tärisemään ja värisemään kuin haavanlehti
syystuulessa. Peileistä eikä mittareista nähnyt mitään ja kate hakkasi joka suuntaan
kuin horkkatautinen. Olen aina luullut, että HD tärisee, mutta tämä oli aivan järisyttävä kokemus.
Pyörän koko taas vaikuttaa vieressä seistessä todella massiiviselta mutta kun nousi
päälle, tuntui ajavansa solifer suzukilla.
Renkaat piti todella hyvin ja kallistuvaraa riitti ihan pelon rajoille asti.

Kun lenkin jälkeen ajattelin asioita, päätin olla ostamatta.
Sijoitin 14 tonttua uuteen Electra Classiciin, joka on paras ajamani Harrikka ikinä.
Electrassa on todella jäykkä runko, ei notku alppikurveissa.
Hyvät ja riittävät jarrut ovat todella mahtavat verrattuna aikaisempiin.
Vääntö riittää ja amalkaamit pysyy suussa.
Tunne, että ajaa muulla kuin soliferilla.
Pyörän laittaa vaikka taskuunsa jos on tottunut tuon kokoisen möykyn kanssa ajelemaan.

Muutama sana Road Kingistä:
En pysty ajamaan kuin pienen lenkin enkä pääse pyörän päältä pois,
koska selkä on siin s....tanan kipee.
2 RK:ta omistaneena olen aina palannut Electran sarviin.
Aina silloin tällöin koitan ajaa vaimon Road Kingiä ja sama juttu aina.

Onneksi Harrikalla on niinpaljon malleja, että jokainen löytää omansa tai
sitten voi ostaa jonkun muun....
Väite 1. Sulla on liian heikko selkä
Väite 2. Et oo ajanu uuskoppasta Kingiä
norsunkorva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Vallu kirjoitti:Korva, se leipominen viittaa iskareiden paineettomuuteen. Hoitele se asia ensiksi kuntoon ja mietitään sitten lisää. Pojat jo kirjoittivatkin ohjeet.
Ehjä Kingi ei leivo kurvissa kovassakaan vauhdissa.
Tuossahan ei eessä ilmareita ole; lie ihan perinteinen tsydeemi :? Takana Showat näkyy olevan ja pitänee tässä joku rantapallopumppu hommata :lol: ! Kivahan se on aina eri tielle mentäessä alkaa pumppailemaan säätelemään :lol: kun kaverit japseilla vaan ajelee ohi 8O ! No lievää vitsiä :P ..

Mitähän painetta siellä takana kuuluis olla... :roll: ,,niinkuin sellaiseksi "perussäädöksi" 8O ?
Olishan tuon luullu jo kuussakin kuulemma käynyt kansakunta..osaavan sähköpumpun laittaa moiseen systeemiin kyllä jo valmiiksi ..kerran ilmajousituskin piti värkätä :evil: ?
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
hdlate
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdlate »

norsunkorva kirjoitti:
mcjusa kirjoitti:Pemarimies on pemarimies vaikka voissa paistais, siksipä ehdotan siirtymistä takaisin lokinpaskan omistajaksi.
:lol: Kiitos Jusa kannustuksesta mutta luulen että Bemarikiintiö on meidän mökissä jo täynnä :lol: !
Pitää vaan saada itellä asenne kohilleen noitten parempien ajettavien jälkeen näille Harleille :idea: kyllä se siitä :P Teillä enemmän HD:llä ajaneilla on jo jalka polkastu niin syvälle siihen itteensä ettei sitä enää ilikiä merkkiä muuksi muutella :lol: :lol:
Ei se siitä johdu et jalka olis syvällä jossain(tarkoititko paskassa :wink: ), vaan siitä kun on koko pienen ikänsä harrikasta haaveillu ja saanu viimein rahat haalittua kasaan(omat, lainatut ja varastetut :wink: )omaa pyörää varten. Olihan sitä tullu alan lehtiä pläräiltyä jo vuosia ennen omaa H-D:tä, joten tiedossakin oli, että kyseessä ei ole alan viimeisintä teknolokiaa. Joten ei ollut yllätys, vaikka toisaalta taas olikin, et kuinka hauskaa voi ajaminen olla noihin mauttomiin ja hajuttomiin euro ja itäpyöriin verrattuna.
-90 FXR Super Glide
mcjusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Missä lie on jalka ja kuinka syvällä, mutta Bolinder Munktell Werkstad:in merkki muistuttaa erhdyttävästi lokin paskaa.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
MrX

