Vaimoni ja Lady-Sportster - opettavainen tarina

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

PÄKÄ
Viesti:

Re: Vaimoni ja Lady-Sportster - opettavainen tarina

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

Vallu kirjoitti: Ja viriviripalikoita isolla rahalla...
Isot miähet ny kehtaa vakioilla ajaa, hyi häpeä.....

Ja ajamaan oppii ajamalla, oli persiin alla mikä häksätin hyvänsä :)
-Päkä-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

jep. mulla oli kawassa kolmemukinen-72model. 350cc, 45 pollea, (olivat kaikki luokkansa tehokkaimpia,250, 350, 500 ja 750 widowmaker,)tuli normaali duuniajojen lisäks joka vkl. ajettua vuosaaresta hönölään ja takas, 150km. sivu, en tiedä tänäpänä moniko vittis 3puolikkaalla heittää tollasta keikkaa,
tehon riittämättömyyden huomas ku rekan imuun kyllästyttyä yritti lähtee ohittamaan, pysähty ku seinään,
(ps. oli ennen hdcf:n perustamista, joten voi mainita japskin,),,
-50-luvulla faija ajo korttia, yli sata kilsaa sivu konttorille, jonka sai ajaa siirtymänä ilman lisenssiä, (sori, sekin jawalla,
vieläkö muuten joku hyödyntää rekan imua, ei vissiin enään tarvi ku tehot on kasvanu,
oli tarkka etäisyys missä ajo , ettei alkanu heittelemään,, (gubet voi muistella),,

olis hienoja kuvia papan pyöristä, 1910? raleight, 1943? harrika ym.etiäpäin,,(inkkarista ei o kuvaa, tikkimies voi muistaa ku on kemiöstä, näin pyörän viimeks joskus -60 luvulla),otan joskus messiin ku ei osaa laittaa tonne näkyviin,,
jatketaan..
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

PÄKÄ
Niin se taitaa olla, paitsi meillä vaareilla kun ei tartte enää elvistellä...(vakiona 125 Hp)
Kuva LIFEMEMBER
Sulkava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

Vallu kirjoitti:PÄKÄ
Niin se taitaa olla, paitsi meillä vaareilla kun ei tartte enää elvistellä...(vakiona 125 Hp)
Miten hevosvoimilla voi elvistellä :roll: esson-paari-paikkeri-juutujaKO ?? vai onx se se... ku liikennevaloista lähtee sillai tuhatta ja 100 ..?? ei mul ooo aavistustakaan mitä tehoa mun pyörässä on ? se on alunperin ennen rakenteluakin ollut pikku-tyttö-sissy-vähättelynkohteena-olava-sporsteri.. :( et eikai sil voi Elvistellä mitenkään..???) mut et ei siihen mitään lisää tehoo tarvii...

ku ja jos tarvii vähäistä tukkaa saada tuuletettuu nii sinises hepassa o +400 kw takapyörillä...joten siit saa sellasii katana-hajubusa-fiilareita ihan riittävästi ku polkasee oikeen jalan suorax....:mrgreen:

Nii ja meillä tytär opetteli ajamaan n 6 vuotiaana Yamaha minicrossilla... taittoi matkaa hiekkatiellä mäkiä ylös ja alas useempana kesänä... löysässä hiekassa mentiin nurin useamman kerran..mutta siinä sitä oppi noita perusjuttuja... nyt ajelee vähän isommalla chopperillaan... ja valkoisen nahka-ajotakin selässä lukee:
Real Women Ride Motorcycles... 8)
seuraavaksi on valmiina (kohta) 125 cc HD ..jolla ajoharjoittelu alkanee ensi kesänä...

Kyl mä olen samaa mieltä ku PÄKÄ;

Ja ajamaan oppii ajamalla, oli persiin alla mikä häksätin hyvänsä

ei se ajotaito kartu sylinteriä poraamalla..tai viripalikkaa asentamalla... sorry...

omat alkuhararjoittelut oon ajanu 60/70 luvun taitteessa erilaisilla mopoilla ja kevareilla ja jopa ihan 250 cc motskareilla... ja aina PALJON metsässä tai soramontulla...

vielkii oon sitä mieltä että ajoharjoittelu naurettavan pikku-likka kokoisen 250cc Husqvarna motocrossin kahvoissa siellä ja täällä on opettanut ajotuntumaa ja pyörän käyttäytymistä enemmän kuin junnaaminen maantiellä....ISOILLA MAHTI-SONNI moottoripyörillä... sixi lapsosille tota maastoajoo oon koittanu harjoituttaa.