Viesti Kirjoittaja MrX »

http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=2&t=48184" onclick="window.open(this.href);return false;
Jäikö yllä oleva lyhyehkö 8O neuvontaketju norsunkorvalta lukematta kun ostit Road Kingin :?:
Siellä kehoitettiin KOEAJAMAAN useita eri malleja ennen päätöksen tekoa.
Jos olisit noudattanut antamiamme neuvoja olisit saattanut päätyä GS:ään :D
GS on hieno pyörä. Siitä olisi parempi keskustella jossain muualla kuin tällä Harrika Palstalla.
Saattaisi palautekin olla asiantuntevampaa :evil:
Viimeksi muokannut MrX, 12:52 18.06.2013.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jontte68
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jontte68 »

Mun edellinen pyörä oli -98 Road King, eikä mulla kyllä ole ajo-ominaisuuksista pahaa sanottavaa. Ja se ilmajousitus oli ihan mahtava, uudessa Street Glidessä on paljon kovempi jousitus, eikä siinä voi säätää kuin takapaineita. Jos edellisten vastaajien hyvien neuvojen jälkeen vielä tuntuu ajo pahalta niin ohjauslaakeri ja erityisesti sen kireys lienee seuraava tarkkailun paikka. Ohjauslaakeriin pitäisi myös työntää rasvaa aika ajoin, tämä saattaa tee-se-itse-huoltajilta unohtua.
Street Glide -14, Forty Eight -13
mcjusa
Viesti:

MrX kirjoitti:http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=2&t=48184
Jäikö yllä oleva lyhyehkö 8O neuvontaketju lukematta kun ostit Road Kingin :?:
Siellä kehoitettiin KOEAJAMAAN useita eri malleja ennen päätöksen tekoa.
Jos olisit noudattanut antamiamme neuvoja olisit saattanut päätyä GS:ään :D
GS on hieno pyörä. Siitä olisi parempi keskustella jossain muualla kuin tällä Harrika Palstalla.
Saattaisi palautekin olla asiantuntevampaa :evil:
Voihan sitä vaihtelun vuoksi keskustella lokinpaska mopoistakin, suurin osa HD keskusteluistakin on mulla ainakin on - juttuja, asiantuntemus on vähän niin ja näin.
Peeppe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peeppe »

norsunkorva kirjoitti:
Vallu kirjoitti:Korva, se leipominen viittaa iskareiden paineettomuuteen. Hoitele se asia ensiksi kuntoon ja mietitään sitten lisää. Pojat jo kirjoittivatkin ohjeet.
Ehjä Kingi ei leivo kurvissa kovassakaan vauhdissa.
Tuossahan ei eessä ilmareita ole; lie ihan perinteinen tsydeemi :? Takana Showat näkyy olevan ja pitänee tässä joku rantapallopumppu hommata :lol: ! Kivahan se on aina eri tielle mentäessä alkaa pumppailemaan säätelemään :lol: kun kaverit japseilla vaan ajelee ohi 8O ! No lievää vitsiä :P ..

Mitähän painetta siellä takana kuuluis olla... :roll: ,,niinkuin sellaiseksi "perussäädöksi" 8O ?
Olishan tuon luullu jo kuussakin kuulemma käynyt kansakunta..osaavan sähköpumpun laittaa moiseen systeemiin kyllä jo valmiiksi ..kerran ilmajousituskin piti värkätä :evil: ?
Mun Kingissä pidän iskaripaineita yksinajaessa n. 10 psi ja kakspäällä tai kuormalla 40-50 psi
Eikä niitä paineita tarvii erikseen tien mukaan säädellä.
Vee2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vee2 »

Peeppelle vastaan vaitteisiin että kyllä.
Ja olen liian lyhyt ja joutuu olemaan kumarassa kun
ottaa sarvista kiinni. Uskon, että runko on yhtä hyvä kuin Electrassa. Paras ikinä.
Rungon eron huomaa kun ajan välillä rouvan 04 Kingillä, ja kyllä se notkuu kurveissa
eikä jarruissakaan ole kehumista mutta ei kerrota sitä meidän rouvalle, vielä!

Norsunkorvalle, että ei tämä Electra olekaan kurapyörä syksyn ja talven ajoihin, eikä korvike.
Mutta jos vertaa siihen kessuun niin kessu on ihan liian ylimainostettu tuote sillä rahalla.
Ehkä harkintaa tulee ne rotaxin koneella tehdyt pienemmät versiot.
Kumma muuten, että bemareita luullaan saksalaisiksi kun minun tietääkseni vain
yhtä moottoria oikeesti tehdään Saksan maalla.
Ajelen siis Electralla, ainakin tänävuonna, ympäri vuoden. En kylläkään täällä vaan
meidän perheen vehkeet talvehtii Kroatiassa.
LeClerc
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Keskustelusta päätellen taitaa taas tulla syksyllä kohtuuhintaisia pyöriä myyntiin. :mrgreen:
Pitää ruveta taas keräämään massia valmiiksi.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
mcjusa
Viesti:

Vee2 kirjoitti:Peeppelle vastaan vaitteisiin että kyllä.
Ja olen liian lyhyt ja joutuu olemaan kumarassa kun
ottaa sarvista kiinni. Uskon, että runko on yhtä hyvä kuin Electrassa. Paras ikinä.
Rungon eron huomaa kun ajan välillä rouvan 04 Kingillä, ja kyllä se notkuu kurveissa
eikä jarruissakaan ole kehumista mutta ei kerrota sitä meidän rouvalle, vielä!

Norsunkorvalle, että ei tämä Electra olekaan kurapyörä syksyn ja talven ajoihin, eikä korvike.
Mutta jos vertaa siihen kessuun niin kessu on ihan liian ylimainostettu tuote sillä rahalla.
Ehkä harkintaa tulee ne rotaxin koneella tehdyt pienemmät versiot.
Kumma muuten, että bemareita luullaan saksalaisiksi kun minun tietääkseni vain
yhtä moottoria oikeesti tehdään Saksan maalla.
Ajelen siis Electralla, ainakin tänävuonna, ympäri vuoden. En kylläkään täällä vaan
meidän perheen vehkeet talvehtii Kroatiassa.
Rouvan Kingiin tulee jarrut, kun siihen vaihtaa EBC:n kelluvat levyt ja saman firman sintteripalat. Rungon olemattoman notkumisen saa poistettua esim. Progressive Suspension:in Missing Link- tuotteella. Näin helppoa se on, ei tarvi vaihtaa kalustoa, tulee paljon halvemmaksi.
Vee2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vee2 »

Eihän sitä pyörää vaan jarrujen takia vaihdeta. Oon vaihtanu uudet levyt ja
käytän aina sintteripaloja ja onhan siinä jarrut verrattuna evolaisiin kingeihin.

Siihen on sen monta tuhannen tekosyytä päivittää kalustoa.
Rungon notkumisesta olen kyllä täysin eri mieltä.
Vanha touring-runko kontra uudempi ovat aivan eri planeetalta ja ero on mun mielestä
erittäin merkittävä. Eron huomaa kun ajaa samaa reittiä vuorotellen eri vehkeillä.
MrX

Viesti Kirjoittaja MrX »

Vee2 kirjoitti:...Kumma muuten, että bemareita luullaan saksalaisiksi kun minun tietääkseni vain
yhtä moottoria oikeesti tehdään Saksan maalla....
Ehkä BMW on yhtä Saksalainen kuin H-D Amerikkalainen :?:
Kannattaa käydä Berliinin Spandaun tehtaalla katsomassa kuinka niitä tehdään.
norsunkorva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

mcjusa kirjoitti: Rungon olemattoman notkumisen saa poistettua esim. Progressive Suspension:in Missing Link- tuotteella. Näin helppoa se on, ei tarvi vaihtaa kalustoa, tulee paljon halvemmaksi.
Kuulin just eilen moisesta osasta. Ei menny puhelinkuulemalla ihan jakeluun mutta tuolla nimellä kattelin äsken YouTuben jossa asia valkenikin. Lähes samanlainenhan tuossa padan etupäässä jo onkin vakiona :roll: ?

Toimiiko miten noin käytännössä 8O ?, elikkä kokemuksia moisesta..kellä :? ?
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Vastaa Viestiin