jos suurin ongelma on se kaatuko pyörä hiljasessa vauhdissa tasasella... niin en sano mittään... en tiiä :oops:

Mutta mukavaa lukea että perheissä on molemmilla aikuisilla sama harrastus ja omat pyörät !!!!
H-Ds + Mustangs...
Soutuneuvos ;)
AnttiM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Emännällä on synttärit keväällä tasalukuja (40) ja
olen miettinyt lahjaksi moottoripyörän ajokoulutusta,
jotain 3x2 tuntia.

Riittääköhän tuntuman saamiseksi,
jos aikaisemmin ei ole ajanut kuin polkupyörää.
Tuskin omaa pyörää hommaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä...
H-D "maailman työnnetyin moottoripyörä"
Sulkava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

AnttiM kirjoitti:Emännällä on synttärit keväällä tasalukuja (40) ja
jotain 3x2 tuntia.

Hieno Idea !!!

meillä oli naisimmeisellä 10v ajotauko kaikilla laitteilla... no ostin autokoulusta opetusta 10 x ,,mukana Stadissa kaupunkiajelua,,, ja auton,,,

NYT uskaltaa kurvailla menemään :mrgreen: eikä tartte ite aina olla puikoissa.. eli kynnys lähteä liikkeelle putos kerralla

ja kannattaa muistaa ettei siippaa kannta ruveta itse opettaan.... :oops: :cry: :cry:
SIITÄ seuraaa kyl vaan erilaista kipeytymäää..... siis vaik olis miten pesser-visser ja mekakuski....
H-Ds + Mustangs...
Soutuneuvos ;)
AAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AAS »

jotain 3x2 tuntia.

Lainaisinkohan tuosta idean. Sportsteri olis valmiina. Ittelle tekis mieli jotakin muuta, mutta tuota sporttia en hävitä.
XL1200S -98 ja FLHP -16
Kaisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaisa »

Sulkava kirjoitti:
ja kannattaa muistaa ettei siippaa kannta ruveta itse opettaan.... :oops: :cry: :cry:
SIITÄ seuraaa kyl vaan erilaista kipeytymäää.....
:lol:

Järkevä ajatusmalli!!!
Itse opettaen voi säästää euroja,
mutta ammattiopetus on varmasti sijoituksena parempi... kaikille osapuolille :mrgreen:
Miss Biker 2011
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

jotain 3x2 tuntia.

Sanoisin, että ei riitä. Toisaalta jos vain on kyse ajotuntuman saamisesta niin se on sitten eri juttu.

Olen tässä vuosikymmenien saatossa seuraillut erilaisten puolisoiden mp-harrastuksen kehittymistä ja olen selkeästi todennut, että kyseisellä henkilöllä täytyy olla omaa innostusta nimenomaan moottoripyöräilyyn. Se ei riitä, että opetellaan ajelemaan sen vuoksi kun oma kultakin ajaa. Parempi motivaatio pitää olla.
Eipä silti, sama koskee yhtä hyvin myös miehiä.
Jos on hytinää, niin ilman muuta kannattaa kokeilla. Sittenhän sen vasta tietää. On tämä nimittäin niin ihanaa kun vettä sataa kuin aisaa, on kylmä kuin H...tissä, pimeys laskeutuu, paska lentää ja sitten se pepun kaasuvaijeri katkeaa metsätaipaleelle noin 62 km päähän lähimmästä asutuksesta. Siinä sitten asennellaan ja nautitaan harrastuksen riemuista. :mrgreen:
Kuva LIFEMEMBER
AnttiM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Kaisa kirjoitti:Sanoisin, että ei riitä. Toisaalta jos vain on kyse ajotuntuman saamisesta niin se on sitten eri juttu
Tarkoitus olisikin vain "tuntuman hakua" ja siitä jos homma
alkaa enemmän kiinnostamaan, niin sitten katotaan asiaa uudelleen.
H-D "maailman työnnetyin moottoripyörä"
Kaisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaisa »

Kaisa kirjoitti:Sanoisin, että ei riitä. Toisaalta jos vain on kyse ajotuntuman saamisesta niin se on sitten eri juttu
Tuo oli kyl Vallu-vaarin "quote"
Viimeksi muokannut Kaisa, 15:04 21.01.2011.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miss Biker 2011
lakeudenmies

Viesti Kirjoittaja lakeudenmies »

Kaisa kirjoitti:
Sulkava kirjoitti:
SIITÄ seuraaa kyl vaan erilaista kipeytymäää.....
:lol:

Järkevä ajatusmalli!!!
Itse opettaen voi säästää euroja,
mutta ammattiopetus on varmasti sijoituksena parempi... kaikille osapuolille :mrgreen:
Tosi kuin vesi. Sain opetuksen, että ei kannata ruveta besserwisseröimään, vaikka kuinka uskoo olevansa ikiaikainen maanteiden kunkku. Ammatti-ihmisillä on ihan eri tavalla silmää, mihin asioihin kunkin nimenomaisen henkilön opetuksessa tulee kiinnittää huomiota. Yksilölliset tarpeet ovat niin erilaiset.

Muistelo: Rouvan opettaja oli selvästi päättänyt, että "emännästä" tehdään kuski intensiiviopetuksella, tai miksi sitä nyt sanoisi. Rouvalle treenattiin tosissaan niitä pienen nopeuden manööverejä opettajan kulkiessa koko ajan vierellä. Koittakaapa joskus huviksenne hölkätä kesäisenä hellepäivänä 60 min. moottoripyörän vierellä mustat kordurahousut ja saappaat jalassa puhuen samalla ohjeita moottoriturvan meiningillä. Kohtalaisesti höyrysi paidanselkkämys opella 8) . Että kiitosta vaan tuonne Lapuan suuntaan...

Samaan aikaan kentän toisella reunalla kaksi nuorta miestä spinnaili koulupyörillään kaikenlaista väkkärää ja teki endoja ( etujarrua käyttäen stopataan sillain, että takapyörä on koko ajan ilmassa). Niiden opettaja ei vaivautunut edes tulemaan ulos autosta. Ainut ohje minkä kuulin, oli kun hän huuteli sivuikkunasta " No niin pojat, aika on täys, eiköhän mennä !! " Kaipa hän sentään evästi, että inssissä ei ehkä kannata endoilla.

Oli opettajan nimenomainen ohje, että rouvan tapauksessa kannattaa nyt ajella ensin yksi kesä piikkikevarilla. Ei kalliita moottoripyöriä kukaan huviksensa ravaa kaupasta rahtaamassa. Tai kyllähän toiset sitäkin harrastaa :lol:

Vallu kun kertoo noista sadekuurojen koettelemuksista parisuhteelle. Tultiin viime kesänä Tampereelta pohjoiseen aivan hel**tillisessä ukkosmyrskyssä, joka kulki samaa tahtia ja samaan suuntaan meidän kanssa. Meidän "hänksit" ei oikein pärjänneet siinä mittelössä. Niissä on ommeltuna oikein semmoinen kalvo, joka pitää veden ajovarusteiden SISÄpuolella. Alavuden ABC:lä oli kuuma kaakao niin hyvää, kun tärisevin käsin ja sinisin huulin saatiin viimein lämmikettä. Kotona tippui märät rätit yltä siihen paikkaan eteisessä ja juosten kuumaan suihkuun! Illemmalla rouva tokaisi, että "kylläpä jäi mukava jälkimaku reissusta!" ......Aha. 8O Tämäkin on tosi kuin se sadevesi, vannon kautta kiven ja kannon.
buellrr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja buellrr »

Ei malta olla "vuotamatta" aiheeseen liittyvää epävirallista ennakkotietoa.
HDCF:n Ennakoivan Ajon Koulutus taas Seinäjoella lauantaina 14.5.2011.
Jäsenille maksuton. Seuratkaapa Klubin lehtä yms. tiedotuksia.
Mara

"Ei saa jäädä mutkaan makaamaan!"
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

AAS kirjoitti:
Lainaisinkohan tuosta idean. Sportsteri olis valmiina. Ittelle tekis mieli jotakin muuta, mutta tuota sporttia en hävitä.
Tässä on selvästi oma lehmä oikein laskuojassa, mutta ehdottomasti hyvä ja toimiva keino saada itselle sitä jotakin muuta :lol: :D :oops: :roll:
moderattori

Romu rauhoittaa!
wesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wesa »

Osaa ne naiset...

Kuva
Vastaa Viestiin